POV LISA.
's Avonds zit ik samen met Matthy, Robbie, Jamie en Koen in de casa. We hebben allemaal een drankje voor ons staan. 'Proost, op jullie geweldige presentatie.' Zeg ik en hou mijn glas omhoog. Ze proosten mee. 'Wat de brie.' Roept Koen die op zijn telefoon kijkt. Met zijn allen kijken we Koen vragend aan. 'Er is een tiktok geplaats.' Koen moet lachen en zet dan ook zijn geluid aan. 'Oh my god.' zeg ik en doe mijn handen voor mijn hoofd als ik mezelf hoor schreeuwen. 'Was jij dit vanmiddag op de voetbal veld?' Koen begint nog harder te lachen en Robbie knikt en lacht net zo hard mee. 'Oh ja, er staat ook nog bij: Is dit de nieuwe vriendin van Matthy het lam?' Matthy begint er dan ook om te lachen. 'Wat heb ik gedaan. Jaren weet ik uit de spotlight te blijven en in deze kikkerland ben ik direct de sjaak.' 'Vind je het gek.' zegt Robbie lachend. Jamie stoot Robbie een keer aan. 'Shit, shit, shit.' 'Het komt wel goed lieverd' Matthy gaat naast mij zitten en geeft me een knuffel. 'Ja, niet te veel van aantrekken, ze zullen je na 1 filmpje echt niet herkennen hoor.' zegt Koen dan. Koen blijft me altijd verbazen. In de filmpjes waar ik hem van kende heeft hij een grote mond. Maar in het echt heeft deze jongen echt een hart van goud! 'Gewoon niet op reageren, het houd 1 week stand en dan hebben ze wel weer iemand anders om op aan te vallen.' Matthy kijkt me aan en ik ga weer knuffelend tegen hem aan zitten. 'Het is natuurlijk ook bijzonder. De mooiboy van bankzitters is zolang vrijgezel. Ze zijn altijd zoekend naar zijn status.' zegt Jamie dan. Robbie lacht, 'Noem je hem nou een mooiboy? En ik dan lieverd?' 'Jij bent die van mij.' Zegt Jamie met een knipoog. We moeten allemaal lachen. 'Nou kom, niet getreurd meer. Volgende week maakt Milo een foutje en dan zijn ze druk met Milo.' zegt Koen dan lachend.
Later lig ik samen met Matthy op bed. 'Zou je het erg vinden dat ons relatie naar buiten zou komen?' vraagt Matthy zacht aan mij terwijl hij met mijn haren speelt. Ik haal mijn schouders op. 'Hebben we al een relatie?' vraag ik dan aan Matthy. Hij is even stil. 'Ja, goeie. We hebben er nog nooit een punt op gezet dat we samen zijn.' 'Nopee.' zeg ik droog. Samen staren we naar het plafond en blijven we stil. 'Wat zijn je plannen voor morgen?' vraag ik dan maar om de stilte te doden. 'Nee, ik heb nog geen plannen. Heb jij nog wat plannen?' stelt hij dan de vraag terug. 'Ik ga morgen even met een collega van mij naar de stad.' 'Gezellig.' zegt hij dan.
POV MATTHY.
Het is alweer ochtend en ik loop naar beneden. Ik zie dat Milo ook alweer thuis is gekomen en neem met mijn kop koffie plaats naast Milo. Het hele nacht heeft het maar door mijn hoofd gespookt. Ik had nooit over moeten beginnen als ze mijn vriendin was. Natuurlijk wist ik ook wel dat we beiden nog niet zover zijn gekomen, al zal ik niks liever willen dat zij de mijne was. 'Je maalt, wat is er?' vraagt Milo dan. Ik kijk hem aan en zie dat hij opmerkte dat ik met mijn vingers aan het spelen ben. Dat doe ik vaker als ergens mee zit. 'Uh, ik heb gisteren Lisa gevraagd of ze het erg zou vinden als ons relatie naar buiten zou komen.' Milo kijkt mij vragend aan. 'Ja, nou. Dat is het hele probleem. Ze vroeg me als we al een relatie hadden.' Hij moet toch beetje lachen. 'Nou inderdaad, ik had er anders ook nog niks van gehoord, ik weet dat jullie daten. Maar dan als nog.' Ik zucht hardop. 'Moet ik het dan echt vragen? Ik wist niet dat ze dat nog deden op deze leeftijd.' 'Goeie vraag. Misschien moet je meer iets geven, voor een soort bevestiging. Dat het toch meer is als wat het nu is.' 'Ja, zou er maar is even over na moeten denken.' Ik sta op en loop weer naar de keuken toe. 'Hey Milootje.' hoor ik Lisa van achter mij zeggen en ik zie dat ze hem een dikke knuffel geeft. 