Prológus

266 9 8
                                    

2025. Augusztus 3.

Magyar Nagydíj után


-Biztos csak ennyire van szükséged? – kérdezi George aggodalmasan, miközben a lépcsőfokokat vesszük.

-Igen, csak ennyit szeretnék. – bólintok egyet, és megtorpanok a régi, narancssárga ajtó előtt. George megölel hátulról, megpuszilja a fejem búbját miközben a kezemet nyújtom, hogy benyomjam a csengőt.

-Kamikám! Hát ezer éve nem láttalak! – Ilonka néni ismerős arca bukkan fel az ajtó mögül, a hangja olyan vékony, hogy George arca egy picit eltorzul. Az idős hölgy szoros ölelésre húz engem, majd bemutatom neki George-ot, bár nehézen akarja megérteni, hogy ő nem beszél magyarul. Minden áron megkóstoltatja vele a frissen sült süteményét, szörppel és kávéval kínál minket, aztán Pali bácsi is átcsoszog a másik szobából. Ő pár szót aranyosan elmakog angolul, így saját maga mutatkozik be a brit pilótának. Elmondja, hogy látta őt a tévében, örül, hogy nyert ma, mert  szurkol neki, de csak addig, amíg jól bánik velem. Azt már nem érteti, hogy George mit válaszol, így készségesen fordítok neki.

-Milyen a bérlő? -kérdezem őket kíváncsian.

-Nagyon kedves! Egy fiatal hölgyike, egészen hasonlít rád! Még néha piacra is kivisz minket!

-Ennek nagyon örülök!

-Ez azt jelenti nem jössz vissza? Hiányzol ám nekünk! -Ilonka néni egyik kezét a combomra csúsztatja, én pedig megszorítom azt.

-Egyelőre nem tervezem. Ami azt illeti, Monaco-ba költözünk. Csak azért jöttem, hogy elvigyem a növényeket. Kell valami, ami az enyém, meg ami kicsit magukra emlékeztet.

-Oda, ahol a dúsgazdagok laknak? -az idős pár szemei elkerekednek, én pedig vigyorogva fordítom le a beszélgetést az értetlenül bámészkodó George-nak.

Nekem is ugyan ez volt az első gondolatom, sőt még most is ezt gondolom... Nem illek oda. De a Forma 1-ről is ugyan ezt hittem. Sőt, George-ról is azt hittem, hogy nem illek hozzá. Még sem tudnék jobb párost mondani a mienknél. A munkám, a bérlőtől befolyó pénz és Leila rám hagyott munkája megengedi azt, hogy viszonylag nyugodt szívvel költözzek George-dzsal oda, ahova már rég szeretne. Louis elhagyta a csapatot, így Leila megkapta az ő munkáját, én meg Leiláét. Mellette a saját munkámat is gond nélkül tudom csinálni, a lakbér meg csak hab a tortán. Bár sokszor feljön köztünk a pénz téma, nem akarom, hogy George vagy bárki azt gondolja, hogy a pénzért vagyok vele. Nem akarom kihasználni őt, de kezdem elfogadni, hogy neki az a természetes, ha gondoskodhat rólam. Mivel Leila munkájával az utazásom megoldódott, még arra sem kell költenem, (vagy George-nak költeni) hogy vele tudjak tartani a futamokra. Bár gazdag sosem leszek, de nem is lehet pénzzel összehasonlítai azt a gazdagságot, amit George és a barátaim jelentenek, mert ilyen szempontból nálam gazdagabb sosem lesz. Charles és Lando a hónapok során olyanok lettek, mint az elveszett öcséim vagy unokatesóim. Most is éppen Budapesten várnak ránk, hogy együtt repüljünk vissza Monaco-ba, miután begyűjtöttük a növényeimet.

-Oda bizony, George ott vett egy lakást, vagy palotát, ki tudja, azt mondta meglepetés. -megvonom a vállaimat és a szóban forgó pilótára nézek, de rájövök, hogy ő nem értette amit mondok.

-Jól meglesztek? – kérdezi az idős hölgy.

-Nagyon remélem! Még sosem voltam ilyen boldog, és ezt most komolyan is gondolom! -egyszerre nevetünk fel és látom, hogy az ő szemében is megelevenedik minden keserves pillanat, amikor sírni hallottak. Még sem ítéltek el soha, csak segítettek, amiért nagyon hálás vagyok.

Meet me halfway (George Russell FF)Dove le storie prendono vita. Scoprilo ora