"anak bongsu Umi Abi?" Soal Adeel
"Umi!" Jerit seseorang dari kejauhan.dia berjalan mendekati Tuan Umar dan Puan Fateema.Dia berpakaian jubah putih,tudung labuh dan niqab yang terletak kemas.di tepinya juga ada seorang wanita.
"Arwa" Panggil Tuan Umar
'Arwa? Itukah Arwa? Anak bongsu Umi Abi? Masyaallah' hatinya berkata.terpegun Adeel melihat.
"Kenapa Umi Abi tinggal Arwa dengan kakak?" Wajahnya bertukar cemberut di sebalik niqab.dia perasan ada jejaka dia tepi Abi nya seraya dia berjalan dan berdiri di belakang Umi nya.
"Eh Adeel dah lama sampai?" Tanya Aira
"Baru je tadi" balas Adeel
"Arwa ini Adeel, Adeel ini Arwa" Tuan Umar memperkenalkan satu sama lain
Adeel menunduk sambil bibirnya tersenyum.
Adeel mempunyai mata yang berwarna Hazel terang, hidung mancung,mata tajam dan tubuh badan tegap.segak.
'Adeel?' berkerut dahinya memandang jejaka dihadapannya.selepas saja perasan dia memandang jejaka dihadapannya terlalu lama segera dia mengalihkan pandangannya.
"Jomlah kita pergi solat dah nak lambat ni" Puan Fateema terus melangkah ke ruangan solat perempuan.tangannya diselitkan dengan Arwa.tidak lepas Arwa memegang tangan Umi nya.
"Arwa Aira jom" Panggil Puan Fateema
Selepas sahaja solat maghrib berjemaah, mereka semua bersiap untuk jamuan yang diadakan.Arwa ada bersembang dengan seorang perempuan.Arwa seorang yang sangat ramah orangnya.
"Assalamualaikum awak" tegur Arwa terlebih dahulu
"Waalaikumsalam" balas perempuan muda itu.author yakin dia lebih muda dari Arwa.ceh
"Awak orang sini?" Soal Arwa lembut
"Ya,saya orang sini.awak?" Balasnya seraya dia bertanya
"Orang sini jugak" mata Arwa mengecil tandanya dia tersenyum.eye smile.
"Adelia!" Panggil seseorang dari jauh
'Adelia?' macam familiar je.matanya terkalih memandang gerangan yang memanggil 'Adelia'
'Adeel ke tu?' melopong kecil mulut Arwa
"Abang!" Balas Adelia
"Awak,saya pergi dulu tau abang saya dah panggil tu" sebelum dia melangkah pergi,sempat lagi dia tersenyum dan berkata.
"O-ouh ok" Arwa mengangguk perlahan.matanya memerhati sahaja Adelia berjalan pergi.patutlah mata Adelia sama macam Adee- eh memang Adeel lah
"Alah biarlah yang nak terkejut sangat kenapa?" Kata Arwa seorang diri.dio ni kenapo.
Tiba-tiba mata mereka bertembung
1
2
Mereka berdua terus mengalihkan pandangan.mereka terus beristighfar.astaghfirullah nanti dah kahwin tenung lah sampai akhir hayat haih eh- spoiler
"Astaghfirullah" ucap Arwa.mukanya perlahan lahan memerah.
"Astaghfirullah" ucap Adeel.kedengaran jelas di telinga Arwa walaupun jarak mereka boleh tahan jauh la.
"Abang ooo abang!! Jommm" sergah Adelia.abang dia ni pekak ko apo??
"Ouh jom jom" Adeel melangkah berjalan ke meja yang sudah disediakan untuk jamuan.
"Eh Adeel Adelia,mari lah makan dengan Abi ngan Umi" sampuk Puan Fateema.terberhenti Adeel dan Adelia dari melangkah
"Jom" Mereka hanya mengikuti belakang Puan Fateema.
Keluarga mereka sungguh hebat.Tuan Umar? Tuan Umar ialah doctor terkenal yang sangat pakar dalam melawat.Puan Fateema? Puan Fateema ialah pengetua sebuah tahfiz.hebat bukan? Anak mereka pula,Aira Aisya ialah Hafizah yang sudah berjaya menghafal 30 juzuk dalam Al Quran.Arwa Aisyah pula anak bongsu mereka yang mengambil pelajaran tinggi bahasa arab dan baru sahaja pulang dari Mesir setelah mengambil pelajaran di sana tambah lagi bidang kedoktoran yang sentiasa excellent.
"Wha-" melopong mulut Arwa setelah melihat dia meja mereka ada Adeel dan adiknya.
"Ahh kisah apa?" Katanya perlahan seraya kakinya melangkah pergi ke meja makan dimana umi dan Abi nya duduk.Aira? Tengah sibuk ambik makanan.
"Arwa, pergi la ambil makanan dulu" Tegur Puan Fateema selepas melihat anak bongsunya mengambil tempat disebelahnya
"Ok,umi"
"Awak nak ambil makanan tak? Kalau nak,jom ikut saya" ajak Arwa kepada Adelia
"Tak pe ke?" Soal Adelia lembut
"Tak pe,jom" Arwa tersenyum walaupun senyumannya tidak dipamerkan.Mereka berdua pon berjalan untuk mengambil makanan.
Tanpa sedar, Adeel hanya memperhatikan sahaja mereka.
'kenapa hati aku ni? Stop' Hati Adeel berdegup kencang dan laju.bibirnya mengukirkan senyuman.
"Aii Adeel,senyum kenapa ni?" Usik Aira.dia meletak makanan yang diambilnya tadi di atas meja.banyak juga dia ambil
"Nothing" dia menggeleng.senyumannya masih tidak lekang.
'aishh,kenapa dengan hati aku ni ya Allah?'
Ok dok? Kalau ok malam ni author update lagi tau sayang sayang ku.bye
Vote la kesian author🥺🫸
YOU ARE READING
"Ana Uhibbuka,Arwa"
RomanceBahagia? ya, perkataan itulah yang selalu ada dalam hidup Arwa Aisyah.Wanita berniqab yang berani dan pandai mengurus diri.dirinya mula berniqab sejak kecil lagi setelah melihat kakak dan ibunya yang tersayang memakai niqab,dirinya mula sangat terta...