'Hé zuss. Heb je zin om vandaag met mij en Charlotte mee te gaan. We wouden kerstshoppen bij de intratuin. Ze hebben echt een hele mooie hier in de buurt.' 'Sorry, ik kan niet.' 'Oh, ga je al wat met Mat doen?' Luister ik mee vanuit de keuken. 'Nee, ik ga een middagje naar de stad met een collega. Jammer, had me anders erg leuk geleken.' 'Volgende week maar een keer wat leuks samen doen.' Ondertussen zet ik nog een kop koffie voor mijzelf en maak er ook gelijk eentje voor Lisa. Als ik klaar ben loop ik naar de woonkamer en overhandig een kopje aan haar. 'Oh, wat lief dankjewel.' zegt ze met een glimlach. Het lijkt aan haar gezicht te zien, dat ze het van gisteren al vergeten is. 'Hoelaat ga je weg?' vraag Milo aan Lisa. Ze kijkt op de klok. 'Met een uurtje ongeveer.' 'Moet ik je meenemen, kun je een wijntje drinken. Haal ik je vanavond wel weer op.' stelt Milo voor. 'Weet je het zeker?' vraagt ze lachend en kijkt mij aan. 'Het zal niet de eerste keer zijn dat je mij niet ophaalt.' Ik begin te lachen. 'Gelukkig was Matthy er.' Ze geeft me een knipoog. boem daar waren die kriebels weer in mijn buik. 'Nee, het zal me niet weer overkomen, ik heb mijn lesje wel geleerd.' probeert Milo zich goed te praten. 'Ik wil je anders ook wel brengen. Ik ga nog even naar mijn ouders toe.' Stel ik dan voor. 'Jongens, echt lief van jullie. Maar ik rij zelf, kan ik gaan en staan wat ik wil. Tenslotte moet ik morgen werken, dus veel drinken is dan niet verstandig.' Ze staat op en loopt de kamer weer uit naar boven toe.
In de middag besluit ik ook de stad even in te gaan. Ik kijk rond in de etalages van de winkels. Maar niks wat mij de aandacht trekt. Ik ben meer aan het denken dan dat ik let wat er om me heen gebeurt. Dan loopt er een vrouw tegen mij op. Haar koffie valt op de grond. 'Kijk uit waar je loopt man.' zegt ze geïrriteerd. 'Jij keek anders ook niet uit.' antwoord ik wat geïrriteerd terug. De vrouw zucht een keer een buigt zich over haar koffie. 'Wilt u een nieuwe?' vraag ik dan om het maar goed te maken. Dan ben ik in ieder geval van het gezeur af. 'Nee, het is goed. Ik was te druk in mijn gedachten.' Ik grinnink. 'Anders ik wel.' Ze kijkt me bestuderend aan. 'Toch een koffie doen?' vraagt ze en ze wijst naar het tentje wat naast ons is. 'Prima.' We lopen samen het terrasje op en nemen daar plaats. 'Je komt mij ergens bekend van voor.' zegt ze als we eenmaal zitten. 'Jij komt mij ook ergens bekend van voor.' Iets in mij zegt mij dat ik haar echt ergens van ken. Ze heeft een bekende gezicht. 'Waar heb je op school gezeten?' 'CSG Willem de Zwijger.' beantwoord ik de vraag. 'Ooh, echt ik ook.' 'Oh, wacht. Ik weet het weer. We hadden samen Biologie.' zegt ik en ze begint te lachen. 'Ja, nu je het zegt. Mijn favoriete vak.' zegt ze met sarcasme. 'Jij was ook altijd een stille jongen in de klas.' 'Tja, jij was ook niet heel druk op school altijd.' Ze knikt en neemt een slok van haar koffie. 'Dat klopt. Ik vond het ook verschrikkelijk, van die luide personen die dachten dat ze alles waren.' Ik begin te lachen. 'Ha, ja dat groepje ook van Bart en Mark.' Ze grinnikt. 'Ja, jij snapt het.' Zegt ze dan.
'De koffie was heerlijk, maar ik moet nu er echt vandoor. Leuk je weer gesproken te hebben Matthy.' zegt ze als ze haar koffiekopje weer neerzet op tafel. 'Een gelijks. Ik betaal het wel.' Ik geef Laura een knipoog. 'Dankjewel.' ze pakt met haar hand mijn schouder nog vast en ik kijk toe hoe ze weg loopt. Ik sein naar de ober en vraag dan om de rekening. Nu moet ik dan echt opzoek gaan naar iets om Lisa mee te verassen.
JE LEEST
Best Friends Brother (fanfic bankzitters)
FanficLisa komt naar een breakup weer terug wonen in Nederland naar een lange tijd en besluit haar leven weer op te pakken en een mooie tijd te herbleven met haar broer Milo. Maar snel wordt ook haar breakup vergeten als ze weer spontaan verliefd wordt op...