pov Matthy
De slaapkamer deur valt open en ik schrik me kapot. Snel draai ik om met mijn bureaustoel en zie dan Lisa daar in de deur opening staan en kijkt me ook geschrokken aan. 'Sorry, verkeerde kamer.' zegt ze en snel doet ze de deur weer dicht. Wow, wat zag ze er goed uit. Snel probeer ik me weer te concentreren op de edit, maar echt makkelijk gaat dat niet.
'AAN TAFEL!' roept Raoul en langzaam sta ik op van mijn bureaustoel en loop naar beneden. 'ziet er goed uit maat!' zeg ik als ik de heerlijke eten op de tafel zie staan. 'dat lust ik ook wel.' zegt Koen erachter aan. beiden schuiven we aan tafel. 'Is milo nog niet thuis?' vraag ik. 'Nopee, hij is bij zijn ouders eten.' zegt Raoul en schept het eten op zijn bord. 'Maar gaan we nog die dikke feest geven aankomende zaterdag?' vraagt Koen enthousiast. 'Ja toch, we hadden al mensen uitgenodigd, dus het zou wel door moeten gaan.' Langzaam verdwijnt mijn gedachten weg tot dat ik er weer ben door knipperende vingers voor mijn ogen. 'Heb je ook al mooie meid uitgenodigd voor het feest?' vraagt Raoul. Ik hou mijn schouders op. 'Hmm, heb alleen die zus van Milo gevraagd.' probeer ik ongeïnteresseerd te vertellen. 'Oehhh, heeft hier iemand een oogje op Lisaa??' Vraagt koen plagend. Ik geef hem een bonk tegen zijn boven arm. 'wat?' zegt hij dan. 'Het is de zus van Milo.' 'Dus, dat zegt toch niks.' Ik besluit maar niet op hem te reageren.
Pov Milo
Thuis open ik de deuren van Casa del huts en loop de woonkamer binnen. Ik zie Matthy nog voor de tv zitten en ik pak twee biertjes uit de koelkast. Matthy ziet me aankomen en ik rijk zijn biertje naar hem uit. 'Nog wakker?' vraag ik. 'Ja, Hoe was het?' We proosten. 'Lastig. Mijn ouders waren geschrokken Lisa weer te zien, en gelijk met zulk verdriet. Maar uiteindelijk hebben we het erg gezellig gehad. Ik ben blij dat ze terug is. Ik heb Lisa al zn 6 jaar niet meer gezien.' ik staar naar mijn bier. 'Ja, ik weet nog hoe moeilijk dat je had dat ze weg ging!' Ik grinnik even. 'Ja.' het is even stil. 'Jullie hadden haar nog nooit gezien, maar wij deden eerder letterlijk alles samen.' Matthy geeft me een glimlach. 'Het is tijd om nu alles weer in te halen. ' ik knik. 'Hoe was het hier?' 'Niet veel anders dan anders. We hebben even wat dingen geregeld voor het feest. Nodig je Lisa ook uit?' 'Ja, dat kan ik wel doen! Ze heeft vast niet zoveel te doen.'
Met mijn ogen dicht sla ik mijn wekker uit. Rot geluid. Ik wrijf in mijn ogen en probeer langzaam omhoog te komen. 'Wakker worden!!' Robbie stormt mijn kamer binnen. 'Vandaag hebben we weer opnamens.' 'wat voor opnamens?' vraag ik. 'Vandaag gaan we alles eten van de mc doen.' Ik rol met mijn ogen. 'poehh, nou daar had ik echt zoveel zin in vandaag.'Robbie begint te lachen. 'Tuurlijk jij wel spektietje!' Ik gooi mijn kussen naar zn hoofd en Robbie vlucht weg.
Na de opnames besluit ik nog even langs mijn ouders en Lisa te gaan. 'Hé Miel, wat doe je hier?' Lisa kijkt op van de telefoon en zie dat ze oude fotos terug aan het kijken is.'Kijken hoe het met je gaat.' ik plof naast haar neer en kijkt naar de foto. 'Wel mooi he Amerika. Ik wou graag nog langs je heen, maar ging helaas niet.' 'Geeft niet.' zegt ze. 'Heb je zin om morgenavond op ons feestje te komen?' ze knikt. 'Waar zijn pap en mams?' 'Werken. ik moet ook maar is gaan solliciteren. Ik wil eigenlijk graag naar het vakantiehuisje van pa en ma. Heb ik mooi een eigen plekkie!' 'Nou dat klinkt zeker niet slecht.' zegt ik. Samen besluiten we een film te kijken en vallen allebei in slaap.
Hard gekuch klinkt de kamer rond. ik kijk geschrokken op en zie dat Lisa ook wakker geschrokken is. 'De bank is niet op te slapen he.' zegt me vader lachend. Lisa en ik kijken elkaar aan en proberen mee te lachen. 'Nou Milo, jou hebben we hier de laatste tijd niet zovaak gezien!' zegt Pap dan. 'Ik probeer onze tijd weer in te halen met Lies.' antwoord ik en kijk blij naar Lisa die ook een glimlach op haar gezicht krijgt.
