✍️ الفصل الثامن والعشرين

1.9K 69 7
                                    

بعد انتهاء الفرح وصل فريد وعهد تحت البنايه صف فريد السياره وتأرجل ودار حول السياره فتح الباب وقبض ع يده وساعدها ف النزول من السيارة ..

حدقت عهد حولها ولمعت الدموع ف عينيها وهمسة: اهدي يا عهد اهدي "

نظر لها بحنان وهمس : مالك يا قلبي بتترعشي كده ليه ؟!

تحركت ببطئ وهزت راسها بالنفي: مـ مفيش ""

انحناء فريد بسرعه وحمل عهد بين أحضانه وقال : ليلتنا صباحي يا مارشميلو بالقشطه '

عضت ع شفتيها بخجل ودفنت وجهه بصدره الصخري ولفت يدها حول عنقه وهمسه برقه اطاحه بعقل فريد ع الاخير : بس بقا  !

تحرك فريد ودلف المصعد وهو يضغط عليها بين أحضانه: بس ايه ، مش عايز اسمع الكلمه دي الليله دي ابدا  ،

شهقة وهي تشعر به يضمها إليه أكثر بحميميه شديده
وصل المصعد وفتح الباب خرج فريد وتوجه الي باب الشقه انزل عهد أمام الباب وقال : لحظه بس اطلع المفتاح وافتح الباب يا اميرتي ..

أخرج المفتاح من جيبه وفتح الباب ثم انحناء وحملها مره آخره شهقة عهد وبدأت الدموع تتجمع ف عيونها وهي تشعر أن قلبها ع وشك التوقف من سرعه دقاته سار بها الي غرفه النوم مباشرا شهقة بزعر عندما وجدته يدلف بها الي غرفه النوم تحركت بعشوائية وعصبيه: لا لا نزلني مش عايزه ادخل الاوضه دي أنا !!

رمقها فريد بدهشه للحظه ثم توقف ع باب الغرفه ونظر لها بعشق فاق الحد وتمتم : انتي مش عايزه تدخلي الاوضه دي ليه ؟!

هزت راسها بالنفي وغمغمت بعصبية: مش عايزه ، لا لا لا ..

ضحك فريد بخبث واردف : انتي فاكره اني مش هقربلك لو بره الاوضه دي يعني ؟!

دلف الي الغرفه واغلق الباب بقدمه : لا يا روحي أنا ميفرقش معايا المكان ..
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،

وصل عمر وهويدا الي شقتهم فتح الباب وهتف: نورتي بيتك يا قلبي "

رمقت الشقه بتوتر وتحركت الي الداخل ببطئ شهقة بفزع عندما حملها عمر بمفاجأة وتمتم : انتي بمشيتك دي هتوصلي اوضه النوم الصبح !

ضربته ع كتفه وصاحت: اخس عليك يا عمر خضتني ..

غمز بطرف عينه: سلامتك من الخضه يا غزال ،،

دلف بها غرفه النوم وانزلها بجانب الفراش وسحبها من خصرها الي أحضانه وتمتم : مبروك عليا احلي مجنونه شفتها في حياتي ""

رفعت عيونها وتلعثمت: االله يـ يبارك فيك ..

وضع يده خلف عنقها وقربها إليه وقبلها قبله شغوف انزلقت يده الي منحنياتها وهو يشعر بها ترتجف ابتعد قليلا وحدق بها وقال : معقول جمالك ده ؟

عندما يعشق الشيطان حيث تعيش القصص. اكتشف الآن