AKU hanya mengunci mulut disepanjang perjalanan kami pulang. Hanya pelbagai musik mengiringi keheningan di dalam kereta. Sesekali Nuf berdehem namun aku hanya membisu saja.
I'm jealous, I'm overzealous
When I'm down, I get real down
When I'm high, I don't come down
And I get angry, baby, believe me
I could love you just like that
And I could leave you just as fastBut you don't judge me
'Cause if you did, baby, I would judge you too
No, you don't judge me
'Cause if you did, baby, I would judge you tooAku mengetap bibir. Lagu yang menjadi pilihan di corong radio seolah memperli keadaan aku ketika itu.
Ya! Aku cemburu!
Aku cemburu bila Nuf pandang Maya seolah aku tidak ada di situ. Aku cemburu sebab Nuf tidak pedulikan aku bila Maya duduk bersama kami tadi.
Cause I got issues, but you got 'em too
So give 'em all to me, and I'll give mine to you
Bask in the glory of all our problems
'Cause we got the kind of love it takes to solve 'em
Yeah, I got issues
And one of them is how bad I need yaKerana lubuk hati aku kian membara panasnya, aku dengan berani menukar saluran radio.
Baby, I'm a gangster too and it takes two to tango
You don't wanna dance with me, dance with me
Honey, I'm in love with you, if you don't feel the same
Boy, you don't wanna mess with me, mess with meWhy? 'Cause I'm a jealous, jealous, jealous girl
If I can't have you baby, if I can't have you baby
Jealous, jealous, jealous girlAku mendengus kasar.
Kali ini aku rasa tersindir. Sudahnya aku tekan punat off. Nuf pandang aku sekilas.
"Sorry I ganggu you berdua ke?" Maya tersenyum kekok.
"Tak. Bila kau balik Malaysia ni? Aku tak tahu pun." soal Nuf terkejut.
Aku terkejut. Kedatangan Maya membuatkan aku terperanjat tapi soalan Nuf lagi buatkan aku terkedu.
"I baru balik semalam. Bila auntie cakap you nak kahwin terus I ambil flight ke Malaysia." matanya terus turun memandang aku.
Aku pandang Nuf dan matanya ketika itu memandang Maya dengan satu riak yang sukar aku tafsir namun itu membuatkan aku berdebar tak keruan.
"Kau seorang je ke?" soal Nuf lagi.
"Ha'ah."
"Kalau macam tu joinlah kitaorang." pelawa Nuf. Menghiraukan aku di situ dan tanpa tanya adakah selesa duduk bersama Maya aka bekas tunang Nuf.
"Eh, tak apalah. I tak nak ganggu you berdua." tolak Maya.
Aku pagut bibir bawah. Rasa bersalah pula kalau halau dia macam tu saja.
"Tak ganggu pun. Duduk je lah." entah dari mana datangnya suara itu aku pun tak tahu. Mulut aku secara automatik membenarkan Maya duduk bersama kami.
Maya kemam bibir lalu pandang Nuf sebelum mengangguk dan mengambil tempat duduk di sebelah Nuf.
Nuf kembali mengambil tempat duduknya membenarkan aku melihat mereka berdua duduk bersebelahan.
"Kau dah order makan ke?" Nuf pandang Maya dan sekali lagi aku dipinggirkan.
"Dah. I nak cari meja kosong tapi I nampak you, so..." Maya tersenyum.
YOU ARE READING
Bukan Aku Tak Cinta
Romance[update on friday and sunday] "Bila mulut gagal mengatakan Namun mata membicarakan segalanya." • • Siapa sangka lelaki yang selalu aku sebut di dalam setiap doa ku adalah Haq Nuffaiq aka bos aku sendiri. Perkahwinan kami bukan atas dasar cinta melai...