"LEON!" Teriak Naura ia berdiri di atas meja. Leon ketawa melihat tingkah laku Naura.
"Penakut" ucap Leon. Di tanganya ada kecoak yang dimana leon baru tangkap tadi. Naura mejeling leon kesal di buatnya.
"Buang lah!" Marahnya agak leon buang kecoak itu dari kamarnya.
"Eish tadi kau peluk umi xajak aku. So biarlah lipas nih peluk kau pula" ucapnya dengan muka menyebalkan ity. ' ish kalau ye pun bagi lah Raki yang tolong' - Naura
"Umi aku kot biarlah". Naura mempusingkan kedua bola matanya. Sengaja ingin membuat Leon pergi dari kamarnya.
" oh kau nak main eh. Okay lipas nih aku letak balik" ucapnya. ia lantas meletakk kecoak itu lagi.
"Bye!". Pintu kamar Naura di tutup dengan Rapat. sekarang tinggal Naura dengan kecoak di kamar, Namun siapa yang mau dengan kecoak?
" UMI! " Panggil Naura. Kalau bisa Tetagga juga ikut dengar teriakan Naura.
"Apa?" Tanya puan sri kaget apabila Naura teriak Memaggilnya. Naura menujuk ke arah kecoak, puan sri ketawa melihat Naura.
"Ish umi nih bukan nak tolong pun" jeling Naura malas.
"Dengan lipas pun nak takut?" Tanya puan sri.
"Yelah dia nih makan orang tau" jawab Naura ia masih berada di atas meja. Untungnya meja miliknya tidak roboh.
"Lipas mainan mana makan orang" ucap puan sri lagi . Naura langsung menatap uminya dengan bingung.
"Lipas mainan?" Tanyanya lagi. Puan sri mengagguk. Hati Naura merasa ingin usir leon dari Rumahnya. 'Oaky xpe kau tengoklah'
---
"Yang korang duk saling tengok nih dah kenapa" tanya puan sri bingung di buatnya. Naura mengalihkan mukanya ke makanan, leon berdehem sengaja ingin membuat keributan dengan suaranya.
"Takde ape lah umi, makan cepat nanti sejuk pula" jawab leon menukar topik.
Puan sri mengagguk ia memula membaca hingga makan. Naura melirik leon dengan matanya yang masih belum puas.
"Siap kau aku goreng nanti" bisik Naura. Leon hampir keselet makananya.
"Gurau sikit tak boleh ke?" Tanyanya dengan nada perlahan. Naura mejeling malas ia menjawab soalan Leon.
Semua sudah selesai makan. Naura Mengupulkan piring-piring yang kotor untuk di basuh. Leon juga ikut membantunya ia mengakat beberapa gelas.
Semua gelas di letak di tepi Naura. "Ish tak boleh basuh sendiri ke" kesal Naura. Leon mengakat Alisnya.
"Aik kerja Perepuam kan" ucap leon. Naura berpaling ke arahnya ia menatap leon.
"Ye memang pun sebab kau tuh tak wujub" jawabnya. Leon mengelus kepala Naura seperti kucing.
"Cute je kalau Marah" ucapnya. Naura mengigit tanganya membuat Leon meringis kesakitan.
"Ha comel tak?" Tanyanya dengan muka penuh seyuman.
"Sakit lah!" Ucap leon. Naura Mengeluarkan lidahnya. "Kata comel" ia ketawa hingga pergi dari dapur.
YOU ARE READING
ʀᴀᴋɪ ᴅᴀɴ ʀᴜᴍᴀʜɴʏᴀ
Romance|| Raki dan Rumahnya || Raki Andra × Naura Aurora Kisah Raki yang di benci oleh orang tuanya kerana penyebab kematian 2 saudaranya. Hingga suatu hari dia tidak sengaja bertemu dengan seorang gadis dari negara lain. "Gimana udah lumayan?" - Raki...