Nur Ariana Dahlia. Seorang gadis yang memiliki rupa paras yang sangat cantik dan mampu menarik ramai perhatian orang ramai. Dia juga seorang yang sungguh periang namun kehidupan sebenarnya adalah tidak seperti yang orang lain sangka.
Di hadapan orang ramai, dia berpura-pura bahagia bersama keluarganya namun sebaliknya dia sering didera oleh ibunya seperti disuruh untuk melakukan kerja rumah. Jika tidak mengikuti apa yang disuruhnya, pasti Ariana tidak boleh lari daripada sebarang pukulan atau sebatan yang diberikan oleh ibunya.
Namun, hidup Ariana berubah serta merta selepas bertemu dengan seorang anak golongan raja iaitu Tengku Putera Mahkota Fattah Dhafir. Pertemuan yang disebabkan oleh Ariana yang didera oleh ibunya itu telah membuatkan Tengku Putera Mahkota Fattah Dhafir terjatuh hati kepada gadis tersebut selepas menyelamatkannya.
"Ariana Dahlia, Sudikah awak menjadi isteri dan ibu kepada anak-anak kita? "
"Maafkan saya Tengku... Bukan saya tidak mahu menerima tetapi-..."
"Tetapi apa?"
"Kita tak sama taraf, Tengku. Tengku orang kaya malahan saya orang miskin yang tidak mempunyai apa-apa harta..."
Setelah beberapa kali Tengku Putera Mahkota Fattah Dhafir cuba untuk melamar Ariana Dahlia, Akhirnya Ariana terima lamarannya dan mereka telah melangsungkan perkahwinan yang sangat mewah atas permintaan Fattah sendiri.
Kehidupan Fattah dan Ariana selepas berkahwin sangatlah bahagia. Setiap hari Fattah tidak pernah lupa untuk mengungkapkan kata-kata cintanya dan melayan Ariana dengan sepenuh hatinya. Hatinya memang sudah terpaut untuk isteri tercintanya yang seorang itu.
"Saya bahagia kerana memiliki awak sebagai isteri saya. Saya nak awak tahu yang saya sayangkan awak sampai bila-bila..."
Namun, ada kejadian yang berlaku di antara mereka yang menyebabkan hubungan suami isteri mereka menjadi renggang dan selalu bertengkar. Kemunculan seseorang itu telah membuatkan rumah tangga yang sudah mereka bina hampir roboh.
Adakah rumah tangga yang sudah dibina oleh Fattah Dhafir dan Ariana Dahlia akan berakhir begitu sahaja hanya disebabkan kemunculan seseorang yang mampu merobohkannya itu?
YOU ARE READING
You're Mine, Sayang. ( ON-GOING )
Romance𝑺𝒆𝒄𝒐𝒏𝒅 𝑺𝒕𝒐𝒓𝒚: 𝑭𝒂𝒕𝒕𝒂𝒉 𝑫𝒉𝒂𝒇𝒊𝒓 𝒙 𝑨𝒓𝒊𝒂𝒏𝒂 𝑫𝒂𝒉𝒍𝒊𝒂 Nur Ariana Dahlia. Seorang gadis yang memiliki rupa paras yang sangat cantik dan mampu menarik ramai perhatian orang ramai. Dia juga seorang yang sungguh periang namun k...