Dholki day. ( Mayoon )
Morning vibess ☀️
Ik werd wakker, en verkleed in een hoodie en broek. Ik ging naar beneden omdat ik supersnel wakker werd, dus ik heb tijd om me klaar te maken. Opeens kwam mijn moeder naar mij toe. "Ja mama? Heb je iets nodig dat ik van buitenaf kan kopen of heb jij hulp nodig met eten maken??" Zei ik en ging gaan zitten op de zetel. "Nee hoor, ga weer naar boven en kleed je om in die jurk die je morgen uit had gedaan met Lina . Vandaag is jouw Dholki!" Zeg mama. Vandaag is mijn wat!? Oh nee hoor, ik was het helemaal vergeten!! ..Ik ging naar boven, Ik ging naar mijn kamer en pakte de jurk, ik kleedde me om.
My dress 🤍
Er kwamen mijn nichten en ze helpde me en Lina kwam ook. Later gingen we naar de salon om klaar te zijn, toen we klaar waren gingen we terug naar huis.
Aangekomen.
Het was echt niet gemakkelijk om zo in de huis te gaan, zo gênant..er zijn nichten, tanten.. maar pff, hoef, zijn er geen jongens! Ik ging naar binnen en zag de versieringen, alles was zo prachtig!!
Paar versieringen.
Ik zat op de stoel en mijn moeder zat naast me, in dholki mogen geen jongens , alleen mijn vader mag.
Ik hou van Pakistaanse bruiloften, ik ben er zo trots op dat ik een Pakistaanse ben!!! De meiden begonnen heel mooi te zingen en dansen, de moeder spelen met de trommel. Ik begon te klappen, de muziek was wauw! Ik zag Lina en glimlachte, ik omhelsde haar en ze ging naast me zitten. Mijn moeder ging weg om met andere moeders te praten. Opeens begon Ayman me berichten te sturen. Ik pakte mijn telefoon.Ayman: hallo schoonheid, Stuur mij foto's van jezelf 😍😍
Maya: Echt niet! Ik kan je geen foto's sturen!! We gaan trouwen, dus we kunnen niet masseren!
Ayman: uhh, kom op.😑
Maya: echt nooit!
Ayman: ik wil jouw mooie koppie zien!
Maya: je zal het wel morgen zien!
Ayman: okee 😑
Maya: daag!!
Ayman: daag 😢
Ayman wilde een probleem maken! Ik sloot de telefoon en Lina lachte "Dit was zo schattig!!" Roepde ze, Uhh, ze moest schreeuwen om iets kleins "Oké, oké, schreeuw harder, dan zal ik je Ali vertellen dat mijn zus hem te leuk vindt.!!!" Roepde ik lachend, Lina deed snel haar hand op mijn lippen, ik lachte, ja, Lina vindt Aymans broer Ali leuk..Gisteren toen ze hem zag was het "first look loveee" 🥹😘. Mijn tante kwam en ze deden kruidenpoeder op mijn handen en gezicht om mijn huid te laten stralen. Ik mag buiten niet gaan totdat ik echt de vrouw van Ayman wordt, ik moet thuis blijven omdat ik moet beschermd worden tegen het booze oog tot de trouwfeest.
Ik kan niet wachten tot het morgen is!De kinderen lachten, paar van mijn moeder vriendinnen kwamen en deden een dua voor mij. Ik was helemaal geel door de kruidenpoeder. Ik lachte toen de meisjes zongen, sommige tantes spraken Punjabi, en sommige Urdu. Ik glimlachte. Ik wilde niet dat dit moment zou eindigen. Ik klapte en Lina fluisterde iets in mijn oor. "Maya , Maya!! Kijk, daar is Ayman" Zei ze fluisterend in mijn oor , ik keek op en zag Ayman met bloemen naar me lachen, mijn glimlach werd breder toen hij naar me knipoogde. Mijn moeder ging naar hem toe en omhelsde hem en hij zei iets tegen haar en ze knikte toen kwam hij naar mij toe. Hij ging op zijn knie zitten en gaf me een grote bloemenbucket, Ik glimlachte en pakte de bloemenbucket, mijn vader kwam, hij stond snel op en mijn vader greep hem vast en hij ging weg , ik glimlachte en toen kwam ali.
"Kijk, Lina! Daar is jouw toekomstige man!" Zeg ik lachend. Lina werd zo rood als een tomaat en keek naar Ali, maar meskina, Ali zwaaide naar mij. Hij vertrok en we waren bezig. Later werd de Dholki geslotennn!! De tante en paar andere gingen weg en ik ging met mijn moeder naar boven. Ik trok een broek en een shirt aan en deed mijn haar in een staart. Ik heb mijn make-up afgedaan en deed mijn pantoffels aan, ik ging naar beneden en we aten allemaal roti en salen.Toen iedereen weg was, hielp ik mijn moeder met het schoonmaken van het huis, samen met Zainab en een paar van mijn neven en nichten. We zijn al begonnen met de decoraties van Qawwali night. Wij hadden nog veel tijd over om al alles te toen, Sinds de dholki klaar is. Iedereen ging weg en alleen ik ,mama, Zainab, vader en mijn moeders zus en haar kinderen waren nog. Ik ging met mijn nichten naar boven en 1 sliep op de matras en ik ging slapen met de andere op de bed.
Wij praatte de hele nacht en sleepde heke spelletjes. Later gingen we allemaal liggen op de bed en ik deed mijn ogen dicht "Ik wist niet dat ik zo veel geluk had" zeg ik in mijn hoofd en lachte. "Halloo?? Kya hoa Maya??" Zegt mijn nicht naast me. Ik lachte "nieks, niks!" Zeg ik lachend en probeerde te slapenIk hoop dat jullie de Dholki-day leuk vonden!!🤍❤️🥹
Xoxo Ayman en Maya ☺️
YOU ARE READING
Assistant
RomanceWelkom in het leven van Maya, Maya dacht dat ze alles had wat ze nodig had. Een aardige familie en een leuke leven. Maar wanneer ze gedwongen wordt samen te werken met Ayman, haar baas. Gaat Maya verliefd worden of zal ze uit werk gaan? Zal ze vrien...