BAB 12

28 4 0
                                    

"Oi bengap." Panggil Elina selamba apabila melihat suaminya terlari-lari di dalam rumah seperti orang gila.

Aryan memandang isterinya tidak percaya, ini bukan Elina yang dia kenal.

"Sayang? biar betul awak panggil abang macam tu?" Soal Aryan tidak percaya.

Elina yang melihat wajah suaminya itu sudah ketawa tidak ingat dunia.

"Kenapa? tak percaya ke?" Soal Elina kembali. Aryan memandangnya lama. Berat hati untuk memberi tahu yang dia perlu balik ke UK kembali.

"H-hm sayang, kalau abang cakap jangan marah boleh tak?" Soal Aryan, Elina tersenyum dan mengganguk. "I have to return to the UK." Ucap Aryan membuatkan mati senyuman Elina.

Elina bangun dari meja makan dan berlalu pergi meninggalkan suaminya di dapur sendirian.

"Berapa lama abang dekat sana?, Na nak kemas apa yang patut untuk abang bawak." Soal Elina diruang tamu.

"Empat bulan, abang janji abang akan balik." Ucap Aryan, Elina hanya tersenyum sebelum naik ke tingkat dua.

Kring!! kring!! kring!!

Telefon bimbit Aryan berbunyi. Nama yang ditunjukkan diskrin telefon bimbit Aryan ialah -Haider biul.

-Haider
Kau bila nak datang kem?

-Aryan
Kejap bini aku tengah kemas apa yang patut.

-Haider
Kau ok lah dah ada bini, aku ni lambat lagi.

-Aryan
Padan muka kau, ok lah aku nak pergi siap-siap.

....

Telefon dimatikan, Aryan bangun dan meraup mukanya kasar. Berat hati untuk meninggalkan gadis yang dicintainya.

"Abang! barang abang semua ada dalam bag ni tau! jaga diri baik-baik, nanti baby rindu HAHAHAH." Sempat lagi Elina bergurau bersama suaminya.

"Baby yang rindu ke sayang yang rindu ni?" Ucap Aryan sambil melihat isterinya, Elina hanya tersenyum seperti kerang busuk.

Aryan berjalan ke pintu rumahnya sambil diiringi Elina.

"Abang tak ada ni, jaga diri baik-baik jaga anak kita." Ucap Aryan sebelum mencium dahi isterinya.

Mata Elina sudah mula berkaca-kaca, tak nak kena tinggal!

"Na akan jaga anak kita, abang pun jaga diri baik-baik!" Aryan yang mendengar ayat itu hanya tergelak kecil sebelum berjalan masuk ke dalam kereta Audi R8 miliknya, Elina hanya mampu melihat bayangan suaminya menghilang.

CINTA TERAKHIR CODE NAME COBRA |SLOW UPDATE Where stories live. Discover now