Part 8

892 6 3
                                    

Aku terfikir2.. kenapa? Kenapa? Sbb bini aku tak mcm ni.. especially pasal duit.. bini aku dtg dari keluarga yg senang..tak cukup ke? Apa yg aku bg?.. sebuah rumah semi D, sebiji kereta BMW 2 series, duit nafkah bulanan rm1500?.. aku masih terfikir.. ya mungkin aku bukan la kaya lamborghini ferrari banglo tepi laut. tapi aku rasa kaya la juga diri aku ni sebenarnya.. tapi kenapa? Apa yg tak cukup?

Seminggu aku diam sebenarnya lps dah dgr segalanya dari cousin dia tu.. sbb kebetulan minggu tu aku ada audit nak kena settle, agak penting gak la. Jadi aku taknak kacau dgn kerja aku.. bini aku pun seminggu takut nak kacau aku sbb dia tau aku tgh bz...sebenarnya lps settle audit ni semua aku mmg nk confront dgn dia, apa yg aku tau dan apa yang terjadi..

Akhirnya, dah masuk hujung minggu aku dah settle audit dan presentation yang agak penting tu dan kemungkinan aku akan dinaikkan pangkat dan partnership (Happy giler wei).. so aku blk kerumah, aku belikan isteri aku bunga dan anak aku toy sbb ye la sbb diorg juga menjadi dorongan aku sehingga aku ketahap ni..

Smpi je kt rmh.. isteri aku siap buat meja makan and mknan best.. siap ada candle and balloon.. rupa2 aritu birthday aku!.. aku smpi lupa.. bini aku terkejut birthday aku tapi aku bwh hadiah.. (adoi tu agak kelakar la). Aku beritahu la aku mungkin akan dinaikkan ke level partnership. Bini aku mcm "wow! Congratulation syg! So proud of u! Rezeki birthday ni".. aku mcm happy dan mmg hilang sekejap pasal perkara bini aku dgn tun tu.. lgpun aku pun taknak fikir.. tiba2 bini aku keluar satu envelope tebal A4 warna hitam  dan bgtau aku "syg, here is for you" aku pun mcm "apa ni?".. bini aku pun jawab "bukak laa" dgn penuh senyuman.. Aku pun bukak...

"Oh my? Apa ni syg" aku mcm terkejut bila aku lihat document tu adalah document travel agency utk keseluruh europe!. (Wei! Itu mmg dream aku dowh serious).. aku mmg plan nk pg bercuti seluruh europe tp sbb harga dia mahal aku plan mungkin umur aku 40 nnt la kot aku pergi.. sekali dapat waktu 33.. aku mmg tak tersangka betapa genbira yg bertubi tubi aku dpt.. aku tnye bini aku berapa ni? Dia taknak bgtau tapi aku mmg tau pun harga dia sbb aku mmg dah tengok2 harga dia.. harga dia rm120k.. 14 negara europe...

Tiba2 aku terfikir.. sbb ni ke?.. aritu dia dpt dari tun tu tak silap total rm70k ke 80k mcm tu. 30 + 50 kn? Ntahla aku pun tak sure berapa cousin bini aku mention aritu tapi aku tau byk la.. jadinya mungkin bini aku tambah duit dia sendiri dlm 40k lg la kot.. (aduh.. bini aku ni.. aku xtau la nk rasa apa skrg ni) aku happy sbb bini aku sygkan aku, tp kepala ni cucuk2 aku pasal aritu tu.. tapi aku buat keputusan utk berdiamkan je la diri ni mungkin settlekan dulu cuti ni..

Aku tnye wife aku mana u dpt duit ni.. dia kata la dia kumpul la sbb dia pun kerja kan.. aku pun pikir byk u kumpul.. dia pun kata bkn duit keje je, duit simpanan dia dari family dia pun ada. Dia terus ckp "dah2 tak perlu tanya lg jom get ready minggu dpn nak gerak".. aku mcm huh?! Minggu dpn?!..cuti 1 bulan 2 minggu?.. rupanya bini aku mmg dh plan dh dgn office aku yg aku akan amik leave selama satu bulan lebih. Dua minggu paid leave dan satu bulan tu unpaid leave.. aku dh mcm panic gila dan bini aku kata "dont worry semua commitment utk satu bulan ni pun dh settle. Tak perlu risau bil, loan semua".. (rasa mcm suami yg bertuah la haha)

Kebetulan sebelum dua hari sebelum aku nk fly tu.. cousin bini aku yang pg club aritu dgn bini aku tu punya kakak ada anak. (Baca baik2).. dia buat anak dia punya birthday party.. anak dia dgn birthday aku mmg dekat.. so dkt birthday party ada la family2 dia.. time aku smpi tu cousin dia dgn bf dia pun ada skali.. dua ekor tu dtg dekat aku.. bini aku g dapur jumpa kakak cousin dia tu.. pastu cousin dia kata "congrats, dgr cter dpt hadiah best.. travel around europe?? Fuyooo" .. aku jawab "ko mmg sialkan.. "... pastu cousin bf tu pun cakap " suka tak??"... aku pun jawab blk "suka la babi"... pastu cousin dia menyelit " so mungkin ko tau la kot duit yg dia dapat tu pergi mana"... aku pun mcm hmmmm....

Cousin bini aku punya bf tu tiba2 phone berbunyi, aku dgr dia cakap " watsup bro! Wei bag golf ko tgl dlm kereta aku la smlm. Ko nk amik ke? Aku takde kt rmh.. aku kt birthday party ni.. ko nk amik kt sini? Ok2 nnt aku share location"... itu apa yg aku dgr.. pastu cousin bf dia tu pg kt cousin dia ckp.. aku kt situ.. dia kata "you, tun nk dtg sini nak ambik barang golf dlm kereta sbb smlm dia tertinggal barang dlm kereta masa kita pg range.." diorg dua ekor terus pandang aku dan aku pun pandang dua ekor tu..

Sambung lg...

Ok la aku bg skit lg..

Pastu smpi je tun tu kt rmh.. aku dlm rumah.. aku nmpk la dia dari tingkap rmh.( tinggi tun tu, pki baju ralph lauren, jam mcm rolex, aritu dia bwk kereta range rover SVR warna biru...Dan cousin bf dia keluar ke gate dgn bwk bag golf tu sbb nk pas barang tu kt tun.. tiba2 kakak cousin bini aku tu nmpk " siapa kt luar tu" pastu adik dia jawab " tu, tun dia tgh nk amik brg golf kt bf dia.." pastu kakak dia jawab " laaaa, tun ke? Kakak kenal la.. ajak la dia masuk.. kesian dia".. (wei bini aku kt dlm rumah wei)..bini aku tgh bermain dgn anak2.. ye la birthday party kanak2 kan.. so bini aku tak perasan..

Lepas kakak cousin bini aku tu pelawa, tun tu pun masuk...

Sambung..


Boleh chat di
Telegram ID: rollerballer24

Wife nak pergi clubWhere stories live. Discover now