"Syukurlah puan Becky sudah melalui masa kritikalnya" ucap doktor itu setelah dia selesai memeriksa keadaan Becky.
"Dok saya nak tanya kenapa kaki saya tak boleh digerakkan?" Tanya becky.
Tuan Amstrong dan puan Amstrong saling berpandangan.
"Puan Becky mengalami kelumpuhan di bahagian kaki" jawab Becky.
"HUH!!! L...lumpuh" Becky terkejut.
"Ya puan Becky sama ada kekal atau pun hanya sementara kami tidak pasti jika kemoterapi berjalan lancar puan Becky akan pulih" kata doktor itu.
"Kalau saya tak boleh dipulihkan saya akan duduk atas kerusi roda sampai bila²" tanya Becky dan dijawab anggukan dari doktor.
"Kalau tak ada apa² lagi saya minta diri dulu" kata doktor itu puan dan tuan Amstrong mengangguk.
Becky mengalirkan air matanya.
"Ma dad kalau Becky lumpuh macam mana Becky nak teruskan hubungan dengan freen, freen tak tahu lagi pasal becky?"
"Daddy tidak mempunyai nombor freen, rumah dia pun daddy tak tahu kamu nak jumpa dia ke kamu ada nombor dia kan bagi dekat daddy biar daddy call dia" kata tuan Amstrong.
"No dad tak perlu freen tak perlu tahu pasal ni Becky tak nak dia sedih dengan keadaan Becky mana telefon Becky?" Tanya becky
Tuan Amstrong mengambil telefon Becky lalu memberikan kepada anaknya.
"Telefon kamu kehabisan bateri, daddy belum balik dari hospital sejak kamu masuk hospital, daddy tak nak tinggalkan kamu dan mama" kata tuan Amstrong.
"It's okay dad thanks sebab dah jaga Becky selama 3 bulan" kata Becky dengan tersenyum.
Puan Amstrong memegang tangan Becky lalu mengusap lembut tangan anaknya.
Di kediaman freen
Freen menatap telefonnya sudah 3 bulan tiada khabar sang kekasih membuat dia menderita menahan rasa rindu yang semakin membara dalam hatinya.
'Ya tuhan Becky kemana sudah tiga bulan aku tidak menemui nya aku sangat merindukannya tuhan' Guman freen dalam tangisan.
Freen mendail lagi nombor Becky tapi jawapan masih sama tidak diangkat.
"Freen rat dah sampai cepatlah turun nak dah lama dia tunggu"
"Ya ma"
Freen membuka pintu lalu dia pun turun kebawah.
"Rat ingat pesan uncle jaga anak uncle baik² kalau terjadi sesuatu pada dia siap kamu" ancam tuan Amstrong.
"Y..ya uncle saya akan jaga freen seperti saya jaga nyawa saya sendiri kalau begitu saya minta diri dulu"
"Ma pa freen pergi dulu bye" freen melambaikan tangan kepada keluarganya lalu dia masuk ke dalam kereta.
"Saya happy tengok freen dengan rat, diorang sesuai sangat"
"Tapi awak jangan lupa yang anak kita tu tengah bercinta dengan becky" kata puan chankimha.
"Tapi sampai sekarang Becky tak munculkan diri, saya tak nak anak saya terus melarut dalam kesedihan saya rasa Becky hanya ingin memainkan freen" kata tuan Chankimha.
Puan chankimha hanya diam, dia sebenarnya menyukai anak nya bercinta dengan rat tapi dia merasa tidak enak dengan Becky walaupun Becky masih belum muncul tapi anaknya masih bercinta dengan becky.
Dia tak nak memaksa freen untuk menerima cinta orang lain terlalu awal melainkan kalau becky dan freen sudah mengakhiri hubungan mereka.
Di mall