مرحبا انا جميله لا يهم على اى حاله لكن من خلال القصة سوف تعرفون الكثير عني و عن حياتى و كيف واجهت كل هذا
•_________________•
كانت هناك سيده جميله اسمها انغام تزوجت من راجل اسمه احمد و كان معروف فى البلد با الاخلاق و الاحترام و العطف و التواضع و الرحمه تزوجت انغام من احمد و لكن كانو لا ينجبوا اطفال و ظلوا عشرة سنوات متزوجين حته تفاجات انغام بانها حامل فرح احمد و كل اهل القريه و كان الجميع سعداء و بعد تسع اشهور من الحامل جاءت فتاه اسمه جميله كنت قبيحه جدا الجميع كانو بيتنمرو عليه كثيراً برغم ذلك امها كنت تحبه و ايضا ابوها فجاء اليوم الى هتكون فيه جميله مكروها من الجميع كانو فى رحله على شاطئ كنت جميله جالس و فجاء رأت منظر لن تنسه ابدا موت امها و ابوها من عمه توأم ابوها كن يكرها ابوها و كن بيحب امها و لكن الام تزوجت ابو جميله لذا كن يريد الانتقام و فعلا جاء هذا اليوم سمعت جميله صوت الرصاص و هو يرن فى دمغه الى الان و لن تنس ابدا ذلك اليوم
•________________•
بعد 15 عام
لزلت جميله تتعرض للتنمر لكن كان احد بجانبه و هو جدها الحج محمد كان الصديق الوحيد للجميله لذا كنت تحبه بشدة جدى انا ذهبه الى الجامعة حسنا عزيزتى الى لقاء و انا سوف اذهب الى العمل حسنا وداع يا جدى الى لقاء عزيزتى ذاهب كل منهم الى العمل جميله الى الجامعه و محمد الى العمل و كن اليوم الاول لى جميله فى الجامعه كنت سعيده جدا لانه فى جامعه احلامه جامعه الالسن كنت سعيده جدا و كنت متوقعة انا لا احد سووف يتنمر عليه و لكن العكس ذلوا يضحكوا و يتكلام عليه و يعنف معه و انهارت الاحلام و تحولت الى الاسواء حته بعد المراهقة تتعرض الى الاهانه كنت لديه عدام ثقه فى نفسه و فى يوم تعرفت على فتاه غيرت كل شئ و هى اسمه ملك كنت مشهورة جدا فى الجامعه با الجميل و الاناقه و كنت مستغرب جميله فى بديه الامر لكن لم تهتم كثيراً لذا كنت تحب ملك لم انكر ان ملك كنت تحب جميله و لكن كنت دائما تجرح مشاعرها و كنت تناهر جميله و تركت ملك و تحولت من السئ الى الاسواء و كان الجد ملاحظ ذلك و كن يبكى من اجله ايضا برغم ان جميله موهوبه و هى جميله لكن ليس لديه ثقه بنفسه و كن الجميع يغارون من جميله الشديد و لكن لم تناظر الى هذا الجنب برغم من ذلك كنت فى الجهه السالبيه دائما هذا محزن اليس هذا حقيقي هل تعتقدوا ان ملك تكرها جميله لا ملك تعلم جميله درس و هذا سوف نعرفه من الاحداث التاليه.
•____________•
نعم انا جميله من انت انا مستقبلك انتى الافضل الان اريد ان اعرف شئ واحد من انت انا لن اقول لك الان و لكن سوف تعرفى عندما تشوفين فى المستقبله ماذا وداعا من هذا المجنون هل يعقل ان يكون مستقبلى ام انا احلام اعتقد انى احلام هل هذا حقيقة كيف مستقبلي هكذا و انا حياتى بالانعكاس انا حياتى سيئه جدا لا يهم سوف ارتاح شويه عشان شكلى تعبت من اليوم.
.___________.جميله..... جميله... استيقظ اوه اين انا انتى فى المنزل ماذا بك يا جميله لا شئ لا شئ كنت احلام بكابوس رهيب جدا حسنا يا عزيزتى هل انتى الان بخير نعم... نعم يلا عشان هتتأخرى على الجامعه ماذا كم الساعه دلوقتى الساعه التاسعه ماذا يا الهى الفطور جهز يلا يلا يا بنتى البسى حاضر يا جدى شكراً لك و داعا هل يعجبك لبسى انتى دائما جميله يا جميله لا تبلغ ياجدى لا ابلغ اذهبى. •______________•
و اخيرا وصلت مرحبا يا ملك يلا يا بنتى انت عارف من الى هناخد المحاضرة بتاعته لا مين دكتور حسام اعتقد انك عارفه يعنى يالهوى يلا بسرعه دا مبيحبش حد يدخل بعده يلا بنا الحمدالله لسا مجاش ايو الحمدالله السلام عليكم اول مره اجى و محدش يدخل بعدى المهم عندنا طالب جديد اسم امير اتفضل ادخل يا امير تمام يا دكتور اتفضل ادخل اقعد جمب جميله يا حظك جميله دحيحه الدفعه احلف ايو شوفت بقا كان كريم بيقول كدا لى امير بعد المحاضره و من هنا تبدأ القصه كلها هيا بنا لنبدا حكايتنا.
• ______________•
وبعد انتهاء اليوم الدراسى اخيرا كنت الساعه خمسه ايو اخيرا اكتر يوم بكرهوا بجد ايو عندك حقا يوم طويل اوووى بجد ايو يلا بنا ما تيجى تنامى معايا انهارده لا يبنتى انا مش هسيب جدى لوحده فى البيت براحتك بس لو عاوزه تعرف عن امير حاجه تعالى انتى مجنون و انا هعاوزه اعرف عن امير ليه لا و لا حاجة بس كنت شايفك مركزها معه اووى و كدا لا مفيش الكلام دا انا مليش فى الكلام دا طيب براحتك انا همشى انا بقا طيب ماشى سلامه و اخيرا وصلت جميله الى البيت. •_____________•
جدى يا جدى انت فين جدى اوف شكله راح عند عم سامى هروح كدا اشوفه اى يا طنط فين جدى جدك راح المستشفى الحياه مع سامى ليه جدك تعبان شويه ايه من امتا اصلا و هو بيروح من زمان اوى انتى مش عارفه و لا ايه لا معرفش طيب سلامه انا رايح لجدى لو سمحتى هو فين غرفه الاستاذ محمد فى غرفه 15 فى دور التالت طيب شكرا فى ايه فى جدى يا دكتور جدك مريض عندو ايه يعنى القلب ايه انت بتهزر صح صح لا و فجاء اغمى عليه.
•_______________•حفيدتك بخير يا جدى شكرا يا ابنى لماذا اخبرته بى انى مريض و انت ايضا يا دكتور انا اسف لما اكن اعرف حقا حقا و الله ياخوى كنت مفكرها عارفه خلاص خلاص هنشوف هنعمل ايه دلوقتى جميله يا جميله يا جميله استيقظى يا فتاه أخيراً أخيراً هل انتى بخير يا جميله نعم انا بخير لماذا لماذا انا اسف انى لم اخبرك عن مرضى انا حقا اسف لماذا لما تخبرنى يا جدى انا كنت خايف عليكي يا جميله و الله طيب يا جدى هى بخير و لكن عليه ان تريح اعصابه قليلاً حسنا شكرا يا دكتور على اى حال ملك كنت قلق حقا يا جدى حقا رني عليه طيب.
•_______________•
YOU ARE READING
هل هذا انا
Teen Fictionتحكى القصة عن فتاه اسمه جميله لا تحب نفسه و لا تثق فى جميله ابدآ