12/02/19
"Kızım" diyerek kapıyı çalan babamla "girebilirsin baba" dedim, babam hep kapıyı çalan biriydi. Alışmıştım.
"Nasılsın Kızım" dedi yatakta yanıma otururken "İyiyim baba sen" dedim kitabımın kapağını kapatıp yatağın kenarındaki küçük şifonyerin üstüne koyarken.
"İyiyim bende kızım, sağol" dedi bakışlarını öne çevirirken, sanki bir şey diyecekti fakat bunu dile getiremiyor gibiydi. "Ada" diyerek tekrar bana döndüğünde bu tahminimi doğruladım.
"Efendim baba" dedim bağdaş kurarken "seni biriyle tanıştırmak istiyorum" dedi tebessüm ederken, hayatıma birden giren insanları oldum olası sevmemiştim."Kiminle" dedim yinede babamı kırmak istemediğim için, babam benim bu hayattaki tek değerli parçamdı. Küçükken annem gittiğinde bile babamın kucağında sabaha kadar ağlamıştım. Babamı kırmak bu hayatta isteyeceğim son şeydi.
"Benim için çok değerli biriyle" dedi tebessümünü dudağından silmeyerek "senin için değerliyse tabii, tanışalım" dedim bende tebessüm ederken "Akşam yedide gelicek canım, ben şimdi gideyim sende kitabına devam et" dedi yataktan kalkarken, "Peki" dedim, babam odadan çıktığındaysa yandaki şifonyerden okuduğum kitabı aldım, 'kürk mantolu Madonna' yazısını tekrardan görünce dudaklarıma hafif bir tebessüm kondurdum.
Sabahattin Ali'nin kitaplarını severdim, neredeyse hepsini okumuştum. Fakat okuduğum kitapları, izlediğim dizi ve filmleri tekrardan izlemeyi ve okumayı seviyordum.
~~~~~~~
Yaklaşık iki saat sonra odamın kapısı tekrardan çalındı, kapıdakinin babamın olduğunu bilerek "girebilirsin Baba" dedim elimdeki kitabı yine şifonyerin üstüne koyarken, iki saat içinde tabikide başka kitaba geçmiştim fakat heyecanlı bir yerindeydim, bırakmak hiç istememde yapıcak bir şeyim yoktu.
Kapıdan giren babamla tebessümümü
dudağıma kondurdum, "Kızım, misafirimiz birazdan gelicek haber vereyim dedim" dedi hala kapıdayken "Tamam Baba, inerim birazdan aşağı bende" dedim hala tebessüm ederken, "Tamam kızım, bekliyorum" diyen babamla yataktan aşağı bacaklarımı sarkıtmıştım, babam kapıyı kapayıp çıkarken ben şifonyerin üstündeki sürahiden bardağa su doldurmakla meşguldüm.Normalde çok fazla su içen biri değildim, içmeyi unutuyordum. Babamla çok defa bu konu yüzünden kavga ettiğimiz için artık istemesem de içmek zorundaydım.
Yaklaşık on onbeş dakika sonra kendimi boy aynasının önünde incelerken bulmuştum, krem rengi bol bir pantolon ve pantolonun rengiyle uyumlu bir kazak giymiştim, altımda ise beyaz bir spor ayakkabı vardı, ellerimi dalgalı saçlarımdan tekrardan geçirirken dış kapının ziliyle aşağı inmem gerektiğini anlamıştım.
Yatağın üstündeki telefonumu alıp cebime atarken aynı zamanda odadanda çıkmıştım. Aşağı kata inen kahverengi merdivenlerin başındayken kapıyı açıp içeri giren kişiyle bir an duraksadım.
Babam tanıdık biri olsaydı söylerdi fakat aşağıda kapının önünde duran kahverengiye saçlı şık bir kadını tanıdığımı zannetmiyordum.
~~~~~~~
16/04/24"Ada" diyerek bana doğru koşan aylinle hızla arkamı döndüm "Noldu" dedim telaşla, fakat Aylin bir şey demeyip sadece kendi etrafında dönmekle yetinmişti, ne demek istediğini de anlamıştım şahsen, "Nasıl olmuşum" diyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ben Ve Sen
SonstigesYeni atanması hakkari'ye çıkan Doktor Ada Ergül asker olan arkadaşının yanında alır soluğu, ama gittiği askeriyede hayatının aşkıyla karşılaşacağının farkında değildir.