ʀᴅʀ | ʙᴀʙ 5

18 5 2
                                    

Sudah hari ketiga Raki di Rumah sakit beberapa hari lagi ia akan pulang.

Raki merasa bosan di sana sedirian, ia berharap bundanya akan datang menjeguknya. Tapi dia ingat pesan bundanya jangan terlalu berharap.

Ting.

1 Mesej ber bunyi di ponsel Raki, Raki tampak senang apabila Mesej masuk ia tetap berharap itu adalah bundanya..

Setelah di buka muka yang tadi senang berubah menjadi kecewa. Mesej yang masuk itu adalah Mesej Aiko.

Raki tidak membalas pesan itu. Agak lama Raki ngelamun hingga Akhirnya pintu itu di ketuk. Tapi kali ini ia tidak berharap apapun seolah perasaanya kosong.

Pintu itu di buka perlahan terlihat ada Naura di hadapan pintu itu. Dia berjalan masuk sambil membawa beberapa makanan yang baru tadi beli.

Setelah di letak semua makananya Naura Lantas duduk di kursi yang di sediakan.

Di ruangan itu ada Naura dan Raki mereka berdua saling diam tidak berani tegur satu sama lain. Naura malu untuk tegur duluan sedangkan Raki ia hanya diam di kasurnyaa.

Raki Memhebus nafasnya dan bersuara Terlebih dahulu. " Thanks" ucapnya ia tidak tahu harus berkata apa lagi selain berterima kasih.

Naura Terseyum sebelum bicara. "Ya welcome" jawabnyaa. "oh majlis semalam jangan di Fikirkan yah" Ucapnya lagi tapi dengan seyuman Manisnya itu.

Raki membalas seyum. "Gw tau kok, sorry udah bikin kacau di majlis teman lo" Jawab Raki ia merasa bersalah kerana sudah bikin kacau di majlis itu.

"Tenang semua baik-baik je" Ucap Naura. Selepas Raki di bawak ke Rumah sakit majlis itu berjalan seperti biasa.

"Kalau boleh tahu siapa yang buat semua tuh semalam? " sesungguhnya Naura tidak tahu apa yang berlaku di majlis itu. Dia keluar sudah  terlihat orang-orang berada di sana.

Raki mengakat kedua bahunya bahawa ia jugak tidak tahu siapa pelakunya. Naura mengangguk Faham.

Kini mereka saling diam tidak tau harus bicara apa lagii, Naura melihat di ponsel sudah jam 16:50 ia harus pulang sebelum jam 17:00 kalau tidak uminya pasti Marah.

"Aku balik duluu" ucapnya dengan terburu-buru, Raki hanya diam melihat Naura keluar dari Ruangannya.

Kerana terlalu terburu Naura tidak sengaja menabrak seseorang.  ia langsung melihat siapa yang ia tabrak tadi, terlihat dua  Pasangan suami istri di depanya.

Kerana sebentar lagi pukl 17:00 Naura langsung pergi tanpa meminta maaf sesungguhnya dua pasangan suami istri itu tidak terima dengan tingkah laku Naura.

"Ck Anak zaman sekarang bukanya Minta maaf malah main pergi" ucap seseorang dengan nada tinggi membuat Naura Terdengar Namun dia tidak perduli.

----

Sudah 10kali ponselnya ber bunyi Raki tetap saja tidak membukanya.

Pintu ruangan Raki di buka terlihat kedua orang tuanya datang ke arahnya. Tetapan Raki mulai memberi seyuman kepada bundanya.

ʀᴀᴋɪ ᴅᴀɴ ʀᴜᴍᴀʜɴʏᴀWhere stories live. Discover now