Bab 1

0 0 0
                                    

Aku berlari mengejari bas di hadapanku.Tolonglah berhenti bisik hatiku.Dan akhirnya..Aku terjatuh angkara batu .Damn,tak sempat nak kejar.

"Aduh,time ni jugak kau nak buat hal batu"jeritku.Pandangan penjual di situ aku endahkan.Dah la penat lari pastu jatuh.Aku segera membuka beg yang kusilangkan di bahuku lalu mengambil telefon.Aplikasi grab ditekan.

"Lantaklah sepuluh ringgit terbang nak buat macam mana nak jalan ke kolej mahu semput aku"kataku.Aku berteduh di kerusi berhampiran kedai itu.

"Kak teh o ais satu"penjual itu mengangguk.Sakit betul la dengan batu tu.Kalau tu manusia memang kena dengan aku.

~Twinkle twinkle little star~

Bunyi telefonku berbunyi lalu aku menjawab.

"Hello"jawabku dalam keadaan suara mendatar,mampus la kena bebel ni.

"Weh!asal kau tak gi kolej,kau tau dah lambat,kau ingat kau anak raja nak orang tunggu.Lagi satu kalau dah tahu lambat gerak la awal.Aku kata tumpang aku taknak.Manja banget kau ni!"balas Sayra

Aku menutup sedikit telingaku.Aku masih sayang telinga aku ehh.Taknak disebabkan miss murai ni telinga aku pekak seumur hidup.

"Aku dah kejar dah bas tiba-tiba ada pulak batu belah batu bertangkup kat jalan yang aku tengah lari pastu jatuh macam nangka busuk."senafas aku bercakap membela diriku.

"Ye la engkau banyak nau alasan,cepat sikit nanti prof masuk mampus kau nak jawab apa"aku terus menutup telefonku apabila grab sudah didepan mataku.

                    ✿    ✿   ✿

Jeritan yang memenuhi Evil Room membuatkan beberapa dari mereka menutup telinga.Lelaki di hadapannya itu terlalu psiko.

"Jerit kuat lagi sial!"Rio mengambil pisau.Dia menyiat kulit muka mangsanya untuk dibakar kemudian diberi pada mangsanya.

"Makan la bodoh,kau tak kenal aku siapa,I do it gentle only for you.Kau makan kulit kau sendiri, kau ingat kau boleh terlepas macam tu je ke lepas kau culik adik aku setan!"jerit Tengku Zayleif lagi.

Darahnya seperti mahu meletus sekarang ini.Urat yang berada di tangannya mula timbul akibat menahan kemarahan di hatinya.Bukan setakat hati,jantung,limpa semuanya sudah panas.

Mereka yang berada di dalam itu rasa seperti berada di alam barzakh pulak gayanya.Ngeri.Tengku Razeeq hanya mampu melihat kekejaman abangnya itu.

Bunyi deringan telefonnya membuatkan dia terus keluar dari bilik itu.Dia tersenyum manis melihat nama yang berada di skrin.

"Hello,bucuk kau buat apa tu"

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 05 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Ms.Tengku ZayWhere stories live. Discover now