"HAH!!" Haneul membuka matanya setelah tersedar dari mimpi yang menunjukkan kesalahannya. Dia melihat sekeliling. Dia mengerutkan dahinya apabila melihat mereka berada di dalam satu bilik yang mirip dengan wad hospital.
"AKU TAKNAK!!" Jiera turut terjaga dan terus terduduk di atas katil.
"Apa semua ini?" Sungkie bersuara apabila melihat kesemua rakannya berada di sini.
"Baguslah kalian dah sedar." Jake masuk ke dalam bilik tersebut. Dia menghelakan nafas lega apabila melihat kesemua anak muridnya telah sedar.
"Maksudnya, kami hidup lagi?" Ariel menunjukkan ekspresi yang tidak percaya.
"Ke sebenarnya ni roh kami je." Jichan masih lagi dalam keadaan keliru. Jake menggeleng kepalanya.
"Nampaknya Mayra mungkin dah maafkan kalian."
"Tapi... Saya belum sempat minta maaf.." Daeyoung berkata dengan perlahan.
"Ketua kalian dah minta maaf bagi pihak kalian. Kalian pun dah tentu sudah menyesali segala perbuatan kalian bukan?" Mereka hanya mampu menunduk. Semua perasaan bersatu ketika itu. Sedih, marah, kecewa, malu semuanya bersatu dalam diri mereka.
"Saya dah rawat kecederaan kalian. Jangan risau, rehat jela. Kalian dah kembali ke tempat asal kalian. Bukan lagi di sekolah lama itu."
"Tapi, siapa Mayra sebenarnya?" Jinhyun memandang Jake dengan pandangan yang musykil.
"Eh haahlah. Mana Mayra?" Aria memandang sekeliling untuk mencari kelibat Mayra.
"Nampaknya hanya Jinhyun sorang je yang baru tahu. Sebenarnya, Mayra adalah penjaga sekolah ini. Dia telah meninggal 700 tahun yang lalu. Dia meninggal akibat rusuhan ketika menjaga sekolah ini dari dirobohkan."
"Dia telah bersumpah pada ibunya yang merupakan pencipta sekolah ini untuk menjaga keamanan dan kesucian sekolah ini buat selamanya. Oleh itu, kalian terjebak dengan permainan tersebut. Ajaibnya, kalian kumpulan pertama yang terselamat. Sudah ratusan pelajar terkorban akibat permainan ini." Terang Jake dengan panjang lebar.
"Dah tu. Selama ini kita berkawan dengan hantulah?!" Asha membulatkan matanya. Teringat dia sentiasa berada di samping Mayra ketika permainan berlangsung.
"Dia masih ada disini ke? Saya nak minta maaf." Semua mata memandang ke arah Ricky sebaik sahaja mendengar tutur kata Ricky yang lembut. Pertama kali mereka melihat Ricky bersikap sebegini.
"Cari aku?" Mayra tiba-tiba memunculkan dirinya. Ariel dan Aria sempat berpelukan kerana terperanjat. Mayra memandang tajam ke arah mereka.
"Aku nak kalian minta maaf pada mangsa masing-masing dan bagi kes yang berat. Serahkan diri pada polis."
"A-aku akan serahkan diri aku pada polis." Asha melutut di hadapan Mayra.
"Buat apa melutut depan aku? Melututlah depan keluarga mendiang Yunah. Kau yang bunuh dia dengan kakak kembar kau." Jiera terdiam apabila semua mata memandang ke arah mereka.
"KAU BUNUH YUNAH!?" Jiwoon menekup mulutnya. Tanda dia percaya dengan apa yang dia dengari.
"Ya.. Aku tertolak dia. A-aku panik dan tanam mayat dia di belakang sekolah." Asha mulai menangis teresak-esak.
"Aria, berhenti main cara kotor. Jake, aku nak Minho dipecat. Aku tak mahu sesiapa yang tidak amanah bekerja disini." Jake menganggukkan kepalanya.
"M-mayra. Maafkan aku. Aku janji mulai saat ini aku akan jujur. Aku tak akan menukar dan menipu markah lagi."
"Daeyoung, Haneul, Jichan, Jiwoon dan Sungkie. Minta maaf pada semua mangsa buli kalian. Bertanggungjawab ke atas segala yang kalian lakukan. Aku tahu sampai ada yang mengalami kecacatan akibat dari perbuatan kalian."
YOU ARE READING
☾︎𝐂☽︎ ᴡʜɪsᴘᴇʀs ɪɴ ᴛʜᴇ ᴅᴀʀᴋ: ᴛʜᴇ sᴄʜᴏᴏʟ ᴏғ sᴇᴄʀᴇᴛs
Fanfiction" Selamat datang ke permainan yang menentukan nasib kalian. " Sekumpulan murid yang terjebak dalam satu permainan misteri sehingga nyawa mereka menjadi taruhan. " Bodoh! Aku tak mahu bermain permainan ini lagi! " " Kau tak boleh lari!! " Apakah na...