Dersim genelde sessiz ve sakin geçerdi ama bugün sınıfın sessizliğini bozan bir kişi vardı. Doruk. Normalde dersimi dikkatli bir şekilde dinlerdi. Gözleri hep üzerimdeydi. Göz teması kurmaktan çekinmezdi. Bugün susmak bilmiyordu ve sınıftakilerin de dikkatını dağıtıyordu.
''Doruk biraz daha sessiz olalım.''
Uyarımı yaptıktan sonra dersimi anlatmaya devam ettim. Bir kaç dakika geçtikten sonra tekrar sınıftan sesler çıkmaya başladı. Doruk sessiz bir çocuktu sesi fazla çıkmazdı, yatağım dışında.
Dersin yarılarına gelindiğinde sınıftan tekrar uğultular gelmeye başladı. Sesin kaynağı aynıydı. Bu çocuk benim dersimi sabote ediyordu.
''Çocuklar bu uğultu ne?''
Dorukla göz teması kurduğumda bana sırıttığını fark ettim. Gözlerinde alay vardı.
Önüme döndüm ve kaldığım yerden anlatmaya devam ettim. Çok geçmedi uğultular yükselmeye başladı. Bugün bir şey vardı bu sınıfta.
''Doruk dinlemek istemiyorsan koy kafanı sıraya. Sınıfın da dinlemesine engel oluyorsun. Sus lütfen!''
Sesim biraz yüksek çıkmıştıı. Sinirlerim tepemdeydi çünkü benim dersimde çıtı çıkmayan çocuğun bugün bana garezi vardı.
İlginç olan o bundan alınmıyordu, korkmuyordu hatta utanmıyordu bile aksine gülüşü büyüyordu ağzımdan çıkan her bir kelimeyle. Ama gözleri alayla bakmıyordu artık bu başka bir şeydi. Sanki meydan okuyordu gel de sustur diyordu kısaca.
Vücüdumdan kaynar sular dökülmüşe döndüm. Dersin ortasında bana ikimiz dışında kimsenin göremeyeceği sinyaller veriyordu. Bunu bir çok kez yaptık ama şuan dersin ortasındaydık. Ama bu onun için pek de önemli değil anlaşılan.
Bana hala o gözlerle bakıyor ve ben ise sikimin hareketlenmesine engel olamıyorum. Onun ağzını becerirken de bana o gözlerle bakmasını istiyorum.
Sesime sahte bir kızgınlık ekleyerek sınıfa döndüm.
''Dersimden defol! Bakalım müdürün yanında da böyle sırıtabilecek misin?''
Bunları söylerken ona nasıl baktık bilmiyorum ama bu halimden etkilenmiş gibiydi. Yatakta otoriter olmamı seviyordu ama sınıfta da seveceğini düşünmemiştim.
Sırasından kalkıp yaylana yaylana dışarı çıktı. Çıkarken tam önümden geçti ve elini kimsenin göremeyeceği şekilde kemerimdr gezdirdi. Onu dışarı gönderip biraz hava almasını istemiştim çünkü dikkatı çok dağınıktı ama sebebi bilmiyordum, şimdi biliyorum işte. Ama dersimde bu şekilde davranması beni sinirlendirdi. Cezasını sonra keseceğim. Hatta belki de şimdi veririm.
"Kusura bakmayın çocuklar arkadaşınızla ilgilenip geleceğim. Sessizce oturun nöbetçi öğretmen göndereceğim sınıfa."
"Ateşle oynadığının farkındasın değil mi?"
Beraber koridorda yürüyorduk. Onu müdüre götürüyordum. Normalde böyle bir şey yapmayacaktım fakat sınıftaki davranışlardan sonra bir cezayı hak ettiğini düşündüm.
"Evet, bundan korkmam mı gerekiyor?"
"Hemde nasıl"
Uzun bir süre yüzümde dolandı gözleri.
"Sınıftaki davranışların hoş değildi Doruk. Müdürü ziyaret etmenin zamanı gelmiş sanırım."
"Hiç bir sikim yapmayacak."
"Ağzını topla." Ama haklıydı Doruk'un babası okulun müdürüyle yakın arkadaştı. O yüzden di bu güveni.
"Toplamazsam nolur?"
YOU ARE READING
Yaramaz Çocuk (bxb)
Teen FictionDoruk oldukça şımarık ve istediğini elde eden biriydi. Öğretmeniyle yaşadığı yasak aşk onun tam da istediği şeydi ama elde edebilecek miydi?