Bab 3

259 18 0
                                    

Aku buka semula telefon dan baca whatsapp yang semakin banyak. Boleh tak berhenti hantar whatsapp sekejap. Aku baru nak baca ni.

Masalah Mud Pump. Rubber Valve Insert untuk piston mengecut.

Bagus, masa dapat bos baru kau nak mengecut segala tapi ada spare kan dalam warehouse.

Aku baca lagi, sepatutnya spare yang ada mampu bertahan as per normal usage lebih kurang sebulan sebelum next plant maintenance tapi suhu yang terlampau tinggi menyebabkan penggunaan jadi tiga kali ganda lebih cepat dari biasa. Okey aku mati!

Aku tengok jam, dah pukul 7.55. Drilling Engineer dah berlari masuk bilik meeting. Aku pun bangun perlahan, angkat komputer riba dan telefon.

Masuk bilik yang ada Project Manager, Project Engineer, HSE Manager, Senior Drilling Engineer dan Fluid Engineer. Ada yang dari consultant dan ada dari client. Tapi mana Super nya.

Aku yang terasa kerdil dalam bilik ni ambil tempat paling hujung di sebelah Drilling Engineer, Adib.

“Kenapa masuk meeting?” Adib tanya bila saja aku letak komputer riba atas meja.

Memang pelik aku kena masuk meeting ni sebenarnya sebab aku cuma Procurement Executive. Ni semua bos aku, kalau ada masalah dengan barang. Bos aku yang kena bambu dalam meeting lepas tu akan pass bambuan tu kat aku nanti.

Ni kiranya aku bakal kena maki direct dengan Super nampaknya walaupun benda tu nak mengecut bukan dosa aku pun.

“Yani cakap Super baru suruh masuk.”

Adib kerut kening sebelum angguk perlahan.

“Kejap lagi Jez jawab yang mana boleh aje, nanti saya backup.” Adib bisik.

Aku senyum, ada juga penyelamat.

RAFALINWhere stories live. Discover now