Seorang gadis memandang ke luar tingkap biliknya. Kelihatan hujan lebat diluar sana. termenung.Fikirannya kacau bilau. Perasaan yang kosong dan entah dia sendiri pun keliru dengan diri sendiri.
Pernah dulu dia bertanya 'adakah dia juga layak bahagia macam orang lain atau sebaliknya?' dia mengeluh lagi. Terasa membuang masa terus dia bangun.
Tiba-tiba dia terasa ingin melihat sesuatu yang lama dia ingin lupakan tapi... Dia cuba tak buka'benda tu'langsung... Tapi rasa yang dulu tu masih ada. Dia tak nafikan benda tu.
'no.Dhia stop it! kau tak boleh ingat lagi pasal dia lupakan! buang saja semua tu okey'. dia menggelengkan kepalanya dan terus ke tingkat bawah.
Bukannya dia lupakan terus seseorang tu benci jauh sekali.. Tapi sebenarnya dia sengaja untuk lupakan. Biarlah kejadian tu jadi pengalaman dan kenangan yang bagi dia bahagia...?
Tapi dia rasa hidup macam sekarang jauh lebih baik dari masa lalu dia. Dia rasa macam hidup semula dan jumpa diri dia yang dulu walaupun dia terasa kehilangan. Dia tetap bersyukur.
Bukan senang nak lalui dan pulih semula sejak peristiwa itu. Tapi degan sokongan kawan baiknya dan sisa semangat yang baru dia terus bangkit.
Untuk dia. Bukan untuk orang lain dah. Ya, biarlah dia hidup begini sekarang. Dia cuma harap walaupun ujian yang akan mendatang seberat apa pun dia tak akan lemah lagi.Itu janji dia.
♕♕♕♕♕♕♕♕♕
Dari seorang yang baru merangkak dari dunia penulisan. Maaf kalau cerita ini tak menarik dan saya akan cuba untuk memperbaiki yang mana salah.
🚫AMARAN
•Saya tak meniru mana-mana cerita.Kalau ada mungkin kebetulan sahaja.
•cerita ini hanyalah direka sedikit dan diambil dari kisah benar dan diubah suai oleh penulis sendiri.
•grammar dan dari kaedah bahasa kurang.Harap korang suka dengan karya pertama saya ni. Aamin. Maaf sekali lagi saya baru lagi dan masih mencuba yang terbaik untuk semua.
so enjoy!💐👋🏻
------------------------------------------------------------------
༺TAKDIR BUAT DHIA🥀༻
YOU ARE READING
TAKDIR BUAT DHIA(OG)
Lãng mạn«TAKDIR BUAT DHIA» ༺Sweet Little Girl With Pain༻ "Tolong-ttolonglah. I just want to live without feeling killed! kenapa ek susah sangat mereka nak faham? s-saya pena-tt..isk.. isk.." DHIA'ARIESA Orang yang ditalian masih diam dan dengar saja luaha...