Bermulanya sebuah kisah seorang pelajar tingkatan 3 yang benama
Zizi yang telah jatuh hati dengan senior sekolahnya sendiri.....^^
Zizi mula memasuki kawasan sekolah dengan gembiranya kerana hari ini dia akan menyiapkan projek RBT nya bersama rakan-rakannya."hmm agaknya diaorang dah sampai belum eh kat kelas" ujar Zizi yang memikirkan kroninya didalam hatinya.Setelah sampai ke kelas Zizi melihat kawanya sudah sampai dahulu dari dia "eh yin kau baru sampai ke" ujar zizi "Haiii zizii aah aku baru sampai btw aku ada tea we pasal hehehe" ujar yin sambil mengigit jarinya kerana dia sangat gembira sampai terlebih hyper,Zizi pun duduk di depan meja yin dan mula bercerita kepada zizi tentang yang dia ingin cerita kepadanya btw masa mereka f2 meraka pernah gaduh besar sehingga zizi nangis tetapi yin tidak mengaku bersalah but zizi tidak kesah dengan semua itu kerana dulu dia pernah dibuli oleh classmatenya dan dia hanya ingin berkawan dengan baik sahaja.
"wee diaorang fake do kata datang sekolah tapi tak datang pun memang kotee betul" ujar Yin yang sangat geram kerana kroninya yang lain iaitu Sya dan Nur tidak datang kesekolah " weh ye dhol sya dia tak datang sebah demam yang si Nur tu aku tak tau" ujar Zizi. "memang kontol 🤬" Yin mula marah pada mereka kerana hari ini tidak ramai yang hadir ke sekolah sebab hujan yang sangat lebat.
Tiba-tiba
"HAIII GAISSS" seseorang yang masuk ke kelas dengan jeritnya siapa lagi kalau bukan Nur
"eh datang pulak korang ni yang ko ni Sya kan tengah demam kenapa datang" ujar Zizi dengan muka bele nya. "nanti kang ada yang merajuk pulak kitaorang tak datang" ujar Nur "Tah" singkat dan padat dialah Syaselepas itu ramai kelibat budak asrama lalu lalang kerana mereka baru keluar dari asrama itu. " WEEE ZIZI AREPP ZIZII" ujar Yin yang saja cakap kuat "WEHH MANA" ujar Zizi yang ingin melihat crushnya itu "we ensem nya syg aku ni hmm" yerr dialah orang nya tetapi cinta dia kepada si dia tidak akan bertahan dengan mudah.Zizi mula kenal Arif sudah lama semenjak dia menjadi sukarelawan bola sepak dan yerr Arif adalah budak bola/PLD zizi sangat suka kepadanya disebab kan mukanya yang comel dan hensem. "aishh Zizi bila la ko nak berubah ni cuba ko cari perempuan jadi keras sikit" ujar Nur "itulah bila lahh ko nak
berubahh zizi" ujar Yin juga. Zizi hanya kaku kerana mereka cakap begitu kepadanya.Zizi sebenarnya sudah banyak pendam apa yang mereka lakukan kepadanya ada juga yang bulinya didalam kelas tapi tidak seteruk semasa dia f2 walaupun Zizi adalah seorang pengawas............Zizi juga pernah dituduh ponteng oleh cikgunya sehingga dia dipanggil pergi ke bilik disiplin.
(FlashBack)
Zizi sangat trauma dan takut sehingga cikgu kesayangannya salah faham pasal ini kerana Zizi cerita kepadanya apa yang terjadi tapi semasa dia tanya kepada cikgu itu dia terus salah faham dan menasihatinya seperti marah.Semasa kejadian itu berlaku guru disiplin sangat marah kepadanya dan paksa dia untuk mengaku sehingga dia ingin menampar Zizi.Zizi hampir menangis kerana hal ini sampai dia terpaksa tipu dia pergi ke tandas kerana sakit perut "Ko buat apa dalam tandas lama-lama kat situ hang ingat aku bodo ke jom ikut saya jumpa guru pengawas kamu dan cikgu kamu "ujar guru disiplin itu dengan sangat marah dan kejam.
