Bab 11🚩⚠️

343 10 4
                                    

Jam menunjukkan pukul 12:00 malam cepat-cepat Sofia bersiap-siap untuk menemui tunangannya. Aldrich.

"Kau bair betul nak jumpa tunang kau jam 12:00 malam ni Sofia?"soal Aina dengan nada kerisauan. Sofia memgangguk. "Ye lah! Aku tak sangka tunang aku hansem dho! Argh! Mak lurve gila babe! Dia punya tatapan dekat aku tu pergh! Berdamage cok!"balas Sofia dengan nada suara yang seronok.

Aina hanya melepaskan keluhan kecil. "Dari kau lah Sofia. Tapi kalau ada apa-apa call aku tau."pesan Aina. Sofia sekadar mengia ia kan pesan Aina.

Laju tapak kakinya keluar dari rumah.

"Aku harap mamat tu sycho sudah."gumam Aina.

...

Sampai saja di lokasi yang Aldrich bagi kepada Sofia. Sofia langsung turun dari situ, lipstick merah menyala di pakainya sebelum masuk ke dalam ruangan itu. "Biar menggoda! Aku mesti lah pakai lipstick merah ni."kata Sofia teruja.

Setelah itu tapak kakinya terus menghala ke ruangan gelap itu. Sofia melihat seorang jejaka yang berhoodie hitam dan memakai topeng arnab berada di ruangan gelap itu.

Jantung Sofia terus mengepam laju. Turun naik turun naik. "Aldrich...tu awak ke?!"soal Sofia ketakutan. Tiada sahutan. Arnab itu hanya melihat Sofia. Seram sejuk di buatnya.
"Aldrich! Jangan main-main lah!"marah Sofia.

Baru saja kaki Sofi ingin lari dari situ tiba-tiba pintu ruangan itu tertutup sendiri. Terkejut Sofia di buatnya. Laju kepalanya menoleh kearah belakang. Arnab itu sudah pun berada di hadapannya.

Buk!

Sofia langsung terbaring di hadapan arnab itu di sebabkan dia memukul Sofia dengan sebuah kayu. Perlahan-lahan jejaka itu membuka topengnya.

Aldrich. Aldrich lah yang bertopeng kan arnab itu. Aldrich tertawa kecil melihat Sofia yang pingsan di sebabkan perbuatan jahatnya. "Got you."gumam Aldrich.

...

Perlahan-lahan kelopak mata Sofia mula terbuka luas. Ruangan itu sangat gelap hanya di hias kan dengan satu cahaya sahaja iaitu cahaya lampu yang berkelip-kelip dari tadi.

Sofia mula ketakutan dan panik. "Tolong!"jerit Sofia ketakutan. Sofia tiba-tiba mendengarkan seseorang sedang tertawa dalam ruangan yang gelap itu. Semakin panik diri Sofia dibuatnya.

Aldrich memunculkan dirinya di hadapan Sofia. Aldrich memegang satu pisau di tangan kirinya. Sofia mulai panik laju air matanya mengalir melihat Aldrich sebegitu.

"Aldrich! Tolong saya Aldrich!"rayu Sofia. Aldrich tertawa kuat melihat gadis itu ketakutan dan merayu kepadanya. "Tolong kau! Jangan harap aku akan tolong kau perempuan sial."laju telapak tangan Aldrich mendarat di pipi kanan Sofia.

Sofia mengerang kesakitan disebabkan tamparan kuat Aldrich. Sofia menatap wajah Aldrich dengan tatapan sayu. "Kenapa awak buat saya macam ni Aldrich?"soal Sofia lemah.

"Aku buat kau macam ni sebab aku tak suka dekat kau lah gila! Disebabkan kau mak aku nak aku khawin dengan kau! Kau tahu tak aku tak nak khawin dengan kau! Aku dah jumpa perempuan lain yang cantik lagi baik dari kau."terang Aldrich dengan nada suara yang kuat.

Bergema ruangan itu di buatnya. Sofia hanya menangis tersedu-sedu. "Awak jahat Aldrich."kata Sofia. Aldrich tersenyum sinis. Perlahan-lahan dia menapak pergi ke arah wanita itu.

