22

7 1 0
                                    

SEMINGGU berlalu ,

"Ziyyad , Ziyyad . Kau betul-betul nak main dengan api ya. Kau tunggu.. "

Putung rokok dibuang ke tanah. Dipijak nya mematikan api yang bersisa sebelum beralih pandangan terhadap anak buah nya .

" cari maklumat pasal perempuan tu "

         "MORNING Encik Ziyyad ! " Aryn menyapa ceria sebaik figura Ziyyad keluar dari rumah . Namun sapaan nya tidak dibalas dan Ziyyad hanya memasuki perut kereta tanpa sepatah kata .

Sudah terbiasa .

" Elok-elok pergi kerja tuu , jangan lupa makan sekalii " pesan Aryn gurau . Menjadi kebiasaan untuk mengusik lelaki pujaan hati nya seorang ini . Rasa bahagia entah kenapa .

Aryn tanpa berlengah memasuki rumah , segera menujui bilik terletaknya anak asuhan nya .

" Hey little boy, wake up " Aryn membuka tirai bilik , membiarkan cahaya pagi memenuhi ruang . Tuala dan pakaian  Uzayr di gapai seperti selalu sebelum tubuh anak kecil itu digoyang lembut .

"Ufan , pergi mandi "

"Kakak Ayinn ! Rinduuu nya " sebaik sahaja suara yang dikenalinya menyapa halwa pendengaran , terus sahaja mata terbuka luas . Badan Aryn dipeluk kuat membuatkan Aryn terletus tawa .

" Eei , hari-hari jumpa . Rindu ke?"  Aryn mengusik . Pelukan dari Uzayr dibalas sambil tangan naik merapikan rambut yang berantakkan .

"Yee, rindu . Ufan rindu kakak Ayin lagi dari kakak Fara. Dia nak dekat-dekat dengan abang Is je bukan nak main dengan Ufan pun " adu Uzayr selamba . Aryn memicingkan mata .

Mana boleh dekat dengan lelaki kesayangan nya !

Tak boleh dibiarkan .

"Iye? Eishh , nak kena kakak Fara ni" Aryn mengacah-acah membuatkan Uzayr tertawa . Rambut nya kembali dikusutkan . Comel sangat .

"Dah , pergi mandi nanti turun makan okay?" Tuala tadi diserahkan kepada Uzayr . Setelah berganti tangan baru lah Aryn menapak keluar dari bilik tersebut .

Ruangan dapur dituju nya . Seperti biasa akan memasak makanan ringkas untuk Uzayr bersarapan . Baru lah dia akan menghantar anak kecil itu ke tadika . Rutin yang sama tapi tidak jemu dengan telatah Uzayr yang bermacam ragam .

Menu untuk hari ini , Aryn memilih untuk masak nasi goreng . Uzayr pun suka saja nasi goreng masakkan nya.  Dipuji sedap lagi .

     "SAYA nak jumpa Ziyyad Iskandar " lelaki tua itu mendesak salah seorang pekerja .

"Maaf encik , tapi boleh kami tengok temujanji encik dengan Encik Ziyyad?"

"Tak payah semua tu , aku kenalan dia " Berkeras juga ingin menjumpai Ziyyad pagi ini . Suara nya yang kuat meraih perhatian pekerja-pekerja yang lain . Menimbulkan kekecohan kecil di dalam syarikat Ziyyad .

"Hai , ada yang boleh saya bantu?" Mikael muncul di antara kekecohan yang terjadi . Suara lelaki itu betul-betul boleh didengari dari luar .

"Kau siapa , aku nak jumpa Ziyyad Iskandar"

"Saya assistant dia , Mikael . Boleh berurusan dengan saya mengenai dia ." Mikael tunduk sedikit kepala nya sambil memperkenalkan diri .

" Oh ya ? Bawa aku jumpa dia sekarang ."  Lelaki tersebut tetap berkeras . Tidak endahkan pelawa Mikael terhadap dirinya .

Mikael pandang atas bawah . Ditahan sahaja mulut lepas nya dari memaki lelaki tua dihadapan nya ini. Pagi-pagi dah menyusahkan orang . Tak faham bahasa kah dia boleh berurusan dengan Mikael dahulu .

➤ Babysitter 1 Bulan「SU」Where stories live. Discover now