BAB 5 MENJADI MILIK ORANG LAIN

72 10 1
                                    

Becky keluar dari biliknya dengan semangat. Bagaimana tidak hari ni dia akan kembali masuk ke kolej dan akan bertemu dengan freen.

Dia juga berniat ingin menjelaskan alasannya memutuskan hubungan mereka.

"Good morning mom dad"

"Morning tu sayang amboi bukan main semangat lagi nak masuk kolej"

"Mestilah semangat hari ni Becky akan jelaskan pada freen apa alasan becky putuskan hubungan dengan dia" kata Becky

"Kalau dia tak nak terima kamu balik apa yang akan kamu lakukan?" Tanya puan Amstrong.

"I don't know, tapi Becky tahu yang dia masih cintakan becky" kata Becky dengan percaya diri.

"Okay tapi kalau dia dah ada orang lain mama harap kamu boleh terima hakikat dengan hati yang terbuka lah"

"What do mean mama? Freen dah ada pengganti Becky ke? Sejak bila? Macam mana mama tahu?" Tanya becky bertubi².

"Mama tak tahu tapi mungkin"

Becky terdiam.

"Tak apalah mama Becky pergi kolej dulu bye mama" kata Becky sambil meneguk susu.

"Okay sayang take care"

'Semoga kamu dapat kembali dengan freen bec' Guman puan Amstrong.

Di dalam kereta Becky masih berfikir dengan kata mama nya.

'Kenapa hati aku rasa tak sedap? Kenapa aku rasa apa yang mama aku cakap tu betul freen sudah mempunyai orang lain tapi kalau betul boleh ke aku terima dengan hati yang terbuka sedangkan hati aku masih mencintai freen' Guman Becky.

Setibanya di kolej, seorang lelaki paruh baya turun dari kereta lalu dia menolong Becky keluar dari kereta.

"Terima kasih pak cik Alex sebab dah hantar Becky" ucap becky.

Lelaki paruh baya itu tersenyum lalu dia berkata

"Tak apa nak pak cik sudah ditugaskan untuk menghangatkan dan menjemput kamu ke kolej"

"Baiklah pak cik Alex boleh pergi"

Pak cik Alex pun meninggalkan becky.

Dengan perlahan dan bantuan dari kedua tongkat mampu membuatkan Becky mampu mengimbangi badannya daripada terjatuh walaupun perlahan.

Serius lah freen akan dilamar oleh rat?

Sejak bila diorang bercinta?

Macam mana dengan Becky?

Begitu lah gosip yang didengari oleh Becky saat ini. Dia melihat kearah pelajar itu yang berjalan ke suatu arah yang tampak ramai.

Dengan perlahan dia melangkah menuju kearah pelajar yang sedang berkumpul di belakang kolej.

Semua pelajar sedang bersorak apabila melihat rat sedang melutut di depan freen sambil menunjukkan cincin di depannya.

Becky yang melihat itu seketika merasa lemah di bahagian kakinya seluruh tubuhnya bergetar melihat orang yang dicintainya dilamar oleh lelaki lain di depan pelajar.

"Freen kau tahu kan yang aku cintakan kau so freen sarocha chankimha will you marry me?"

Terima... Terima.... Sorakan dari pelajar.

Air mata Becky mula mengalir lalu dia pergi dari situ.

Tanpa becky sedari ada nam yang sedang melihat dirinya.

Di kantin

Nam termenung sambil bermain gelas.

"Woi nam kenapa ni termenung?" Tanya freen sambil duduk disebelah nam diikuti oleh rat.

JADIKAN AKU YANG PERTAMA Where stories live. Discover now