Bollywood Bollywood diyoruz sürekli adını dilimizden düşürmüyoruz ancak Nedir bu Bollywood ? Bence sadece Hindistan film sektörlerinden biri diyip geçmeyelim. Bir başkası sorduğunda verecek cevabımız olsun okuyup bilinçlenelim
Bakalım hepsini sıkılmadan okuyabilecek misiniz# Bollywood isminin nerden geldiğini az çok tahmin ederiz herhalde. Hollywood ve Bollywood'un çıkış yeri olan Bombay'ın "B" sinin birleşiminden ortaya çıkmış.
# Sadece Bollywood değil Hindistanda kollywood tollywood gibi farklı dillerin (tamil-telugu-punjab,vs) kullanıldığı diğer film sektörleri de bulunmaktadır.
# ilk Bollywood filmi Dadasaheb Palke tarafından 1913 yılında yapılan Raja Harishchandra adındaki sessiz filmdir.
# İlk sesli filmse 1931 de çıkan Alam Ara.
# İlk renkli film de 1937 de yayınlanan Kisan Kanya.
# ilk filmler genelde hindistan tarihi, dini konuları ya da eski destanlardan yola çıkılarak yapılan filmlermiş ancak 1950 ve sonrasında komedi, drama, romantizm tarzı filmler yapmaya başlamışlar. 1970 lerde tekrar eski konulara dönen sinema sektörü 1990lı yıllarda romantizm ve komediye tekrar yer vermeye başlamış.
# hint filmlerindeki müzik konusuna gelirsek müzik hindistan için çok önemli bir gelenek olduğundan filmlere yansıtılması da doğal. ilk sesli film olan Aalam Ara'dan beri şarkılar hiç eksik edilmemiş filmlerden, genelde 6 ile 10 arasında değişen sayıda şarkı kullanılırmış ama çok ilginçtir ki 1932 de çıkarılan Indra Sabha adlı filmde tam tamına 69 şarkı kullanılmış.