Pisau di genggam kemas. "Memang aku jahat pun. Kau sorang je tak tahu seberapa jahatnya aku."balas Aldrich. Pisau yang berada di tanggannya itu laju mendarat menyucuk paha gadis itu.

"Argh!!"erang Sofia kuat. Air mata laju mengalir. Peluh pulak satu persatu menitik. "Sakit! Sakit!"ulang Sofia. Aldrich tidak pun memikirkan perasaan gadis itu. Berkali-kali dia menyucuk paha gadis itu.

Berkali-kali lah juga Sofia memgerang kuat. Setelah itu Aldrich menatap wajah Sofia yang lemah lesu itu. Dia tertawa kuat melihat Sofia yang hendak pingsan.

Kapak yang berada di atas mejanya langsung di ambil. "Ada kata-kata terakhir ke wahai puan Sofia?"soal Aldrich sambil tersenyum pyscho. "Aldrich..."

Zap!

Habis keluar semua darah Sofia disebabkan Aldrich membelah kepala gadis itu. Dia tersenyum suka.

...

Setelah selesai membersih kan mayat sofia dia terus keluar dari ruangan itu. Mancis yang berada di tangan terus di nyalakan. Dia sudah pun membasahkan ruangan itu dengan minyak.

Dia terus membakar tempat itu beserta semua mayat yang berada di dalam markasnya. Aldrich tertawa pyscho. "Mati."gumamnya perlahan. Setelah itu mancis yang berada di tangannya dia buang dan dia terus berlau pergi dari tempat itu.

...

"Aduh! Mana Sofia ni! Dia kata balik awal tapi ni dah nak pukul 4:00 dah ni!"risau Aina. Berkali-kali dia menghubungi rakan baiknya itu. Tapi tiada sambutan.

Aina risau jika ada apa-apa terjadi dengan kawannya. Sewaktu dia sibuk menghubungi gadis itu dia melihat ke luar tingkap. Terbeliak anak matanya melihat seseorang jejaka yang bertopeng kan arnab berada di hadapan rumahnya.

Laju Aina mematikan panggilan itu dan dia menapak mengundur ke belakang. Dia panik. Dia terus berlari dan bersembunyi di biliknya.

"Shit. Siapa dia?"soal Aina dengan nada suara yang ketakutan.

Aldrich perlahan-lahan mengetuk pintu ruang tamu Aina. Tiada sahutan. Lagi sekali Aldrich mengetuk pintu Aina dengan kuat. Pun tiada sahutan.

Aldrich tersenyum lebar. Dia tahu gadis itu takut dan tahu akan keberadaan dirinya di sini dari tadi. Kapak yang berada di tangannya langsung mendarat memecahkan pintu rumah Aina.

Aina yang berada di biliknya banyak kali memaki hamun disebabkan ketakutan. "Sial."gumam Aina perlahan. Aina bertapuk di dalam almarinya.

Aldrich perlahan-lahan masuk ke dalam rumah Aina. Matanya mula mencari-cari keneradaan gadis itu. "Aina."panggil Aldrich perlahan. Aina yang mendengar itu hanya duduk diam di almari dia takut ingin keluar.

"Aina. Kau kat mana?"soal Aldrich sambil tersenyum lebar. Kakinya mula menapak ke ruangan bilik Aina. Aldrich mendengar hembusan nafas laju Aina di dalam almari.

"Fuck."gumam Aina. Tangan Aldrich langsung membuka almari itu lalu tangannya laju menarik rambut Aina dengan kasar. "I got you damn it."kata Aldrich.

Tanpa membuang masa dia terus membunuh Aina dengan kejam. Berkali-kali dia membelah kesemua badan Aina. Habis terpercik ke semua darah milik Aina.

Aldrich tersenyum lebar lalu dia terus tertawa kuat. "Mati."gumam Aldrich perlahan. Kapak itu langsung di buangnya dan Aldrich terus keluar dari rumah itu.

TO BE COUNTINUE...

Im His Doll (Og)Where stories live. Discover now