IM HIS DOLL
Pada waktu malam aku pergi ke bilik muzik ku dan bermain viola seorang diri. Ya la seorang jd takkan aku main dengan hantu pulak. Sedang aku sibuk bermain viola, tiba-tiba ibu tiri ku datang dan merampas viola ku dengan kasar.
Terperanjat aku di buatnya. Dah la datang-datang tak bagi assallammualaikum tiba-tiba merampas barang orang. "Kan aku dah larang kau main alat muzik ni yang kau degil sangat nak main kenapa ha! Kau fikir kau ada bakat ke main ni semua!"kasar nada suara Datin Zara.
Air mata ku langsung mengalir ke pipi ku. Aku takut. Aku ni memang sansetif ye. Baru saja Datin Zara ingin menghempas violin milik ku laju Arzhel datang dan menahan tangan ibunya. Tersendu-sendu aku menangis.
Anak mata ku mula melihat ke arah Arzhel. Arzhel melepaskan keluhan kasar. Violin itu di rampas oleh Arzhel. "Jangan pecahkan violin dia ibu."kata Arzhel dengan nada serius.
Ibunya mendengus kasar.Aku cepat-cepat pergi ke arah Arzhel dan merampas violin tersebut daripada Arzhel. "Dasar betina kurang ajar! Nasib budak ni ada kalau tak dah lama aku hempas violin buruk kau tu!"marah Datin Zara. Aku hanya diam.
Datin Zara terus meninggalkan kami berdua di situ. Air mata ku masih lagi mengalir di pipi, Arzhel mula mendorong ku kedalam pelukkannya. Aku terus melepaskan semua air mata ku yang aku pendam selama ini kepada Arzhel.
Arzhel mengusap rambut lembut ku. "Shh...Im sorry peincess."kata Arzhel lembut. Dahi ku di kucup olehnya. Lalu pandangan nya kembali kepada anak mata ku. Ibu jarinya mengusap air mata ku yang mengalir.
"Dah jangan nangis. Aku tak suka kau nangis. Jangan risau aku ada untuk kau."kata Arzhel. Perlahan-lahan senyuman terbit di bibirku. "Terima kasih."ucap ku lembut.
...
"Dasar jantan bodo. Banyak lagi perempuan dekat dunia ni kenapa kau nak Ara juga! Ara tu aku punya! Aku punya sorang sial!"bergema nada suara Aldrich di dalam biliknya.
Foto-foto Ara di lihat lalu di usap foto itu. "Kau cantik. Aku cemburu sangat bila ada jantan lain yang suka kau."gumam Aldrich perlahan.
"Im promise with you love. Aku akan bunuh mana-mana jantan yang dekat dengan kau. You mine."sambung Aldrich.Perlahan-lahan senyuman lebar terukir di wajahnya.
...
Patung yang berada di bilik ku aku peluk erat. Kelopak mata ku mula merasa berat. Saat aku mulai memejamkan mata aku terdengar sesuatu di luar. Laju kelopak mata ku terbuka. Anak mata mulai memerhati sekeliling bilik ku.
Balkoni. Aku berdiri dan terus pergi ke balkoni bilik ku. Aku terkejut melihat sesuatu di luar rumah ku. Jantung ku mengepam laju dahi ku sudah pun basah di penuhi peluh.
Terbeliak anak mata ku melihat mayat seorang lelaki di luar kawasan rumah ku. Aku melihat mayat lelaki itu ada bekas tusukan pisau dan beberapa goresan di kakinya. Habis muka mayat lelaki itu di penuhi darah.
Lidah ku kelu. Aku tidak tahu ingin berbuat apa. Tetapi aku tertanya-tanya mengapa mayat ini ada di luar kawasan rumah ku?
Anak mata ku mula melihat kearah seorang lelaki yang memakai hoddie hitam dan bertopeng kan arnab. Aku terdiam di situ entah kenapa aku merasakan diri ku di ikat di balkoni ini.
YOU ARE READING
Im His Doll (Og)
Romance"Kan aku dah larang kau main alat musik ni! Yang kau degil sangat nak main kenapa ha! Kau pikir kau ada bakat ke main ni semua!" - Datin Zara "Sekali lagi kau main benda ni siap kau aku kerja kan! Kau faham tak!" - Dato Neuro "Ibu Ara rindu ibu. Ke...