BAB 1 KEMALANGAN

152 8 0
                                    

Brak

Sebuah kereta BMW X6 yang dipandu oleh seorang wanita British Thailand terbalik setelah di langgar sebuah trak.

Keadaannya cukup parah di kepala.

"F... F... Freen..." Panggilnya sambil cuba menggapai sebuah kotak yang tercampak keluar.

Matanya mula tertutup.

Di sebuah restoran

Seorang wanita asli Thailand tidak pernah memudarkan senyuman sejak dia masuk restoran.

Dia sudah menunggu kekasihnya selama 30 minit namun sehingga kini kekasihnya belum juga menampakkan dirinya membuatkan dia sedikit gelisah.

"Freen" panggil seorang lelaki

"Becky tak datang lagi?" Tanya lelaki itu.

"Belum rat" jawab freen.

Rat adalah kawan becky dan freen, yang telah lama menyukai freen.

"Aku rasa dia takkan datang, maybe dia lupa" kata rat, freen hanya diam.

"Aku akan call dia"

Freen mengambil telefon dan menelefon kekasihnya namun tidak diangkat.

"Aku akan tunggu dia setengah jam, kalau dia tak datang..."

"Becky tak pernah serius dengan kau freen untuk apa kau pertahankan dia" kata rat

"Kau putus jelah dengan dia and couple dengan aku, aku janji aku akan bahagiakan kau lebih jauh becky membahagiakan kau" kata rat.

Freen hanya diam.

Jam sudah menunjukkan pukul 10.30 malam, freen mula mengalirkan air matanya. Dia kecewa kekasihnya tidak datang menemuinya.

"Dah 10.30 malam freen, dah lewat ni kau still nak tunggu dia?" Tanya rat.

Freen berdiri lalu dia pergi dengan perasaan kecewa. Rat mengejar freen.

"Freen" panggil rat sambil menarik tangan freen.

Freen menangis di pelukan rat. Rat mengusap kepala freen.

Di hospital

Tuan dan puan Amstrong tidak tahan dari menangis apabila doktor mengesahkan apabila anak perempuan mereka telah mengalami kelumpuhan di kedua bahagian kakinya.

"Jangan menangis lagi sayang anak kita kuat saya tahu Becky akan bangun dari komanya kita kena banyakkan berdoa"

Tuan Amstrong menenangkan isterinya dengan memeluk isterinya erat.

.....

Freen kini dalam perjalanan pulang bersama rat.

Rat menghentikan keretanya di depan rumah freen. Rat memandang kearah freen, dia memegang tangan rat.

"Stop nangis freen, dia tak layak untuk membahagiakan kau pandang aku... Aku yang ada dengan kau aku sayangkan kau freen" luah rat.

Freen menatap anak mata rat, rat tersenyum lalu dia keluar untuk membuka pintu untuk freen.

"Silakan keluar princess" kata rat.

Freen keluar rasa sedihnya mula berkurangan apabila mendengar panggilan dari rat.

"Thanks rat" ucap freen.

"Sama² jumpa di kolej esok, bye" kata rat sambil melambaikan tangannya.

Freen membalas lambaian itu.

Freen membaringkan badannya di atas katil, dia memeluk tubuhnya.

'Kemana awak bec' freen menutup matanya.

JADIKAN AKU YANG PERTAMA Where stories live. Discover now