PADA malam yang tenang, seolah-olah alam turut menyaksikan kemesraan di antara Keira dan Evender yang sedang bergurau senda di atas katil besar mereka. Katil itu seakan-akan menjadi saksi kepada penyatuan dua hati, daripada sekadar dorongan nafsu kepada sebuah perasaan cinta yang tulus.
"Awak yakin ke nak dengar semua penjelasan saya tentang apa yang terjadi malam tu? Selama ni bukan main mengelak," soal Evender dengan senyuman colgatenya.
"Erm, haah. Tapi saya takut...kalau semua yang terjadi tu akan sakitkan hati saya lagi. Saya tahu, awak buat semua tu untuk singkirkan dia dari hidup kita kan? Baru sekarang saya faham..." jawab Keira sambil menyandarkan kepalanya di bahu Evender.
"Ya. Saya dah rancang semuanya untuk hapuskan dia. Tapi bukan mudah. Dia berani melawan, sebab tu saya perlu berhadapan dengan dia sampai saya tak dapat nak kejar awak malam tu. Kalau saya terlalu lengahkan masa, mungkin awak pula yang akan jadi sasaran seterusnya," ujar Evender mengakui betapa sulitnya untuk membuat keputusan pada ketika itu.
"She knew my plan, mia cara. And dia pun berusaha untuk campur adukkan rancangan dia sendiri dalam rancangan saya. Keadaan memang tengah kacau masa tu. Saya...saya betul-betul minta maaf, sayang..." ungkapnya.
"Tak apa. Saya dah maafkan awak. Tapi jangan ulang balik! Awak tahu tak, sakit tau bila tengok orang yang saya sayang tengah bermesra dengan orang lain! Biarlah masa tu dia masih isteri awak pun, tapi saya ni perempuan! Saya ni manusia! And saya pun ada hati dan perasaan juga!" Tanpa disedari, sebutir air mata jatuh dari kelopak matanya tatkala mengingat kembali kejadian yang sangat melukai hatinya itu.
Evender memeluk Keira dengan lebih erat. Tangan disua untuk mengesat air mata yang mengalir di pipi gadis itu.
"It's okay, mia cara... Benda dah lepas," tutur Evender lembut.
Keira memandang Evender. "Macam mana awak tahu saya dengan Tuan Aaron masa tu? Hari tu kan, dia ada cakap, tak ada sesiapa pun yang tahu tentang apartment tu. Macam mana awak jejak eh?"
Evender tersenyum. "Macam-macam benda saya dah buat untuk cari awak, sayang. Hari tu, saya ada jumpa Aaron dekat office dia dengan Lucas. Tapi bila tanya, dia tak habis-habis nak mengelak. So, saya minta bantuan Renzo untuk pasang tracking divice pada superbike Aaron secara rahsia," jelas Evender.
"Huh? Renzo?" soal Keira dengan riak terkejut.
"Renzo Morelli, dulu dia salah seorang ejen FBI. Saya percayakan keselamatan awak pada dia. Lagipun dia sendiri yang offer, so...hm," Evender tersenyum pada Keira yang menatapnya kagum akan dedikasinya.
"Sayang sangat ke pada saya ni sampai kena upah bekas ejen FBI untuk jaga saya dari jauh?"
"Sayang! So much love! Tahu tak saya risaukan awak sangat masa tu. Dah seminggu saya hilang awak. Lepas dah dapat kesan tu apa lagi? Saya rembat penyapu terbang ahli sihir lepas tu berdesup pergi dekat awak!"
"Hekelleh! Lepas tu bila masuk terus bagi penumbuk sebiji dekat Tuan Aaron. Eh, bukan sebiji! Berbiji-biji, berketul-ketul! Kesian member!"
"Memang padanlah!" Evender terus memeluk Keira layaknya seperti bantal peluk. Gadis itu sangat comel dia matanya.
"Okay! Saya dah dengar cerita awak! Jadi, mulai sekarang saya dah tak boleh keluar sorang-sorang lagi lah. Sebab dah ada ex ejen FBI yang setia sangat dekat tuan dia ni yang jaga saya,"
YOU ARE READING
𝐎𝐆 | 𝐄𝐯𝐞𝐧𝐝𝐞𝐫'𝐬 𝐎𝐛𝐬𝐞𝐬𝐬𝐢𝐨𝐧
Romance𝐌𝐄𝐌𝐏𝐄𝐑𝐒𝐄𝐌𝐁𝐀𝐇𝐊𝐀𝐍 𝓔𝓿𝓮𝓷𝓭𝓮𝓻'𝓼 𝓞𝓫𝓼𝓮𝓼𝓼𝓲𝓸𝓷 ° ━━━━━━ ◦ ✤ ◦ ━━━━━━ ° Tatkala kuasa sudah mengusai diri sesorang itu, apakah yang akan terjadi pada dirinya? Ya. Tamak! Perasaan tamak pasti akan menguasai diri. Evender Delrico...