──── ✮⋆˙ ────
tak terasa gelap pun jatuh,
bila ada dia,
aku rasa semua yang di sekeliling aku berwarna.kenapa?
aku mungkin bilang aku tidak punya jawapannya,
tapi jika kau tanyakan dengan lebih dalamnya jiwa...mungkin jawapan ku adalah karna hadirnya hadi dalam hidup aku umpama matahari yang sinarkan dunia kelam aku.
ya, hadi adalah matahari buat aku.
hadi,
sumpah atas nama tuhan,
aku harap engkau akan selalu ada jadi sebab untuk aku bernyawa,hadi,
semoga kau akan hidup dengan lebih lama,
karna buat engkau,
aku janji akan kekal bernyawa.──── ✮⋆˙ ────
buku miliknya ditutup rapat, Hadi yang takberhenti menyeru namanya sedari tadi kini berjalan ke arah gadis yang dicintainya dalam sepi itu. senyuman mengusik diukir di wajahnya.
"amboi dia ni, bukan main kusyuk dengan diari dia. kau nak aku panggil kau kali seratus baru nak menyahut ke Sab?" soalnya dengan nada sinis, tempat di ambil di sebelah Sabrina. belum sempat gadis itu menyimpan buku diari, Hadi terlebih dahulu menarik perlahan buku yang sudah kelihatan jelas lusuh itu dari tangan Sabrina. beg milik Sabrina dibuka lalu buku tersebut dimasukkan dengan pantas.
"aku menulis, mana lah aku nak dengar. kau ni pun..."
Hadi melepaskan tawa kecilnya, membuatkan Sabrina secara tak sedar mengukir senyum. tawa milik Hadi tidak pernah gagal bikin gadis itu berasa nyaman.
"okay aku mintak maaf, jom?"
Hadi menghulurkan tangannya, Sabrina balas dengan anggukan serta tangannya juga bergerak.
jari kedua manusia itu terpaut,
rapat,
sama seperti jiwa mereka juga."Hadi..." seruan Sabrina membuatkan Hadi pusing kepala untuk melihatnya, sebelum dia membalas dia pastikan gadis itu untuk duduk di atas batu besar dengan selesa terlebih dahulu.
"ya, kau perlu apa apa ?" soal Hadi dengan cakna yang jelas kedengaran. Sabrina hanya menggeleng dengan senyuman kecil. "lepastu, kenapa? ada apa apa kau nak cerita dengan aku ke?" sambung Hadi.
"tak lah. aku cuma nak cakap, hari ini kau buat aku jadi manusia yang paling happy. jadi aku cuma nak ucap terima kasih untuk hari ni..."
Hadi tersenyum manis, mata Sabrina dipandang dalam dalam. kepalanya diangguk perlahan sebagai respon.
"aku pun nak ucap terima kasih, sebab dah tambah satu lagi memori untuk aku ingat sampai mati. semoga esok, kau dan aku masih sama sama bernafas. kita janji untuk terus hidup? okay?" pinta Hadi tulus, tangannya menggenggam erat tangan Sabrina.
seolah gadis itu bakalan pergi dari hidupnya.
"okay Hadi, kau dan aku. kita akan... terus hidup."
pelik.
pelik bagi Sabrina yang dulu sentiasa inginkan nyawanya dicabut, yang memang tak betah untuk hidup satu hari lagi di dunia ini mengungkapkan perkataan seperti itu.namun, kini tak lagi pelik jika Sabrina inginkan dirinya untuk bernyawa. lebih lebih lagi apabila ada Hadi, Amy dan juga Ucop di dalam hidupnya.
"semoga kita ada untuk kita sentiasa. aku nak hidup dengan kau, Hadi."
ayat yang meniti di bibir Sabrina menjentik rasa sebak di dalam diri Hadi. lelaki itu kenal gadisnya, lebih dari sesiapa pernah kenal gadis itu. jadi dengan wujudnya pintaan seperti itu, cukup untuk buat Hadi tahu bahwa Sabrina masih ingin hidup.
dan yang paling penting, Sabrina ingin hidup bersamanya. bila Sabrina masih punya keinginan untuk kekal bernyawa, itu sudah memadai untuk menghilangkan resah dan ketakutan yang bersarang di dalam dirinya andai kata dia hilang Sabrina satu hari nanti.
"you will. trust me, you will. cuma kau perlu janji dengan aku Sab, kau dan aku, sampai akhir nanti? walau dunia tak nak terima kita lagi?"
Sabrina mengangguk. dia tidak punya siapa siapa lagi kecuali lelaki itu. bahkan jika semesta takmahu menerima mereka lagi, dia akan ada untuk Hadi.
selalu dan sentiasa.
"kau dan aku, sampai akhir nanti."
──── ✮⋆˙ ────
author's note
selamat datang kalian :)
YOU ARE READING
tempat selamat ; hadi [ p:exit ]
Фанфик061124 yang lain boleh hilang, asal kau jangan. a fanfict for hadi, projek exit.