Zizi hanya mampu berdiam dan sangat takut dengan kejadian sekarang.Setelah berjumpa dengan cikgunya guru disiplin ingin membawanya berjumpa dengan guru pengawasnya tetiba tiada
"kamu pergi masuk kelas sekarang nanti saya bincang dengan guru pengawas kamu hukuman apa yang kamu kene" ujar guru disiplin
Zizi hanya mampu diam kerana air matanya sudah turun setelah keluar dari bilik guru. Zizi bergegas jalan laju kerana dia tidak ingin ramai melihatnya dia menangis.Zizi ternampak guru pengawasnya di dalam kelas f5 yang sedang menjalani ujian,dia mengetuk pintu dan memanggil gurunya itu "tc hurmm" zizi hanya mampu menangis di pintu kerana dia sangat takut dan trauma nya kepada seoarang guru telah kembali. "lahh kenapa nangis nihh " ujar tc nya.Guru pengawas nya ini sebenarnya tidak suka dengan perilaku guru disiplin itu terhadap anak-anak pengawas nya,dia sudah lama diam tetapi ia semakin menjadi-jadi sedangkan dia tidak tahu kisah sebenar.Zizi mula cerita kepada tcnya dari A to Z dan dia mula masuk ke kelas dengan air mata yang mengalir.(FlashBack END)
Selepas habis rehat dan pelajaranya,sekarang mereka ingin pergi ke tapak serindit untuk pelajaran seterusnya ia itu Pendidikan Islam. "ehh wee sapa dengan ustaz tu bapak ensem wee aku suka tengok misainya" ujar zizi dia melihat seseorang bersama ustaznya itu dan kroni nya mula mengusik zizi kerana mereka tau zizi suka kepada lelaki itu yang bernama Akmal "WEE AKMAL ZIZI SUKA KO" ujar kawannya.zizi mula terdiam kaku dan buat tidak tahu tiba-tiba......
Seseorang memeluknya dari belakang iaitu.....
"Hai Zizi~" suara dan aura yang sangat jantan siapa lagi kalau bukan Akmal.Zizi sangat terkejut dan hanya mampu berdoa pipi nya mula memerah disebabkan perilaku ini.Kawan-kawannya hanya mampu gelak terhibur kerana gelagat Akmal kepada Zizi dan mereka tetibe bertentangan mata Akmal hanya tersenyum kepadanya tapi zizi buat muka tidak suka pada Akmal "wee dia peluk aku dhoo sial la dah la ensem lepasni aku taknak arep dah aku nak akmal jer" ujar zizi dalam hatinya yang sangat gembira.Akmal ni juga seorang yang sangat baik,prihatin dan amat sayang kepada ibu bapanya,Akmal datang sekolah hanya menaiki keretanya yang besar yang dipandu sendiri,yerr Akmal juga orang kaya tetapi dia tidak kisah dengan semua itu kerana ini semua adalah sementara dan dia juga mempunyai seorang teman wanita iaitu girlfriendnya sendiri. Semasa zizi dapat tahu tentang ini dia sangat sakit hati tetapi dia tidak kisah tentang itu kerana dia tahu dia tidak akan dapatkanya.Zizi ni juga seorang yang gelap,hitam,tidak hensem dan nerd sebab dia pakai cermin mata tapi dia tidak nerd sangat pun.
(btw zizi ni juga seorang yang terkenal di sekolah kerana dia seorang penyanyi disekolah itu)
/BACK TO THE STORY/
(3 Minggu kemudian)
BERSAMBUNG....
YOU ARE READING
Dendam Percintaan
RomanceSebuah kisah yang telah dimimpikan oleh diri anda sendiri mungkin? Dendam percintaan yang kisahnya bermula di seorang pelajar lelaki alpha tingkatan 3 yang sangat baik pada semua orang jika kawannya di dalam kesusah dia tidak tamak untuk memberi s...