ʀᴅʀ | ʙᴀʙ 2

28 6 2
                                    

BAB 2
 

                Morning!!

Kerana sudah pagi Raki niat ingin minta libur ke pada Ayahnya kerana tubuhnya terasa sakit. Belum sempat Raki bangunn dari kasurnya pintu itu sudah di buka yang membuat Raki sontak kaget benar itu adalah Ayahnya.

"Ke sekolah gak usah banyak alasan" ucap Feri yang langsung pergi tanpa mendengar penjelasan dari Raki, Raki yang masih duduk di kasur mengurung niat yang ingin dia minta tadi.

Kini Raki sudah di bawah dia ingin sarapan sebelum berangkat walaupun badanya yang masih sakit membuatnya ingin cepat" ke sekolah agak bisa tidur sementara di sana.

"bun" panggil Raki yang sudah berada di dapur, Nata yang berada di dapur turut menoleh ke arah Raki. "Hm" ucap Nata singkat Yang membuat Raki mengeluh perlahan.

"Ada sarapan gk bun" Tanya Raki tanpa menatap Bundanya.

"Gk ada jatah makan buat kamu" ucap Nata yang langsung pergi.

bergitu jugak dengan Raki dia mengikuti saja bundanya berharap kalau bakal di kasih uang kalau gk dpt jatah makan. Kerana terasa sudah lama dia menunggu jam jugak sudah mau masuk waktu pelajaran, Raki langsung pergi tanpa salam tangan kedua ortunya dia tau jika dia meminta untuk salam tentu saja Ortunya mehidar darinya.

Kini Raki sudah berada di dalam kelasnya tepat jam 8:00 pagi, kerana badanya yang masih terasa sakit Raki memutuskan untuk tidur kedua tanganya sudah berada di atas meja bersiap untuk memejam matanya..

Sudah 15minit Raki tertidur pulas walaupun dalam kelasnya bising, jam sekarang sudah menuju jam Rehat Raki niat ingin ke tandas untuk mencuci mukanya belum sempat dia bangun di depanya sudah ada Kero dan 2 temanya yang membuat Raki kembali diam dia tidak berani melihat ke atas.

Kerana melihat Raki yang masih menatap ke bawah membuat Kero mengakat Keningnya 'Apa yang dia liat?' Tanya kero dgn dirinya tak lupa jugak melihat ke bawah tepat yg Raki liat, kini mereka berdua saling melihat ke bawah. kerana Raki turut tidak menatapnya Akhirnya Kero memutuskan untuk pergi dan Meninggalkan Raki seorang diri.. 'Dia gak marah?'

Tanya Raki yang menlihat Kero pergi dari kelasnya, Kerana jam sudah mau habis Raki cepat-cepat ke kamar mandi buat mencuci mukanya Jika dia tidak mencuci mukanya yang ada dia di hukum

Kini jam sudah menuju pukul 9:00 seharunya waktu rehat sudah habis namum  murid-murid yang lain  masih berada di sana entah apa yang di lakukanya. Kerana turut tidak datang Raki memustukan untuk ke katin, belum sempat dia langkah kakinya dia tidak sengaja Terdegar suara cewek yang meminta tolong di tempat kuruman ramai itu Raki bergegas ke sana buat lihat siapa yang meminta tolong tadi.

------------

"Gimana udah lumayan? " tanya Raki.

"okaylah sikit je nih" ucap Naura yang terseyum Raki yang mendegar terus kerut dahinya hah bahasa Alien mana nih. "Ah gw gak ngerti maksud lo" jawab Raki  terus membaringkan badanyaa di atas rumput kasar itu.

Naura yang tadi melihat ke bawah terus bertukar ke arah Raki.

"Lah kau orang indo ke takkan tak tahu bahasa aku " ucap Naura menggunakan nada kasar  'ck aku cakap bahsa malay pun tak faham apalagi  bahasa Alien pelik pulak jantan ni.'

ʀᴀᴋɪ ᴅᴀɴ ʀᴜᴍᴀʜɴʏᴀWhere stories live. Discover now