Pov Lisa
'Ik probeer onze tijd weer in te halen met Lies.' Wauw mijn hart smelt, ook ik heb Milo ontzettend gemist. wij zijn dan wel broer en zus, maar ook beste vrienden. Ik glimlach naar hem. 'Hebben jullie zin in een welcome home dinner?' vraagt papa dan. 'Ja, lekker! Mag Charlotte ook mee, ze zou vanavond bij me komen.' roept Milo. 'Leukk!! Kan ik haar ook ontmoeten.' zeg ik enthousiast.
Later die avond zitten we met zijn allen aan de tafel in de restaurant. 'Leuk je een keer in levende lijven te zien Charlotte.' zeg ik en hef me wijnglas naar haar. 'Ook leuk om jou eens te ontmoeten. Milo heeft het erg vaak over jou.' ze proost. 'Wij zijn blij dat je weer terug bent.' ook Milo en mijn ouders proosten mee. 'Kom je morgen ook?' vraagt Charlotte aan mij. 'Ja, ik heb wel zin in wat afleiding.' antwoord ik en neem een hap van mij eten. 'Zal ik je dan ophalen. Hoef je niet alleen daar te komen.' 'Dat mag, moet ik alleen zien hoe ik dan weer terug kom.' Milo kijkt me aan. 'uhm Hallo, denk je dat je in de nacht nog alleen terug naar huis gaat. Je blijft gewoon bij ons slapen.' ik rol mijn ogen. 'Denk je dat ik zin heb om tussen dronken, snurkende mensen te slapen. Ik zie het morgen wel.' Charlotte lacht. 'Mamm en Papp, zou ik tijdelijk in jullie vakantiehuisje mogen slapen, tot dat ik een vaste baan heb en iets voor mijzelf vind.' Vraag ik smekend. Mijn ouders kijken elkaar aan. 'Pap en ik hadden het hier al overgehad. Dat leek ons ook al een prima idee.' 'Thankyouuu!' en ik geef ze beiden een dikke knuffel.
de volgende morgen.
In de spiegel bekijk ik mijzelf van top tot teen. Nou, nee deze jurk wordt hem niet. Snel trek ik hem uit en doe de andere jurk aan. Ja, dit wordt het. Snel trek ik mijn hakken aan en doe mijn make-up. Dan hoor ik getoeter. Daar zal Charlotte wel zijn. 'Doeii pap en mam!' en gooi de deur achter me dicht. 'hoii' zeg ik als ik me neer plof in de auto. 'hee, heb je er zin in?' 'Jawel, wel beetje spannend. Ik ken natuurlijk niet zoveel mensen.' 'Je kent mij en Milo. Ik sleep je de avond wel doorheen.' probeert Charlotte me gerust te stellen.
Samen lopen we door de voordeur van Casa del Huts. Ik kijk om me heen hoe mooi ze alles versiert hebben. 'heee zussie!' Milo geeft me een dikke knuffel en daarna een dikke kus aan Charlotte. 'Kom, daar zijn de boys!' We lopen naar de andere vier toe. Mijn ogen richten gelijk op de ogen van Matthy en snel kijk ik de andere kant op. Wauw die prachtige blauwe ogen. 'Hallooo, jij moet Lisa zijn?' er loopt een blonde dame op me af en steekt haar hand naar mij uit. 'Jamie, vriendin van Robbie.' Ik glimlach en schud haar hand. 'De enige echt Lisa.' Ze lacht terug. 'en dit is Lieke, Raouls vriendin.' ook hier stel ik mij aan voor. 'Wil je een drankje.' Matthy houd mij bij mijn schouder vast, terwijl hij dit aan mij vraagt. 'Lekker, doe maar een wodka cola.' Onze ogen kruizen elkaar.
'Komt eraan.' zijn hand gaat over zijn haar heen om het weer in model te brengen. Ik geef hem een glimlach en dan loopt hij naar de keukeneiland die vol staat met allerlei verschillende drankjes. 'Kom, jij zit bij mij in de team.' Milo pakt me bij de hand en trekt me mee naar de bierpong tafel. 'Ohhh, denk je dat dit goed komt?' Milo begint hard te lachen. 'Zeker wel. Wij zijn een TOP TEAM!!' schreeuwt hij. Na een potje blijkt dat we inderdaad een top team zijn. Matthy komt naar mij toe en geeft mij mijn drankje. 'Dankjewel Matthy!' 'Geen dank'Hoofstuk 3 alweer. en dat bijna 1400 woorden. Ik denk tot nu toe het meest geschreven woorden. Hopelijk kunnen jullie een beetje genieten van het verhaal. Als ik uberhaupt al lezers heb 🙈
JE LEEST
Best Friends Brother (fanfic bankzitters)
ФанфикLisa komt naar een breakup weer terug wonen in Nederland naar een lange tijd en besluit haar leven weer op te pakken en een mooie tijd te herbleven met haar broer Milo. Maar snel wordt ook haar breakup vergeten als ze weer spontaan verliefd wordt op...