Pov, narrator
Sofia miała osiemnaście lat, a Amsterdam tętnił życiem w rytm jej marzeń. Poranki były dla niej jak malarskie płótna, na których barwy wschodzącego słońca zderzały się z szarością brukowanych uliczek. Jej ulubione miejsce – mała kawiarnia na rogu, z widokiem na kanał – stawało się codziennym azylem. Zawsze zamawiała cappuccino z dodatkiem cynamonu, a zapach kawy przeplatał się z aromatem świeżo pieczonych ciastek.
To tutaj, przychodziła z laptopem i odpalała wyścigi Formuły 1, te aktualne lub powtórki - nie było to ważne, zawsze cieszyła się tak samo oglądając nawet 10 razy jeden wyścig.Często obserwowała przechodniów – każdy z nich miał swoją historię, a ona pragnęła, by pewnego dnia też mieć swoją unikalną historię.
Jednak za fasadą jej spokojnego życia kryła się niepewność. Skończyła właśnie technikum. Bez pracy w Amsterdamie ciężko było przeżyć. Nikt nie chciał przyjąć do pracy młodej osoby bez doświadczenia.
Nagle coś przykuło jej uwagę a mianowicie oferta pracy jako asystentka w Formule 1. Wiedziała że ma bardzo marne szanse żeby się tam dostać mimo wszystko postanowiła zaaplikować swoje CV na to stanowisko.
Kolejnego poranka Sofia wróciła do kawiarni, w której wszystko zaczęło się zmieniać. Słońce leniwie wschodziło nad Amsterdamem, a w powietrzu unosił się zapach świeżo parzonej kawy. Usiadła przy swoim ulubionym stoliku, otworzyła laptopa i zaczęła przeszukiwać kolejne oferty pracy ponieważ mimo wielu aplikacji nadal nikt to niej nie zadzwonił.
Gdy już zaczynała się zanurzać w procesie aplikacyjnym, nagle jej telefon zadzwonił. Na ekranie wyświetlił się nieznany numer. Przez chwilę się wahała, ale po chwili, z ciekawością, odebrała.
– Cześć, tu Emily z zespołu rekrutacyjnego Formuły 1. Czy mogę rozmawiać z Sofią?
Sofia zamarła. Serce jej przyspieszyło. Przecież to było tylko marzenie, które miała od zawsze! Z niepewnością w głosie odpowiedziała:
– Tak, to ja. W czym mogę pomóc?
– Chciałam cię poinformować, że przeszłaś do drugiego etapu rekrutacji na stanowisko asystentki w naszym zespole. Twoje CV zrobiło na nas duże wrażenie, a my szukamy kogoś, kto z pasją podchodzi do wyścigów.
Sofia nie mogła uwierzyć w to, co słyszy. Wyścigi Formuły 1? Te wszystkie emocje które zawsze miała przed laptopem mają szanse być realne?
Na samą myśl miała motyle w brzuchu– Naprawdę? – zapytała z niedowierzaniem, próbując ukryć swoją ekscytację.
– Tak, Chcielibyśmy zaprosić cię na rozmowę w przyszłym tygodniu. Będzie to doskonała okazja, aby porozmawiać o twoich umiejętnościach i o tym, co mogłabyś wnieść do zespołu do którego cię przydzielimy.
Rozmowa trwała jeszcze kilka minut, ale Sofia niemal nie słyszała słów. Jej myśli krążyły wokół nadchodzącej rozmowy kwalifikacyjnej, marzeń, które mogły w końcu stać się rzeczywistością. Gdy rozmowa dobiegła końca, odłożyła telefon na stół, a emocje w niej eksplodowały. Czuła, że to nie tylko szansa na pracę, ale też klucz do otwarcia nowych drzwi w życiu.
Po dostaniu smsa z dokładnym adresem i godziną spotkania, Szybko spakowała laptopa do torby i pobiegła do domuEmocje już lekko opadły mimo to Sophie wiedziała że rozmowa która ją czeka ma być za 2 dni więc jak najszybciej spakowała walizki i zabukowała lot do Bahrajnu a dokładniej Sakhiru, który swoją drogą nie był tani, ale kto wie - może ta inwestycja jej się zwróci?
Wielki dzień zbliżał się wielkimi krokami dziewczyna wstała o 3:00 rano i zamówiła taksówkę aby pojechać na swoje lotnisko.
Zanim się obejrzała miała już za sobą sprawdzenie bagażu i siedziała w samolocie.
Przez cały lot wokół jej myśli krążyło tylko to do jakiego zespołu zostanie przydzielona jeżeli już uda jej się przejść cały Proces rekrutacji, wiedziała że na jej miejsce jest bardzo dużo innych osób a ona nie była nikim bardzo wykształconym lub z doświadczeniem.
CZYTASZ
Miłość na zakręcie《M. Verstappen》
Short StorySofia to 18-letnia mechaniczka samochodowa, mieszkająca w Amsterdamie. W raz z zakończeniem technikum dostała interesującą ofertę pracy która zmieniła jej życie. Mogą występować sceny 18+