Shane, Adeline'in gözlerindeki şüpheli bakışı okudu ve şöyle dedi:
"Onu öldürmek isteseydim bunu çoktan yapardım, Adeline."
"......"
"Bu yeterli bir ders olmalı."
Aslında gerçekten öldürmeyi amaçlamamıştı.
Ama Adeline'in sarhoş adamı kendisine vurmaya davet edercesine gözlerini kapattığını gördüğü an tüm aklını kaybetti.
Öldürmek gibi bir niyeti yoktu ama kendini de tutmuyordu.
Adeline muhtemelen darbe almanın daha avantajlı olacağını hesaplamıştı.
Adam tam bir alçak olacak, kadın ise kurban olacak ve yaralanmasını bahane ederek geri çekilecek, hatta düğünü geciktirecekti.
Shane bunu biliyordu ama tüm bunların ötesinde, Adeline'in incinme ihtimali bile kalbini sıkıştırıyordu.
"Şeyhan mı?"
Adeline, onun ifadesini incelemek için yaklaştı.
"Hala o adamı düşünmüyorsun, değil mi? Unut onu, unutmak zorundasın."
"......"
"Ve daha sonra onu gizlice öldürmeyi aklından bile geçirme..."
"Ah, beni yakaladın."
"Ne demek istiyorsun, seni yakaladım! Yapmayacağını söylemiştin!"
"Seni dinleyeceğim... ama başka bir adam için endişelenmek beni kıskanç yapıyor. İnatçı davranmayacağımı garanti edemem."
"......"
"Endişelenme, Adeline. Bana onu öldürmememi söylediğin için öldürmeyeceğim. Kendimi tutmaya çalışacağım."
"Bu, %20 indirim teklif ediyormuşsunuz gibi söyleyeceğiniz bir şey değil..."
Adeline sanki kaderine razı olmuş gibi iç çekti.
'Gerçekten delirmiş olmalıyım.'
Sinir bozucu sözleri ve iç çekişleri bile ona tatlı geliyordu. Aklını kaçırmış olmalıydı.
Senden ağlayacak kadar nefret eden bir kadına tekrar aşık olmak mümkün müdür?
Hayır, Shane'in aşkı zaten hiç bitmemişti.
Bu kadar inatçı olacağını tahmin etmemişti.
Adeline hala onu itiyor ve ondan nefret ediyordu.
'Hayır, bu tamamen doğru değil. Bazı gelişmeler oldu.'
Genevieve'i zorla yanında tutması sayesinde artık onu Genevieve'e doğru itmek için boşuna çaba sarf etmiyor ya da onu gördüğü anda kaçıp gitmiyordu.
Evet, eğer bu bir gelişmeyse, o zaman bir gelişmeydi.
***
Düğün sorunsuz bir şekilde gerçekleşti.
Bertrand ailesi aktif bir şekilde işbirliği yaptı, kilise de aynı şekilde.
Kilise, kendi etkisi altında, Azize'nin diriliş 'mucizesini' sergilemek için, nadiren çalınan çanları, birleşmeyi kutsamak için çalmaya kadar gitti.
Üzerinde narin dantellerle süslenmiş bembeyaz bir elbise ve duvak olan Adeline, Shane'e bakmayı inatla reddediyordu.
Genevieve'e dikilmiş gözlerini ondan ayırmadan doğruca yürüdü.
Sanki yanında kimin olduğunun bir önemi yokmuş gibi.
Shane perdeyi kaldırdı ve şöyle dedi:
"Adeline. Yukarı bak."
Bir an sonra Adeline isteksizce yüzünü kaldırdı.
Erimiş güneş ışığı kadar parlak altın rengi saçlarının altında, hafif makyajlı, narin hatlı yüzünde soğuk bir ifade vardı.
Gülümsemesi söylendiğinde bile kıpırdamayan yüzü, ailesine ve Genevieve'e baktığında biraz yumuşadı.
Shane hafifçe çarpık bir ifadeyle çenesini kavradı. Hafifçe çekmesi bile Adeline'in ürpermesine neden oldu. Şimdi bile geri çekilmediğini görmek hem acınası hem de garip bir teselli oldu.
Kendisinden hiç kaçınmaması onu inanılmaz mutlu ediyordu.
Shane gülümsedi. Adeline onun yüzünü görünce gözlerini kocaman açtı.
'Hâlâ yüzümü beğeniyormuş sanırım.'
Çocukken bile ona boş boş bakardı. Bunu düşününce, ona bu yüzü verdikleri için anne ve babasına biraz minnettarlık duydu.
Genç nişanlısı.
Onu yalnız bırakmayacağını, ağlamanın sorun olmadığını söyleyen ama onu geride bırakan hain.
Her şeye rağmen elini bırakmayan münafık.
Sonunda Shane, Adeline'i sevimli bulmadan edemedi.
Bir alışkanlık gibiydi.
Böyle zavallı karşılıksız bir aşkın alışkanlık gücü.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bunun 'Son' Olduğunu Düşündüm, Sadece Değişmiş Bir Türe Dönmek İçin
FantasíaOrijinal romanda kötü adam oydu, ancak kendi ölümünü taklit ederek tüm ölüm bayraklarından gerektiği gibi kaçındı. Kaderinde ölecek olan zavallı çocuğu bile kurtardı, kahramanların hayatlarının sorunsuz olması için kendini feda etti... Ve böylece sa...