5.

38 3 1
                                    

- Üdvözöllek benneteket az első Harci Eligazításotokon.

A Harci Eligazítást az egész kvadránsnak egy helyen, egy időben tartották. Magát az órát Devera professzor asszony vezette.

A gondolataimban elmerengve észre sem veszem, hogy elkezdődött az óra.

-...semmi keresnivalótok nincs egy sárkány hátán! -erre a mondatra felkaptam a fejem és itt határoztam el, hogy most már figyelni is kéne...

- Ez az egyetlen tanórátok, amire mindennap sor kerül, mivel ez az egyetlen tantárgy, amire szükségetek lesz, ha netán idő előtt szolgálatra hívnak benneteket.

- Mivel ezen az mindig a legfrissebb információkra számithattok, ezért Markham professzornak tartoztok számadással, aki felé mindig a lehető legnagyobb tisztelettel kell lennetek! -a professzor int egyet a kezével mire elő lépett Markham.

A prof elmondta, hogy mi az írnokok feladata és, hogy ez miért is fontos nekünk Lovasoknak, és végre rátertünk az izgalmasabb témára.

- Tegnap este néhány braevicki griff és a lovasaik Chakir mellett rárontottak a Keleti Szárnyra. -megmártottam a tollamat és neki is kezdtem a jegyzetelésnek, jól jöhetnek még...

- Természetesen néhány információt biztonsági okokból visszatartunk -hát persze, hogy csak néhányat, suttogom a mellettem ülő Liamnek- mindenesetre annyit elárulhatunk, hogy az Esben-hegység csúcsán lévő mágikus védőhálónk kudarcot vallott. Így a támadók nemcsak bejutottak Navarre területére, de még mágiát is tudtak használni.

Addig örüljenek amíg csak a griffek jutnak be Navarre területére...

- A támadásban harminchét civil halt meg, mielőtt még a Keleti Szárny egyik rája a helyszínre érhetett volna. A támadást sikeresen visszaverték. Ezen információk alapján milyen kérdéseket tennétek föl? -feltartja az egyik ujját.- Elősször csak az elsőévesek jelentkezzenek.

Százával tolongtak a kérdések a fejemben, de egyet sem voltam hajlandó feltenni.

- Gyerünk elsőévesek, mutassátok meg, hogy többre is képesek vagytok annál, mint hogy ügyesen egyensúlyoztok a Mellvéden!

Úgytűnik a prof kezd ideges lenni...

- Ez az első alkalom, hogy meggyengült a védő háló? -a kérdést az egyik lány tette fel az én szárnyamból. A két professzor egymásra néznek, amiből még ha nem tudnám akkor is le tudnám szűrni a választ.- Nem.

A kijelentésre néma csend támad. Hmmm... megnyugtató...

- Hány áldozata volt a szárnynak?

- Egy sárkány megsérült. Egy lovas pedig meghalt. -várható volt egy ilyen nagy támadásban...

- Miért tetted fel éppen ezt a kérdést? -fordult Devera a kadét felé.

- Hogy tudjuk, mennyi erősítésre lesz szükségünk -mondta amaz.

A professzor most az egyik fiú felé fordult.

- Netán kérdezni akartál valamit?

-igen -majd mielőtt még kinyögné a kérdést gyors viszakozásba kezd- Nem, inkább nem. Nem fontos.

Jézus... Ez aztán határozottság...

- Milyen határozott valaki! -úgy tűnik az egyik lány megtalálta a hangját.

- Ő is a mi rajunkhoz tartozik -kelt a védelmére az egyik lány, gondolom ugyan abból a rajból.- Mutass némi lojalitást.

- Ugyan már! Egyetlen sárkány sem akarna kapcsolódni egy olyan sráccal, aki még azt sem tudja eldönteni, hogy fel akar-e tenni egy kérdést vagy sem. -kezd egyre jobban idegesíteni a csaj- És láttad ma reggeli közben? Az egész sort feltartotta, mert nem tudta, hogy szalonnát kérjen vagy kolbászt.

Sárkány háton (Fourth Wing)Where stories live. Discover now