BAB 06

66 3 0
                                    

Sudah lama Elina diberi cuti sakit, akhirnya dia perlu laporkan dirinya di sekolah tadika yang terletak jauh dari rumahnya.

Elina bangun dari katil. Bilik air menjadi tujuan.

"Alien datang menakluki bumi, demi koko yang dicari-cari! Mereka akan tiba tak lama lagi apa mungkin terjadi!? Jadi kita perlukan penyelamat bumi boboiboy!"

---

Enjin kereta dihidupkan. Perlahan-lahan kereta myvi milik Elina keluar dari rumah.

Aryan dari jauh memerhatikan gadis kecil itu.

Elina mengambil telefon bimbitnya, dan mencari nombor abangnya.

Aqil:
-Helo?

Elina:
-Abang, abang tahu tak makanan kegemaran abang Aryan?

Aqil:
-Kuih dua lapis tak silap abang, kenapa adik tanya?

Elina:
-Saja je, ok la tu aje babai!

Tit...

Telefon bimbit dimatikan oleh Elina. Elina membawa kereta dengan kelajuan yang sangat laju untuk cepat sampai kerumah sewanya.

Aryan masuk ke dalam biliknya, telefon bimbit dikeluarkan. Ya! dia mencari nombor Aqil.

"Mana dia ni?" Bebel Aryan sendiri.

-----------------------------------------------------------

Elina masuk ke dalam rumah sewanya, sofa menjadi tujuan utama. Dia merebahkan badannya di atas sofa yang empuk itu.

Wajah Aryan ditenung lama. Tanpa dia sedari satu senyuman terukir.

"Siapa suruh kau hensem sangat, kan dah ada orang suka." Ucap Elina sambil tersenyum-senyum seperti kerang busuk.

---

Aqil yang berada didalam hutan hanya mendiamkan diri supaya tidak diketahui oleh musuh.

Doremon ada satu mesej yang belum dibaca, tiba-tiba sahaja telefon bimbit Aryan berbunyi.

"Waktu ni la kau nak kacau." Bebel Aryan sendiri.

Aqil sahabat dari neraka:
-Apahal kau call aku tadi?

Aryan hanya membaca pesan yang dihantar oleh sahabatnya itu. Bukan sekarang nak balas mesej apa semua, satu langkah salah hilang nyawa.

Selangkah demi selangkah Aryan maju untuk melihat apa yang berada di dalam bangunan itu.

CINTA TERAKHIR CODE NAME COBRA |SLOW UPDATE Where stories live. Discover now