0.5

44 5 24
                                    

Anılarda bazen eşyalar gibi kırılır

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Anılarda bazen eşyalar gibi kırılır. Kırılan bardağı geri birleştiremediğimiz gibi onlarıda bir araya getiremeyiz. Böylece yerlerine yenileri konulur.

Rin dün psikologtan döndükten sonra tüm gün yatmak dışı hiçbir şey yapmadı. Bugün de dün olduğu gibi hiçbir şey yapmadan uyumak istiyor ama dünya böyle işlemiyor. Para ve besin kendi kendine yoktan var olmaz. Kalkıp bir şeyler yapması gerekiyor.

Yine de tembellik bugün de onun ruhunda. Kalkıp yemek bile yemek istemiyor. Yinede hâlâ boğazına bir iki lokma sokmalı.

Rin isteksizce ayağa kalkıp sırtını kaşıdı. Dün ki hayal kırıklığını hâlâ unutamadı. Ama zaten ne bekliyordu ki? Klişe romanlarda olduğu gibi rüyalarını süsleyenin o adam olmasını mı...

Kısa süre içinde boş yere oluşmuş bir beklenti ve hayal kırıklığı. Aklına takılması yerine çabucak unutulması gereken anlamsız düşünceler sadece.

Ellerini çıtlattıktan sonra mutfağa doğru yöneldi. Çocukluk anılarından kalan çilekli kupa raftan doğru ona göz kırpıyordu. Ona bakar bakmaz gülümsedi Rin. En sevdiği kupaydı bu. Onu görmek bile mutlu anıları hatırlatır onu gülümsetirdi.

Gülümsemesi hâlâ suratındayken kupayı raftan alıp tezgaha koydu. Madem kalkmıştı en azından biraz kahve içebilirdi.

Rin kahveyi hazırlarken gülümseyip mırıldandı. Üstündeki o kara bulutlar gitmiş yerine güneşin tatlı sıcaklığı almıştı.

Tekrardan bileklerini çıtlattıktan sonra kupayı alıp odasına doğru yöneldi. Kupayı masanın üstüne koydu. Resim çizerken bir yandan keyifli bir şekilde kahvesini yudumlamıştı.

Kötü başlayan gününün aptal bir kupa için düzelmesi tuhaftı. Hayır aslında değildi. Mutlu olmak için büyük şeylere ihtiyacımız yok. Fakat üzülmek içinde büyük şeyler olmasına gerek yok.

Rin gerinip sandalyesinden kalktı. Masanın üstündeki her şeyi hızlıca rafa doğru koyuyordu. Bu sırada mavi beyaz kedi desenleri olan kalemliği defterin üstünden düştü. Yere doğru düşerken beraberinde Rin'in çocukluk anılarınıda parçalamıştı.

Rin'in şaşkın gözleri yerde paramparça olmuş çilek desenli kupaya baka kaldı. Tek bir eşyanın düşüşü beraberinde her şeyi götürüp parçaladı.

Gözleri dolan oğlan bir süre sadece kırık cam parçalarına baktı. Ne aptaldı ama... Sadece eski bir kupa için tüm göz yaşları şiddetle akıyordu. Kolu ile göz yaşlarını silmeye çalıştıktan sonra cam parçalarını tek bir yere topladı. Hepsini ufak bir karton kutuya koydu. Bazı parçalar o kadar küçüktü ki asla geri birleşemezlerdi.

Elinde cam parçalarının içinde olan kutu ile çöpün başında kala kaldı. Çöpün içine bakıp durdu ama eli asla oraya gitmedi.

İçinde kendine karşı oluşan öfkesi ile çöpü tekmeleyip odasına gitti. Cam parçalarının olduğu kutuyu çekmeceye koydu. Ardından hâlâ yerde duran kalemliğini alıp içindekileri çıkartıp masaya koydu. Hızlıca geri mutfağa gidip kalemliğini çöpün içine doğru fırlattı.

Anılarla dolu eski bir eşyayı atmaktansa onun parçalanmasına sebep olan yeni şeyden kurtulmak daha kolay.

Yeri doldurulabilir basit bir kalemlik. Ama aynısı kupa içinde geçerli. Aynı kupadan binlerce bulabilirsiniz aynı kalemliktende. Onu özel yapan şahit olduğu anlardır.

O gün Rin'in çocukluk anılarında bulunan nadir eşyalarından biri parçalandı. İçindeki masum anılarıda beraberinde götürdü.



portre, rinsagi Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin