POV LISA.
Samen met Matthy hebben we Milo afgezet bij Charlotte en zijn wij ook eindelijk thuis aangekomen. 'Zo zeg, ik ben wel kapot hoor van deze week.' Matthy kijkt mij begrijpelijk aan en laat me knuffelend in zijn armen vallen. 'Eindelijk even heb ik je nu even helemaal alleen voor mijzelf' zucht hij en ik lach. 'Fijn hé' zeg ik en hij knikt. We ploffen ons neer op de bank. 'Hoe vond je het?' vraag ik dan aan Matthy. 'Bizar. Hoe denk je dat het is om bij zulke bekende mensen te zijn in een andere land in z'n grote villa. Mis jij het niet?' 'Nee, niet echt. Ik mis meer de mensen die ik daar goed ken. Maar vind het heerlijk om hier weer te zijn. Z'n grote huis is niet alles. Al helemaal niet als je 2/3 van het jaar er alleen zit. Het is dan kil, stil, eenzaam en soms best eng.' Matthy kijkt naar me. 'Zat je echt 2/3 van het jaar er alleen?' Ik knik. 'Louis was vaak op Tour, had concerten, meetings en interviews. Van alles. Harry kwam wel regelmatig door zijn concerten mij opzoeken als Louis weg was.' 'Ja oké, hij reist natuurlijk de hele wereld rond. Wij zijn alleen hier bekend.' Ik kijk Matthy aan met een glimlach. 'Maar ja nu je hier bent, kun je natuurlijk naar je familie als je je alleen voelt. Of naar mij.' Hij haalt zijn wenkbrauwen op en ik lach. Zachtjes laat ik mijn hoofd op zijn schoot liggen. Hij glimlacht naar me en begint met zijn vingers door mijn haren heen te draaien. 'Wat wil je morgen doen?' ik haal mijn schouders op om te gapen en hijs mezelf weer omhoog. 'Liggen is toch niet een heel goed idee. Ik val zo in slaap.' 'We hebben ook een lange dag achter de rug zitten.' Ik knik 'Zullen we naar bed gaan.' zeg ik dan en trek mijn neus op. 'Klinkt goed.' lacht hij. Samen lopen we naar boven toe en Matthy wil verder lopen naar Milo's kamer. 'Wil je niet bij mij slapen?' Verbaasd draait hij zich om naar mij. 'Wil je dat?' 'Ik vraag het niet zomaar.' Hij grinnikt en loop naar me toe. 'Daar zeg ik geen nee tegen.' Ik rol met mij ogen. 'Het laatste wat ik vandaag is, is niet alleen zijn.' Terwijl Matthy zijn kleren uittrekt, doe ik ook snel mij kleren uit en ondertussen ruil ik snel mijn trui voor een oversized t-shirt. Samen gaan we onder de deken liggen en dan kruip ik tegen Matthy aan en leg mijn hoofd op zijn borst. 'Zooo, wat heb je koude voeten.' Ik moet lachen om zijn reactie. 'Warm is het hier zo wie zo niet.' Matthy lacht ook. 'Slaap lekker Lies.' We kijken elkaar aan en staren in elkaars ogen. 'Slaap lekker Mat.' We geven nog een kus en leg daarna mijn hoofd weer op zijn borst en luister naar zijn hartslag.
Ik rek mij uit terwijl ik wakker word en voel dan naast me. Ik schiet omhoog en zie dat Matthy niet meer in bed ligt. Snel pak ik een trainingsbroek en loop naar de badkamer toe om mijn tanden te poetsen en mijn haren te kammen. Zo zacht mogelijk loop ik naar beneden en neem de geur van eten in mij op. Het rijkt echt heerlijk. Ik kijk om de deur heen de keuken heen en zie hem dan pannenkoeken bakken. Hij merkt niet op dat ik er sta en loop naar hem toe en sla mij armen om zich heen. Matthy schrikt en draait zich om en slaat ook zijn armen ook om mij heen. 'Hey zonnenschijn.' Ik lach. 'Het ruikt heerlijk hier.' zeg ik en we geven elkaar een kus. 'Ja, lust je wel pannenkoeken?' Enthousiast knik ik en ga tegenover hem zitten. 'Ben er dol op.' Hij lacht en gaat verder met bakken. Ik staar even naar hoe hij daar staat. Hij ziet er ook zo lief uit met die ochtend kapsel. Ik besluit daarna om de tafel te gaan dekken.
