Muutimme isän kanssa hetki sitten uuteen kaupunkiin, jossa minua odottaa uusi koulu. Muutimme isän töiden ja minun kiusaamisen takiani. Viime vuodet ovat olleet todella raskaita. Olen menettäny paljon kavereita vain sillä, että minusta levitellään paskaa ympäri kylää ja puhutaan selän takana pahaa. Kukaan ei ole puuttunut kiusaamiseen. Isoin syy kiusaamiseen johtuu isästäni ja hänen kavereista. Hän ja hänen kaverit perustivat bändin 2013 Oulussa jonka nimeksi tuli Blind Channel. Kaikki vihaavat sitä bändiä, vaikka mielestäni ne tekee hyvää musiikkia. Harrastan ratsastusta ja minulla on oma poni jonka nimi on Paju.
Skip. Nyky hetki
Olen tallilla vein juuri Pajun tarhaan. Soitan isälleni. Olli vastaa. "Moi" "Moi voiks tul hakee mut?" Kysyn. "Joo mä tuun" Olli vastaa ja lopettaa puhelun. Juuri kun puhelu katkeaa kaksi tyttöä tulee talliin ja alkavat puhua minusta. Milla aloittaa. "Hei onks toi se vitun Sofia jonka nolot tt:t tulee foryous vastaan?!" Ella jatkaa. "Joo siis hyi vittu miten noloja"
Isäni juuri kurvaa pihaan. Otan tallikassini ja vien sen auton takapenkille ja menen itse istumaan etupenkille. "Huomenna on muutes eka koulu päivä jännittääkö?" Isäni kysyy. "Ehkä vähän" vastaan. Kurvaamme autotallin eteen ja menen sisälle jätän tallikamat eteiseen ja menen ylös. Katson hetken puhelinta ja nukahdan."Herätys" kuulen kun isäni huutaa. Nousen sängystä puen vaatteet päälle, jotka olin etsinyt jos pari päivää ennen. Laitoin mustat baggy jeansit ja valkoisen t paidan. Menin meikki pöydän luo ja meikkasin niikuin aina ennenkin. Otin laukun mukaan ja menin alakertaan. "Huomenta Sofia" Olli huikkaa kun huomaa tyttärensä kävelevän eteiseen. "Huomenta" vastaan. " Etkö sä syö mitään?" Olli kysyy. "En, ei oo nälkä. Lähen kouluun nyt." Huikkaan kun olen laittanut kengät jalkaan ja ovi läimähtää kiinni.
Olen kävellyt tovin ja huomaan edessäni uuden koulun jonne olen menossa. Toivon että saisin uusia kavereita, mutta onneksi serkkuni käy samaa koulua. Saavun juuri koulun pihaan kun kellot soi. Kävelen rohkeasti sisään ja menen saliin jossa jaetaan luokat. Menen 8b:lle. Kun saavuimme luokkaan näen söpön pojan, mutta en uskalla kysyä sen snäppiä. "Hyvää huomenta ja mukavaa alkanutta lukuvuotta kaikille! Meillä on täällä uusi oppilas Sofia Matela." Luokanvalvojamme Minna sanoo. Nostan käteni että minut tunnistetaan. Tunti loppui ja meillä oli sen kyseisen pojan kanssa monta katsekontaktia. Hän istui vieressäni.
Koulu loppui juuri ja olen kävelemässä takaisin kotiin samaa reittiä. Minulla on kuulokkeet päässä enkä huomaa, että se sama poika tulee puhumaan minulle. "Moi sä oot se uus tyyppi. Poika sanoo. Säikähdän ja otan kuulokkeet pois. "Aa j joo oon" vastaan ujona. "Haluutko tutustuu? Oot muutes tosi kaunis! Mun nimi on muuten Mikael." Mikael sanoo. "Voin mä, aww kiitos ihana! Juu mä oon Sofia." Sanon vastineeksi. "Mennäänkö samaa matkaa kotiin?" Mikael kysyy. "Ai säki asut täällä päin!?" Kysyn. "Joo asun sun naapurissa" Mikael sanoo. "Onko sulla muuten snäppiä?" Kysyn uteliaana. "Joo on mulla."Mikael vastaa hymyillen. Olemme kävelleet jonkin aikaa ja olen menossa koti ovelleni. "Mä asun tässä mä meen nyt ku pitää mennä liikuttaa Paju tänään vielä." Sanon iloisesti. "Joo, heippa viestitellään." Mikael huikkaa.
// Mooih tässä olis mun eka osa. Ei ollu mikään paras, mutta mitäs tykkäsitte??
Sanoja 500
YOU ARE READING
Kiusattu
Fantasy14 vuotias Sofia on koulukiusattu ala-asteelta asti, mutta se eskaloituu täysin kun hän menee yläasteelle. Sofialla on myös mt ongelmia.