☆~ Słowniczek pojęć ~☆

194 12 1
                                    

Hej! Oto słowniczek pojęć, który będę edytować na bieżąco, równolegle do pojawiających się rozdziałów i występujących w nich pojęć. 

Na ten moment dodałam elementy, które pojawiły się już w opublikowanych rozdziałach, lub są informacjami na tyle neutralnymi, że nie stanowią żadnego dużego spojlera :)


Argentum - srebrna, gęsta ciecz, która zastępuje krew wampirom. 

Siostrzeństwo - forma wampirzych wyroczni, które służą i czczą Eurinę (pierwszą wampirzycę). Przez wieki Siostry uznawane były za jedne z najznamienitszych doradczyń na dworze królewskim. Społeczeństwo wampirów wierzy, że są one w stanie ujrzeć ścieżki przeznaczenia i tym samym poprowadzić wampirzych władców do umocnienia chwały wampirzej rasy. 


Rodzaje wampirów:

Czystokrwisty - wampir, który pochodzi z rodu Euriny. Mężczyźni, którzy są Czystokrwistymi w dniu 25 urodzin naznaczani są pieczęcią, która ma ograniczyć ich magiczne moce.  


Tytuły szlacheckie:

Legiata - tytuł nadawany i przekazywany w linii żeńskiej, wampirzycom, które opiekują się dziewięcioma głównymi miastami Iveccty, poza stolicą. 

Legiat - mąż Legiaty.

Legianna - córka Legiaty, która przejmie po niej obowiązek opieki nad miastem.


Fortis/Fortisia - tytuł nadawany wampirowi lub wampirzycy, którzy opiekują się jednym z dziewięciu feudum, na które podzielona jest Iveccta. Tytuł jest dziedziczny i przekazywany najstarszemu dziecku, niezależnie od jego płci. Fortis lub Fortisia, którzy otrzymują swój tytuł poprzez małżeństwo mają zazwyczaj trochę mniej przywilejów niż ich małżonkowie. Przyjmuje się, że to osoba dziedzicząca tytuł sprawuje władzę w feudum. 

Fortisian/Fortisianna - syn/córka Fortisa i Fortisii. 


Nobili/Nobilitia - najniższy tytuł szlachecki w społeczeństwie Ivecty. Posiada go większość wampirzch rodzin wielopokoleniowych. 


Zioła:

Dławoziele - ziele, które ma właściwości zwiększające krzepliwość krwi. Jego skutkiem ubocznym jest uczucie duszenia się. W dużych ilościach dławoziele może nawet doprowadzić do uduszenia biorącej je osoby.

Lenik - mała roślina o różowych kwiatach. Napar z suszonych liści i płatków kwiatu tego zioła ma działanie uspokajające i usypiające. 


To już koniec opublikowanych części.

⏰ Ostatnio Aktualizowane: a day ago ⏰

Dodaj to dzieło do Biblioteki, aby dostawać powiadomienia o nowych częściach!

Śmiertelna Królowa - WERSJA POPRAWIONAOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz