BAB 7 CEMBURU

79 12 0
                                    

Tok

Tok

Becky mendongak lalu dia bangun dari duduknya.

"Hai bec"

"Billy kau buat apa dekat sini?" Tanya becky.

"Aku datang nak hantar buku, irin pesan bagi dekat kau" kata Billy sambil menghulurkan buku.

"Thanks" ucap becky sambil mengambil buku itu

"Kau tak rehat?" Tanya Billy

"Malas aku nak pergi nanti tak pasal² aku jumpa dengan rat dan freen" kata Becky.

"Kau bersabar bec, aku pun tak percaya yang diorang bercinta selama ni aku ingat kan gosip tu hoax tapi ternyata betul"

"Tapi semuanya bukan salah freen, aku yang minta putus dengan dia kalau dia bahagia aku sepatutnya kena lebih bahagia untuk dia walaupun.... Hufff"

"Aku faham perasaan kau bec, kita cuba untuk kejar kembali cinta kita tapi dia dah di ngap orang lain" kata Billy. Becky hanya diam.

"Aku pergi dulu kalau begitu"

"Hmm terima kasih sekali lagi" ucap becky

Kring....

Bunyi loceng berbunyi menandakan waktu rehat telah habis, semua pelajar mula berjalan masuk ke dalam kelas.

Freen masuk bersama nam dan rat, alangkah terkejutnya mereka apabila melihat seorang wanita sedang bergayut di leher Becky.

Becky yang tersedar dengan kehadiran mereka bertiga melihat kearah mereka dia melepaskan tangan perempuan itu dari lehernya.

Becky hanya diam tanpa berniat ingin menjelaskan apa² baginya dia tidak perlu menjelaskan apa² kerana hubungannya dengan freen sudah berakhir.

Freen mengepal jari jemarinya, dia merasa terbakar dalam hatinya. Dia cemburu melihat Becky dipeluk perempuan lain selain dirinya.

Freen berjalan menuju ke tempatnya dengan hati yang masih terbakar dengan api cemburu.

Selama mata pelajaran berlangsung freen tampak kurang fokus dengan pelajarannya dia marahnya masih belum reda.

Beberapa kali freen melihat ke belakang, Becky sedar yang freen memerhati dirinya di belakang.

Saat mata mereka bertemu terlihat sangat jelas terpancar di wajah freen yang masih marah padanya.

Dia mengalihkan pandangannya ke depan dimana ada guru sedang mengajar.

Kring....

Bunyi loceng berbunyi menandakan waktu pelajaran sudah habis. Freen keluar dari kelasnya dengan terburu².

Niatnya ingin mengejar Becky walaupun jalannya tidak dapat dia lajukan tapi dia tetap memaksanya.

Dia tidak peduli kalau dia akan terjatuh asalkan dia tidak bertemu dengan freen.

"Puan Becky"

"Cepat gerak pak cik Alex" arah becky.

Pak cik Alex hanya mengangguk, dia bingung kenapa anak majikannya terburu² seperti sedang nampak hantu.

"Becky" freen berlari kearah keretanya, dia mengejar kereta Becky.

Setibanya di rumah Becky langsung masuk ke dalam rumahnya meninggalkan pak cik Alex yang masih kebingungan.

Mata Pak cik Alex teralih kearah sebuah kereta Porsche 911 berwarna merah yang berada di belakang kereta milik tuan Amstrong.

Freen berlari mengejar Becky, pak cik Alex semakin kebingungan.

JADIKAN AKU YANG PERTAMA Where stories live. Discover now