7.

55 2 0
                                    

Pov Lisa.

Ik ga naast Koen zitten. 'Wilde nacht gehad gisteren.' vraagt hij. Ik kijk hem met rollende ogen aan.  'Zou jij wel willen weten hé!' 'Yusu, Het kan toch?' ik schud lachend mijn hoofd. 'Nee, sorry ik kan het niet spannender voor je maken.' Koen lacht ook. 'Ben jij Lisa?' er komt een meisje met lang blond haar naar mij toe. 'Ja, dat klopt.'Ze steekt haar hand uit en ik pak haar hand vast. 'Ik ben Roxy, vriendin van Koen.' Ik kijk op zij naar Koen.  'Toe maar Koen, heb je zon mooie meid gefixt.' zeg ik plagend tegen hem. Roxy en Koen beginnen te lachen. 'Tuurlijk.' zegt hij dan. Matthy komt terug lopen met een wijntje en geeft hem aan mij. 'Dankjewel!' zeg ik. 'Je hebt hem al aardig getemt.' 'Hou je bek Koen.' Matthy geeft Koen een stoot, terwijl Koen hard lacht. 'Doe je het volgende potje ook mee?' vraagt Raoul. 'Jazeker, ik kom jullie laten zien hoe goed ik ben.' 'Zoo, zullen we er een wedstrijd van maken.' zegt Koen dan. Ik lach. 'Als jullie dat aan durven.' Ik weet natuurlijk allang dat ik totaal niet bowlen kan. Maar toch vind het ik het leuk om te zien hoe de jongens gaan reageren als ze zien hoe slecht ik er in ben.

'Nou Lisa dan mag jij gaan beginnen.' roep Robbie als hij de nieuwe spel heeft gestart. 'Nou, hier komt die bal.' Ik pak een bal en doe mijn vingers in de gaten. ik slinger mijn arm naar achter en naar voor. Daar gaat de bal dan... recht in de goot. Koen lacht zich kapot. 'Ik dacht dat jij zo goed was.' Zegt hij dan. 'Ja, hallo. Mag ik me eventjes opwarmen.' Ik pak de volgende bal, maar die gaat ook rechtstreeks de goot in. 'Nul punten.' lacht Robbie, maar dan begin ik hard mee te lachen. 

'Oké, jullie hebben gewonnen van mij.' ik laat me armen langs me heen vallen als het spel afgelopen is. 'Jij was echt kaulo slecht.' zegt Koen lachend dan. 'Ik weet het.' Ik haal mijn schouders op. Matthy komt naast mij staan en slaat een arm om mij heen. 'Het geeft niet, alleen de allerbeste overkomt dit.' ik en koen proetsen het uit van het lachen. 'Zij? de allerbeste?' grapt hij dan.  'Ohja jij bent zo goed, wil je zeggen.' kat ik terug. 'Nee' ik schud lachend mijn hoofd. Ook Roxy, Robbie, Raoul, Lieke en Jamie komen er bij staan. 'Gaat het jongens.' vraagt Robbie lacherig terwijl hij geen idee heeft waarom Koen en ik zo lachen. 'Volgens mij lachen ze om elkaars lach.' geeft Matthy antwoord als het ons beiden niet lukt om te antwoorden.

We lopen over het parkeerplaats heen en is de slappe lach gelukkig weer voorbij. 'Nou Milo missen we zo ook niet.' grapt Robbie. 'Ik lijk stiekem wel een beetje op hem hé.' fluister ik. 'Kunt niet missen dat jullie elkaars genen hebben.' beantwoord Raoul. 'Maar we zien elkaar zo thuis. Doeii.' roept hij erachter aan en loopt met Lieke, Robbie en Jamie naar de auto. 'Bedankt voor deze leuke en gezellige avond.' zeg ik nog tegen Koen en Roxy die ook besluiten weg te gaan. 'Geen dank,' Roxy geeft me een knuffel en Koen ook. 'Ik vond het ook gezellig. Jij moet vaker mee.' 'Als je dat zo graag wilt, doe ik dat speciaal voor jou ja.' Koen knikt en zwaait terwijl hij met Roxy naar de auto loopt en ik alleen met Matthy achter blijf.  'Bedankt, dat je me mee vroeg. Ik heb lange tijd niet zoveel plezier meer gehad.' Ik kijk Matthy recht in de ogen aan. 'Geen dank. Ik vond het ook leuk dat je erbij was.' Eventjes valt er een stilte en blijven we elkaar aan kijken. Het liefst zou ik hem een kus geven. Maar ik weet niet wat hij daarvan zal gaan vinden. 'Mag ik je een knuffel geven.' Vraag ik dan. Hij geeft een glimlach. 'Tuurlijk mag jij dat.' We geven elkaar een knuffel en blijven even in elkaars armen staan. 'App je mij als je thuis bent?' vraagt hij bezorgd. 'Komt goed.'

Pov Matthy

Lisa en ik kijken recht in elkaars ogen. Het liefst zou ik haar willen zoenen. Ze is zo mooi. Haar blonde haren wapperen door de wind en haar blauwe ogen stralen. Maar ik denk dat dit voor haar niet meer is als vriendschap. 'Mag ik je een knuffel geven?' deze zin haalt mij uit mijn gedachte. Er verschijnt vanzelf een glimlach op mijn gezicht. 'Tuurlijk mag jij dat.' antwoord ik dan terug. Wij geven elkaar een lange knuffel en geniet ik van haar zoetige geur van haar parfum. 'App je mij als thuis bent?' 'Komt goed.' We laten elkaar los. Ze loopt naar haar auto toe en ik kijk haar achterna. Ze draait nog een keer om en steekt haar hand omhoog en stapt dan haar auto in. Ik zwaai ook een keer met mijn hand en neem plaats op de stoel.

'Hey Mat.' zegt Raoul als ik naar binnen loop. 'Hoii Allemaal. ik ga zo gelijk naar boven. Ik ben wel een beetje moe.' 'Slaaplekker!' roept Robbie en ik loop in een streep naar boven en laat me vallen op bed. Ik kijk op mijn telefoon en ik zie een berichtje van Lisa.

Lisa: hoii, veilig thuis aangekomen.
ik: Gelukkig maar, ik ben nu ook thuis.

Ondertussen blijf ik naar het scherm kijken, wachtend tot de vinkjes groen worden. Al snel worden de grijze vinkjes groen.

Lisa: Toppie, ben je nog wat leuks aan het doen?
Ik: Ik lig nu lekker op bed en jij?
Lisa: Ik ook, ik mis de gezelligheid wel een beetje.
Ik: Het was zeker gezellig! Ga je morgen nog wat leuks doen?
Lisa: Denk eventjes de stad in en jij? 
Ik: We hebben nog een opname.
Lisa: Leuk! zonder Milo?
Ik: Ja, dat klopt. Jij mag Milo wel spelen voor een dagje :p
Lisa: Nou, nee dankje. Ik lijk misschien wel een beetje op Milo, maar de spotlight is niet echt mijn ding haha.

Nouja ze is ook stuk knapper dan Milo lach ik in mijzelf.

heyyy, deze deel is wat korter dan de anderen maar er volgt snel meer.

Best Friends Brother (fanfic bankzitters)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu