18 : Bersatu

5 2 0
                                    

"Seronok jadi miskin?" Helena bertanya sinis. Sephia yang berkerusi roda di luar tanah perkuburan memerhati kereta Najmuddin meninggalkan kawasan itu.

"Kau diam."

"Aww kesian mak cik. Misqueen sudah HAHAHA!" Helena ketawa besar, bahagia.

"Jangan seronok sangat. Kau tu tunggu masa je Tuhan balas," balas Sephia.

"Baru sekarang kau nak ingat Tuhan? Kau tu sama je munafik dengan aku lah mak cik." Sinis Helena membalas semula.

"Apapun mak cik... Kau nak sertai aku?" Helena memandang Sephia, serius.

"Kau nak buat apa? Tawan dunia?" Sephia ketawa sarkastik.

"Aku nak rampas kuasa Ain, dengan semua harta keturunan dia." Helena mengabaikan sindiran Sephia.

"Harta keturunan?"

"Ya betul. Jadi, kau nak rasa tak?" Helena menghulurkan tangan. Sephia berfikir sejenak, lalu menyambut huluran tangan itu.

"Deal." Senyum sinis terukir di bibir Helena dan Sephia.

Syaitan bertopengkan manusia.

Di rumah Ain...

"Hey sis, I've got a nice information." Afif mencuit bahu Ain yang tekun menyiapkan kerja sekolahnya.

"Apa?" Ain meletakkan pena, menatap kembarnya.

"Kau tahu, sepanjang kau tak ada... Batch form 4 dengan form 5 gaduh besar."

"Siapa Intel kau ni?" Berkerut dahi Ain.

"This is Afif Huzair, orang dengan cable berterabur dekat mana-mana. Tak payah tanya kot." Afif tersenyum bangga.

"Jadi?" Tanya Ain malas.

"I found out that sebenarnya batch form 5 ni dia orang sangat menjaga. And batch dia orang digelar 'protector'." Afif menunjukkan gambar batch tingkatan 5 kepada Ain.

"Apa kaitan dengan kita?"

"Aku nak cuba usik dia orang." Afif tersengih.

"Jangan buat gila. Nanti batch kita pula yang gaduh." Ain memandang kembarnya, tajam.

"Kau tak perasan ke batch kau sendiri penuh dengan adik budak form 5?" Afif menepuk dahi.

"Kau nak apa sebenarnya?" Ain bertanya pasrah.

"Tak nak ke kita minta tolong untuk baiki budak batch kita?"

"Dia orang dah nak SPM lah..."

"Tapi abang Haz takkan keberatan aku rasa..." Afif terus memujuk.

"Apa plan kau?" Ain mengalah. Dia memasang telinga.

"Kita 'berlakon'." Afif tersenyum penuh makna. Otak geliga jejaka itu tidak pernah hilang.

Beberapa hari kemudian...

Ain memandang Afif yang duduk sebaris dengannya. Fatihah, Zik, Fahim dan Faleeq memandang satu sama lain.

Hari pertama Ain ke sekolah setelah beberapa waktu, juga hari dia dan Afif akan Collab untuk gegarkan sekolah.

Loceng waktu rehat berbunyi. Afif mengemas barang-barangnya seperti biasa dan ingin meninggalkan kelas seperti pelajar lain.

"Afif, kau takkan apa-apa... Kan?" Ain memegang tangan Afif, menahan.

"Kita dah bincang sekali dengan Abang Haz, kan. Ini cuma scenario." Afif menepuk perlahan kepala Ain. Ain meleraikan pegangannya.

Setalamz : Nanti...Where stories live. Discover now