Po uwolnieniu bogów, świątynia, która była świadkiem tak wielu tragedii, teraz stała się miejscem radości i triumfu. Chociaż jej mury wciąż były pokryte kurzem, a powietrze nosiło jeszcze ślady walczącego ognia, nikt z bohaterów nie mógł czuć się bardziej żywy. Ta noc miała być inna – miała być świętem, świętem zjednoczenia, siły i wolności.Eryk stał na kamiennym dziedzińcu, patrząc na swoich towarzyszy i bogów, którzy teraz byli u ich boku. Ogień, Ziemia, Woda i Powietrze unosiły się wokół nich, z każdą chwilą bardziej zintegrowane z otaczającym światem. Każdy z nich emanował swoją unikalną mocą – ogień płonął w odległych zakątkach świątyni, ziemia była żyzna i pełna zieleni, woda cicho szeptała przy brzegach, a powietrze tańczyło wokół ich ciał.
Maja, Tomek, Karol, Lyra i Korr zaczęli przygotowywać świątynię do uroczystości. Z otwartych przestrzeni, z których wcześniej unosiły się chmury demonicznych mocy, teraz rozciągały się ogromne, złote wstążki, kwiaty i ogniska. Dźwięki muzyki wypełniały powietrze – lekka melodia, która brzmiała jak połączenie wszystkich czterech żywiołów. Woda lśniła jak perły, ogień płonął w rytm bębniarskich dźwięków, ziemia drgała w harmonii z naturalnym rytmem, a powietrze niosło śpiew, który otulał wszystko wokół.
Bohaterowie zasiedli wokół ognia, który był rozpalony w centralnej części dziedzińca. Wokół ogniska rozstawiono ogromne stoły, pełne jedzenia – dzikich owoców, mięs, chleba, win i świeżych ziół. Każdy z gości miał swoje miejsce, od bogów po najdrobniejszych wojowników i przyjaciół.
– **To było niesamowite, Eryk** – powiedziała Lyra, zasiadając obok niego, uśmiechając się szeroko. – **Wiedziałam, że to ty będziesz tym, który to zrobi, ale nawet ja nie spodziewałam się, że wszystko pójdzie tak gładko.**
Eryk odpowiedział jej delikatnym uśmiechem. – **To dzięki wam wszystkim. Bez was nie dałbym rady.**
Woda unosiła się w powietrzu obok, a jej obecność była niemal magiczna. – **Witajcie, ludzie, którzy przywrócili nam wolność!** – powiedziała z ciepłym, spokojnym głosem. – **Przyjmijcie naszą wdzięczność.**
Ziemia położyła rękę na stole, a wokół niej zaczęły wyrastać drobne kwiaty. – **Wasza odwaga nie pójdzie na marne. Będziemy czuwać nad światem, ale dzisiaj świętujemy razem.**
Powietrze lekko zatańczyło, przesuwając się wokół ognia, jakby sama esencja tej istoty tańczyła w radości. – **Dzisiaj przyszedł czas na radość. Niech świat poczuje, że nadchodzi nowe świtanie!**
Bogowie spojrzeli na siebie, a potem na ludzi. Wiedzieli, że ten moment był ważny. Była to symboliczna chwila, która łączyła nie tylko ludzi, ale także cztery żywioły w jedno. To, co ich dzieliło przez tak długi czas, teraz zostało połączone w jedno – w jedną, potężną energię, którą wszyscy czuli.
Zanim Eryk zdołał odpowiedzieć, ogień rozbłysnął na niebie w wielkim spektaklu, rozświetlając wszystko wokół. Słup ognia przeszedł przez całą przestrzeń, a powietrze zaczęło pulsować energią. Była to chwila, która na zawsze miała zostać w pamięci każdego, kto ją przeżył.
Po chwili wszyscy zebrani zaczęli podnosić kielichy z winem, śpiewając radosne pieśni, które były połączeniem wszystkich języków – tych starożytnych i tych nowoczesnych. Eryk, Lyra, Korr, Maja, Tomek i Karol śpiewali razem z nimi, a ich głosy niosły się na cały świat.
Świątynia nie była już tylko miejscem walki, zagrożenia i ciemności. Stała się miejscem pokoju, jedności i radości. Wszystkie żywioły tańczyły razem, a ich potęga rozprzestrzeniała się na całe królestwo, przynosząc obfitość i harmonię.
CZYTASZ
Cztery Żywioły
ФэнтезиOpowieść o Eryku rozgrywa się w mrocznej Krainie Cieni - ponurym miejscu, gdzie słońce prawie nigdy nie przebija się przez mgłę. Kilka wieków temu potężny demon Morghul uwięził cztery żywioły: ognia, wody, ziemi i powietrza, niszcząc równowagę w świ...