Nadat wij van de heerlijk gebakken pannekoeken hebben genoten, pakt Matthy mij handen vast. 'Heb je zin om wat te doen vandaag?' Ik haal mijn wenkbrauwen op. 'Hmm' zeg ik denkend. 'Tuurlijk, met jou heb ik altijd zin om wat te doen. Wat wil je gaan doen.' 'Eigenlijk wou ik samen met jou een stukje gaan varen, tenminste als jou dat leuk lijkt.' 'Klinkt heel leuk. Dan ga ik mij even omkleden.' 'Ik ook.' Ik loop naar boven en doe mijn kast open. Ik pak een leuk jurkje en besluit die aan te doen. Trek mijn schoenen aan en breng mijn haren weer in model en ga dan naar beneden toe. Matthy staat er ook al aangekleed in een witte korte broek en een leuke shirt erboven. Hij heeft een hoedje op en zijn zonnebril. 'Ben je er klaar voor?' vraagt hij dan. 'Ja, jij ook?' Domme vraag eigenlijk, hij vroeg het namelijk ook aan mij. Hij knikt en samen lopen we de deur uit.
'Is dit je eigen boot.' vraag ik als we samen aan boord gaan. 'Nee, deze is van mijn ouders.' Hij haalt een touw van de paal af en zet zich af aan de kant, zodat de boot van de kant af gaat. 'Mooi! moet je hier ook een vaarbewijs voor hebben?' Matthy schud zijn hoofd en geeft gas. 'Voor deze soort niet. Straks is het ook jou beurt om te varen.' Ik moet lachen. 'Ik weet niet als dat wel zo verstandig is hoor.' Matthy lacht mee. 'Tuurlijk. Ik help je wel. We wachten wel dat we op een open stuk varen.' 'Dan mag jij mij dat dan maar gaan leren.' Na een stuk te hebben gevaren zitten we op een open plek en gebaart dat ik bij hem moet komen. Voorzichtig loop ik naar hem toe en ga naast hem zitten. Hij legt mijn hand op het stuur van de boot. 'Kijk, hier geef je gas mee en als je hem naar links doet ga je gewoon naar links en als je naar rechts doet ga je weer naar rechts. Stelt niks voor toch, hier kan je niks gebeuren.' 'Gelukkig niet nee. Er is hier ook niks om ons heen.' 'Heerlijk is dit hé.' zegt Matthy en doet zijn rugtas open en haalt er een fles wijn uit zijn tas en twee glazen. Ik kijk hem aan met een gefronst voorhoofd. 'Heb je die fles en glazen nou uit mijn kast gepakt.' Ik schud nog een keer met mijn hoofd. 'Niet erg toch.' vraagt hij met een prullipje. 'Vooruit, ik zal het je nu vergeven. Volgende keer wel vragen hoor.' Ik probeer zo serieus mogelijk te kijken. Hij kijkt vragend naar me terug. 'Nee joh, grapje.' Hij lacht 'Ik ging bijna twijfel als je het meende.' Ik lach ook. 'Schenk nu maar wat in, heb wel zin in een wijntje.' Matthy schenkt de glazen en geeft er één aan mij. 'Proost' zegt hij en wij kijken elkaar recht aan. 'Proost.' hierna volgt er een kus.
Matthy parkeert zijn auto voor mijn huis. 'Ik hoop dat je het leuk vond vandaag?' 'Zeker, ik vond het erg leuk! Vond jij het ook leuk.' Hij kijkt me aan met een scheve glimlach. 'Alles is leuk met jou erbij.' Hier krijg ik ook een spontaan een glimlach van op mijn gezicht en krijg ik een soort kriebel in mijn buik. Ik hang over zijn schakelpolk heen om hem een kus te geven. Samen stappen we uit en Matthy loopt naar me toe. 'Schat?' Ik kijk hem vragend aan en omhelsd mij bij de heupen. 'Ik ga naar huis toe. Kan ik mijn spullen even uitpakken en wassen. Kijken hoe het met de jongens gaat.' 'Ik snap het. Ik moet morgen ook weer aan het werk.' Ik zucht een keer. Onze lippen raken elkaar aan en beginnen we met een zoen. 'Doegg.' Zegt hij en geeft nog een normale kus. 'Rij je voorzichtig?' Matthy knikt en loopt naar zijn auto toe en ondertussen loop ik naar mijn voordeur. Ik blijf in de deur opening staan en zwaai hem vanaf daar uit. Rechtstreeks besluit ik naar boven te lopen en kleed me om, om in bed te stappen. Voordat ik een berichtje krijg van Matthy ben ik al vertrokken.
Hey Mensen,
Sorry, dat het zolang geduurd heeft dat er een nieuwe hoofdstuk plaats gevonden heeft. Ik ben echt even in een dip geraakt. Maar ik ga het vanaf nu weer proberen op te pakken!
JE LEEST
Best Friends Brother (fanfic bankzitters)
FanficLisa komt naar een breakup weer terug wonen in Nederland naar een lange tijd en besluit haar leven weer op te pakken en een mooie tijd te herbleven met haar broer Milo. Maar snel wordt ook haar breakup vergeten als ze weer spontaan verliefd wordt op...