Semua yang ada dalam bilik ni bercakap dengan sesama sendiri dan aku kena baca emel.
Semua tengah tunggu Superintendent yang tak masuk-masuk. Betul ke dia suruh aku join meeting ni? Ke budak Yani prank aku? sebab pelik sangat aku ada kat sini. Aku garu kepala yang tak gatal.
Tiba-tiba pintu kaca di buka dan aku terus pusing ke arah pintu.
Mata aku pada kaki lelaki yang berboot Red Wing Classic berwarna coklat, naik ke jean hitam dan kemeja putih jenama Thom Browne yang di masukkan ke dalam jean dan di lipat lengannya hingga siku.
Dari baju, mata aku ke muka dia. Aku terkaku di situ, mata dia pandang tepat pada aku. Aku cepat-cepat tunduk. Nak je aku lari keluar masa ni tapi nanti orang lain ingat aku sewel.
Dua kali aku mati pagi ni nampaknya!
“Morning all.” Dia terus duduk di depan dan letakkan telefon atas meja. Dan memang dia tak bawa barang lain kecuali telefon tu seketul.
“Morning.” Semua dalam bilik tu jawab serentak dengan mata pada lelaki di depan kecuali aku yang masih tunduk.
“You guys can call me Rafa, as you all know I’m replacing Haji Lukman which is requested for Limbayong Project. Can you guys introduce yourself. Just do a quick one.” Lelaki tu bersuara tegas. Dia nak cepat sebab offshore team dah tunggu untuk meeting.
Seorang demi seorang memperkenalkan diri, hanya nama dan jawatan yang di sebut. Logiknya tak ada siapa nak tau warna kegemaran kau masa ni.
Bila Adib selesai kenalkan diri. Bilik tu senyap tiba-tiba.
“Cik yang hujung sekali tu tak ada nama ke?”
Aku angkat kepala bila saja Rafa cakap macam tu. Rupanya semua mata pada aku dan Rafa angkat kening tengok aku seolah menunggu jawapan.
“Err Jez, Procurement Exec.” Aku sebut seringkas yang boleh.
“Cik Jez dah kahwin?” Tiba-tiba soalan tu di tanya Rafa. Tak pasal-pasal tanya pasal nikah kahwin masa kritikal ni.
Aku tengok dia sekilas. “Belum.”
“Saya dah kahwin.” Dia senyum sambil cakap.
“Ooh, tahniah lah.” Aku jawab nak tak nak.
Rafa ketawa kecil dengar jawapan aku. Semua yang ada kat situ masing-masing kerut kening.