Fuhhh segarnya udara kt Malaysia ni
Lama sangat tak balik sampai lupa apa baunya."Oi Haziq! Yang kau tercegat je kat situ buat apa? Jomlah balik!"
Haih..kacau betul lah si Afiq tu
"Sabar lah bodo. Aku tengah mengumpul roh ni" yelah kan cuaca kat Malaysia panas..aku baru balik dari USA kang kena demam sebab sudden change of tempeture kang cane.Haziq dan Afiq terus menuju ke kereta milik Afiq selepas habis mengangkat semua bag-bag Haziq.
Sebagai adik,Afiq kene lah bawakkan bag. Bak kata mak dia"Beratlah bag kau ni. Kau letak apa? Baju ke batu? Ke kau saja bawak batu terbesar USA sebab kau takut rindu hah?" Haish adik sapa lah ni asyik merungut je
Dalam berapa minit macamtu, sampaii jugak ke Villa Family Tan Sri Ismail. Lama dah si Haziq ni meninggal kan family dia kat sini.
Selepas meletakkan kereta Afiq dalam garaj, terus Haziq masuk ke dalam Villa. Rindu katanya"Ibuku syurgaku! Mana lah ibu tersayang ni"
Fuh..ingat rupanya syurga dia tu"Hah Aqeel Haziq! Ingat rupanya kau jalan balik" sambil tu hulurkan tangan bagi si Haziq salam.
Bebel-bebel pun sayang.
"Hehe ye ibu..ibu masak apa laparlah perut ni. Tadi kat airport tak sempat makan sebab Afiq suruh cepat bu."
Jelingan tajam ye si Haziq bagi waktu kat airport tadi. Uish..meremanggAfiq pulak buat muka terkejut. Padahal betul lah dia yang suruh cepat. "Lantak along lah. Adik dah cakap dah sebelum naik flight ke sini makan kat sana dulu..sapa suruh degil. Kan dah lapar" jeling jugak si playboy ni.
"Diam ah kau. Hah! Dah berapa banyak collection girlfriend kau. Haritu sebelum aku pergi USA ade 6." Haziq mengusik adik dia. Tapi memang betul pun dia buaya
"Eh! Elok sikit eh. Aku dah taubat semenjak kau pergi haritu. Dah lah kau tinggalkan aku dengan angah..menyampah tau tak! Dia tu selagi motor dia tak terbarai selagi tulah dia merempit dengan hampir 23 girlfriend dia." Membalas pulak.. dah bertaubat konon. Kalau dah taubat kenapa kurang ajar ngan abang hot die tu. Eh salah
Haziq hanya menggelengkan kepala
Dia dah malas nak masuk campur.
Hal si Hafif Amsyar ni hanya bapak die je sanggup settlekan."Oh ye tak ye eh. Ibu ada special guest datang harini." Wahhh Puan Sri Mawar ada surprise lah.
"Sapa ibu? Haziq tak tahu pulak ibu ade jemput orang datang? Selalunya ibu bagitahu." Kening Haziq terangkat apabila mendengar ibunya punya ayat.
"Ha ah Afiq pun tak tahu."
Apa ni ibuu ibu tak bagitahu adik pun!Perbualan mereka terganggu apabila mendengar suara Tan Sri Ismail.
"Lahh awak tak bagitahu si Haziq lagi ke" Tan Sri bertanya kepada isteri tersayang. CihhhDatin Sri Mawar tergelak kecil sambil menggelengkan kepalanya.
Haziq dan Afiq masih bingung akan situasi yang sedang berlaku.
"Serious lah kau tak tahu apa-apa?" Haziq memandang ke arah Afiq sambil mengangkat keningnya"Takk sumpah tak. Kalau adik tahu adik dah bagitahu kat airport tadi. Takdelah serabai sangat rambut sarang burung kau tu" selamba jer dia main rambut si Haziq
Pap!!
Hah kan dah kene tepuk ngan abang ahlong. Haha
"Rambut kau jangan main eh" marahhh.. rawr. Eh salah-salah.
Ibu bapa mereka masih sedang berbual but then suddenly..Tok tok..
Bunyi ketukan pintu dapat didengar oleh semua ahli keluarga yang sedang berdiri di ruang tamu.
"Hahh dah sampai tu! Haziq tolong bukakkan pintu ye sayang" ibunye dengan sweetnye meminta tolongHaih.. nasib sayang..
Haziq pun membuka pintu..dan didepan dia..terdiri seorang mahkluk buatan allah yang mashaallah cantik di mata semua orang.
"Assalammualaikum.. nama saya Syifa Aliyah. Anak Datin Raina..saya wakilkan ibu saya sebab dia tak dapat datang" lembut jer suara..cair hati Haziq tapi ofcourse die cover.
"Waalaikumussalam. Saye Aqeel Haziq.. jemputlah masuk, Syifa."
Dia membuka laluan untuk Syifa masuk.Di dalam Villa itu, yang duduk di atas sofa hanya ada 5 orang sahaja.
Syifa, Haziq, Puan Sri Mawar, Tan Sri Ismail dan Datuk Sri Khuzair iaitu ayah kepada Syifa AliyahHaziq duduk di sebelah Syifa tapi sedikit jauh. Yelah..kan haram.
"So..the reason we wanted to wait for Haziq to come back from the US to discuss this is..if we told you through the phone. It wont be special." Puan Sri Mawar memandang ke arah Haziq dan Syifa sambil senyum"Then..what's all this about mom? Haziq tak tahu apa-apa lah." Haziq menjawab dengan nada yang tenang tapi keliru.
"Syifa pun tak tahu pasal ni..daddy?" Syifa memandang ke arah Datuk Sri KhuzairKedua-dua ibu bapa mereka tersenyum kepada eachother dan itu hanya menambah rasa ingin tahu kepada Syifa dan Haziq
"So... are we just gonna keep quiet..or.. korang nak.bagitahu?" Syifa sudah tidak sabar ye
"Sebenarnye..kami nak kahwinkan kamu berdua" jelas Tan Sri Ismail kepada mereka...
Takde angin takde ribut
Tiba-tiba mintak kahwin?!
What the fuckSerentak mereka menjerit
"Hah what?!"
Things are gonna get busy from now
Tunggu next part ye