Perlahan-lahan Najmi dudukkan Mawar dibirai katil. Dari bawah tadi, dia gendong si isteri naik ke atas meninggalkan keluarganya di bawah setelah dia menerangkan dan meleraikan segala kekusutan yang melanda.
"I'm dying, abang..." Mawar mulakan bicara.
"Shh! Isteri abang... will be fine. Taknak cakap macam tu lagi." Najmi usap lembut kepala Mawar.
"Yas minta maaf atas sikap Yas terhadap abang sebelum-sebelum ni." Mawar capai tangan Najmi dan dikucup perlahan.
"Yas jahat sebab buat suami Yas sakit macamni," bergetar suara Mawar seraya mengusap parut kesan melecur yang kian memudar.
"Taklah... isteri abang tak jahat. Isteri abang baik... baik sangat. Abang yang jahat. Abang yang buta hati perut taknak buka mata tengok kebaikan dan kecintaan dalam setiap layanan dan sentuhan isteri abang ni."
Tutur kata Najmi membuatkan air mata Mawar mengalir deras ke pipi. Pantas jari-jemari Najmi naik ke wajah si isteri, menyeka setiap titisan air mata yang jatuh ke wajah bidadari hatinya itu.
"Yas jahat sebab tendang abang macam tu kat rumah papa," kata Mawar lagi.
Najmi tertawa halus mendengar itu lalu berkata, "You hit the target very well, sayang!"
Mawar tertawa dalam tangis mendengar kata balas dari sang suami.
"Yas jahat sebab tak jalankan tugas sebagai seorang isteri dengan baik. Yas... isteri derhaka."
"Tak, sayang. Abang tak pernah ambil hati pun. Sayang tak derhaka pun dengan abang..." Najmi usap ubun-ubun sang isteri. Mawar ketap rapat bibir yang bergetar.
"Mawar Yasmeen sayang abang tak?" soal Najmi.
Mawar angguk laju. Menitik lagi air matanya ke pipi.
"Mawar Yasmeen cintakan abang tak?" Najmi menyoal lagi.
Mawar mengangguk lagi.
"Sayang buat rawatan, okey?"
Mawar mengangguk lagi. Akur dengan kehendak sang suami.
"Goodgirl, isteri abang!" Najmi labuhkan kucupan pada ubun-ubun Mawar.
Mereka berdua naik ke atas katil dan berpelukan sesama sendiri sambil menyandar.
"Yas nak tanya, boleh?" Mawar meminta izin.
"Boleh, sayang."
"Abang buka Anggun Florist sebab arwah?"
Najmi angguk dengan senyuman dan berkata, "Sebab dia suka bunga. Dia nak ada kedai bunga sendiri. And that's the reason behind Anggun Florist dan juga taman bunga kat depan tu."
"Hmmmm..."
"Sayang cemburu?"
"Sikit... macam ni." Mawar angkat tangan lalu dirapatkan jari hantu dan jari telunjuknya.
Najmi ketawa kecil.
"She's no more in this world, sayang. Arwah Anggun adalah masa lalu abang. Sayang abang ni pulak..."
Najmi tarik manja hidung mancung milik Mawar sebelum membawa sang isteri ke dalam pelukan yang lebih erat.
"Mawar Yasmeen abang ni pulak adalah masa sekarang dan masa depan abang. Let's be together in this journey to our forever! Forever and ever!" tutur Najmi.
Mawar tatap wajah sang suami tanpa berkelip dan tanpa kata.
"This Najemi of yours will always love you in all ways, sayang..." ucap Najmi lembut.
YOU ARE READING
𝐂𝐢𝐧𝐭𝐚 𝐔𝐧𝐭𝐮𝐤 𝐍𝐚𝐣𝐦𝐢 (𝐂)
Romance𝐑𝐘𝐀𝐍 𝐍𝐀𝐉𝐌𝐈 𝐱 𝐌𝐀𝐖𝐀𝐑 𝐘𝐀𝐒𝐌𝐄𝐄𝐍 ~𝑻𝒊𝒂𝒅𝒂 𝒂𝒓𝒂𝒉 𝒌𝒆𝒎𝒃𝒂𝒍𝒊 𝒑𝒖𝒍𝒂𝒏𝒈 𝒅𝒂𝒓𝒊𝒑𝒂𝒅𝒂 𝒄𝒊𝒏𝒕𝒂 𝒊𝒏𝒊~