Setahu saya..
Vote & comment tak perlu bayar.Jadi bolehkah para reader sekalian berbuat demikian 😌👉👈 sekian ~
Bangunan tinggi itu dipandang. Kemudian mata melirik ke orang sebelah. Keningnya diangkat.
"Well.. I think you will like the food here."
Abby angguk. Lalu dia dan Evan sama-sama keluar dari kereta dan menuju ke lobi hotel.
"I'm sure. Gib chef kat sini during lunch."
"Really? I tak tahu pun."
"Well now you know. Jom."
Evan menolak pintu masuk restoran. Host membawa mereka ke meja kosong di tepi tingkap.
Seorang waiter datang untuk mengambil order.
"Chef Gibran ada kat dapur?" Soal Abby laju.
"Ya cik. Nak saya panggilkan dia?"
"Its okay. I want Käsespätzle. And orange juice. You Evan?"
"Orange juice and lamb chop with fries."
Melihat langkah waiter itu untuk menghantar order mereka, Evan menutup menu di hadapannya.
"You order apa? Bunyi macam.. lain je."
Abby gelak. "Mac n cheese. Tapi makanan Jerman. You nampak dekat menu tu bahagian belakang macam ada senarai makanan yang you tak pernah nampak dan dengar, kan. Thats German food. Memandangkan Vibe Hotel ni tuan empunya dia ialah orang sana." Terangnya sambil menyedut air yang baru saja tiba.
Manakala Gibran di dapur yang baru menerima order mengangkat kening. Jarang ada customer order makanan Jerman ni. Dia terus memanggil semula Mahdi, waiter yang menghantar order padanya.
"Siapa yang order Käsespätzle ni?"
"Saya rasa kakak chef. Tadi dia tanya chef kat dapur ke. Lepas tu saya tengok muka macam ada iras chef jadi saya assume itu kakak chef lah memandangkan Chef Gib ni anak bongsu, kan."
Gibran angguk. "Ya betul. Okey thanks."
Pantas dia mengambil barang-barang yang perlu untuk dimasak.
Sementara itu, Abby dan Evan menyambung perbualan mereka. Macam-macam cerita yang mereka kongsi. Terutama tentang Abby yang sebelum ini kewujudannya tak diketahui ramai.
"Kalau boleh I tahu, sebelum ni you duduk mana?"
Abby menyedut dahulu jus orennya sebelum menjawab.
"I pergi banyak tempat. Dari kecik Uncle Heinrich yang jaga, he's my daddy's older brother. Then, I pindah ke Kedah. Dengan Ibu Farhah, mak kawan baik I and my mom's bestfriend. Naik flight ke UK for my degree. Go back to Germany for a year because that's when I supposed to take over Heinz company and people start to send threat so I need to hide for a while. I stay with my cousin, Friedrich at the safe house. In Schiltach."
Evan mengangguk. Kemudian dia teringat sesuatu.
"Bukan you ada family belah your mom in UK? Kenapa you tak stay dengan diorang je untuk sementara?"
Keluhan terlepas dari bibir Abby. Kemudian dia senyum saat terlihat adiknya sendiri yang datang menghantar order mereka.
"That's another story. I tell you next time okay."
YOU ARE READING
The Billionaire's Girl
RomanceDialah billionaire. Dia juga playboy. Jejaka berdarah kacukan yang ego dan sombong, namun terselit ketenangan dalam dirinya. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Si dia yang fasih berbahasa melayu walaupun berdarah Jerman asli. Gadis idaman para jejaka. Bijak, mena...