🦢3

8 3 2
                                    

Perjalanan yang lama membuatkan Arwa melelapkan mata sebentar.tapi tu lah pikirannya kacau bilau dengan apa yang dikatakan oleh orang tuanya itu.

'Abi nak Arwa kahwin'

Ayat itulah yang selalu bermain di pikirannya.kalau boleh nak sahaja dia bedah otaknya dan buang apa yang menyerabutkan kepalanya.

"Arwa,bangun sayang" lembut sahaja Puan Fateema mengejutkan anak bongsunya

"Ou-"

"Arwa tak tidur pun sebenarnya umi" potong Aira sambil tangannya setia memegang tasbih.

(Insecure pulak author👄)

Tadi,selepas saja Aira memasuki perut kereta terus mulut Arwa menceritakan semuanya tapi yang dia dapat dengar hanyalah tawa.kuang ajo.Salah Arwa juga,yang pergi cerita dekat Aira.

"Tak tidur? Kenapa pulak?" Soal Umi lembut

"Umi dengan Abi laaaa" bibirnya mencebik kerana pikirannya di sergah kembali

"Alahh jangan dok pikir sangat pasal tadi tu, Umi dengan Abi bagi banyak masa kan?" Kata Aira selamba.kecik beso kecik beso je Arwa tengok

Arwa hanya tersenyum kelat.apa kakak dia tak tahu perasaan dia ke? Huhu sian.

Dak,yang author pergi letak nama Arwa kenapa? Macam mana kalau tertypo jadi Arwah? Haihhhh

"Banyak? Umi satu bulan je kot umi bagi" Arwa acah² seperti mengelap air matanya padahal bola mata kering elok ja.

"Eh budak ni kenapa" Aira menjeling

"Eh sibukk" Arwa menjeling kembali

"Sudah,japgi bertekak pulak.Jom dah sampai ni.takkan nak duduk terperap dalam kereta ni?" Kata Tuan Umar terselit juga ayat sindir disitu.Tuan Umar sudah melangkah keluar dari kereta

"Sibuk" kata Arwa perlahan tapi jelas didengari Aira

"I don't care" sempat lagi dia memanaskan adik dia sebelum melangkah keluar

"Umii!! Tengok kakak ni!" Rungut Arwa.dia pon melangkah keluar dari perut kereta.japgi Tuan Umar marah habis...

"Astaghfirullahalazim,cuba sedar sikit dah nak kahwin pon perangai macam budak²" kata Umi pedas.Lah,Arwa pon kena sekali.

"Dah jom" Tuan Umar dan Puan Fateema terus mengunci kereta dan meninggalkan anak² mereka di belakang.

"Abang tu diorang takkan nak tingga-"

"Sayang, diorang dah besar dah pon bukannya kecil macam baby lagi" potong Tuan Umar.terdiam dibuatnya puan Fateema.

"Umi Abi!!!" Lantang sahaja suara Aira memanggil.nasib orang tak ramai.ye la diorang pon sampai lambat dah.

Satu lagi,kenapa author letak nama Aira macamana kalau tertypo jgk jadi Aura? Mianhae

"Heh!" Rengus Arwa

Mereka sudah sampai di dalam masjid.Bangunan yang sungguh indah seperti yang selalu melawatinya.indah.corak yang menarik.warna pilihan adalah warna putih yang tenang.

"Masyaallah cantiknya" mendongak mereka memandang bangunan masjid di hadapan mereka.





















"Nurul Adelia,kita dah sampai" Adeel menggerakkan adiknya yang juga sudah melelapkan mata semasa tengah perjalanan tadi.

"Dah sampai?" Dia menyegarkan matanya yang sedikit kabur selepas melelapkan mata tadi.matanya yang berwarna Hazel terlihat indah.sama seperti abangnya

"Jom" Adeel melangkah keluar dari perut kereta.pakaiannya hanya biasa.Harini,dia akan menjadi imam di masjid itu.

Harini,dia akan menjadi imam di masjid itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Eh matching dengan Arwa lah)

Adelia juga melangkah keluar dari kereta mewah abangnya.macammana beli kereta tu? Itu semua duitnya sendiri yang dia usahakan.

"Jangan lambat pula nak balik nanti"
Adeel mengingati adiknya supaya tidak terlambat.buat risau je nanti.

"Adik pergi dulu" Adelia tersenyum kelat seraya kakinya berjalan melangkah ke ruangan solat perempuan.

Adeel juga sudah mengambil langkah ke ruangan solat tapi dia terbelok apabila dia terlihat seseorang yang amat dia kenal.

"Abi?" Panggil Adeel perlahan

"Eh Adeel,bila kamu sampai ni?" Dia mengalihkan tubuhnya memandang Adeel.disebelah lelaki itu ada isterinya.dia amat kenal dengan keluarga ini.

Adeel terus menyalami tangannya dengan sopan.

"Abi datang dengan Umi je?" Soal Adeel lembut.sopan

"Taklah, Umi Abi datang dengan Aira dan Arwa" Isteri lelaki tadi menggelengkan kepala.dia berniqab tutup litup.

"Arwa?" Adeel menyengetkan kepalanya.sapa Arwa?

Yang dia kenal hanya Aira,kakak sulung.

"Ouh,tulah anak bongsu Umi Abi" terang Puan Fateema.Cerah terus mata Adeel.keturunan Tuan Umar semua segak² orangnya.sapa je tak minat?


















Puan Fateema???? Haaaaa terkejut tak?? Btw umi Abi ni dah lama kenal Adeel sejak Arwa mula² masuk belajar di Mesir. mak ayah Adeel best friend dgn Abi so that is the answer.btw nak sambung tak tu?? Seronok tak?? Vote tau sayang.

Esok pulak author update 👄

"Ana Uhibbuka,Arwa"Where stories live. Discover now