BAB 47

436 35 3
                                    

"Sayang dah janji, kan?"

Serak suara Najmi menyoal sewaktu dia menyisir rambut Mawar. Rambut di atas kepala isteri yang dulunya tebal seperti hantu Kak Limah pada pandangannya, kini semakin menipis.

"Huh?"

Mawar tidak mengerti maksud di sebalik kata-kata sang suami. Keningnya bertaut rapat. Dia memandang Najmi melalui cermin di hadapannya.

"You promised me that you'll be fine."

"Abang, kenapa ni? Kan kita dah janji taknak cakap macam ni lagi," pujuk Mawar.

Dia pusingkan badan, lalu tangan Najmi yang menyisir rambutnya dicapai.

"Abang takut. Abang happy nak sambut anak-anak kita datang ke dunia, tapi abang lebih takut kalau..."

"Abang!" Laju Mawar memotong.

Dia sudah dapat mengagak ayat yang hendak dituturkan oleh suaminya. Dia berdiri tegak di hadapan suaminya. Tangan Najmi terus merangkul pinggangnya. Perutnya bersentuhan dengan badan lelaki itu.

"Yas dah buat rawatan, kan? Abang janganlah risau. Abang doalah yang baik-baik untuk Yas, untuk anak-anak kita," ujar Mawar.

Najmi diam membisu. Wajahnya muram.

"Jom! Yas nak tunjuk something!"

Mawar segera menarik tangan Najmi menuju ke bilik sebelah.

"Tengok ni, abang. Cantik tak bilik baby?" Mawar menyoal.

Najmi melihat bilik yang sudah siap didekorasi. Terdapat dua buah katil bayi, siap ada tanda nama 'Hero' dan 'Princess'. Katil hero berwarna hitam, manakala katil princess berwarna putih. Dinding bilik yang dicat dengan warna biru laut mendamaikan mata yang melihat.

"Macam tahi cicak, sayang. Warna hitam putih," komen Najmi.

"Abang ni sama je macam Aaryan. Dia pun cakap macam tahi cicak," jeling Mawar.

"Aaryan? Bila dia datang sini? Bila masa sayang buat semua ni? Bahaya kan sayang buat benda ni sendiri."

"Bukan Yas buatlah. Yas minta tolong Aaryan dengan Abang Ad."

"Sayang ni. Lain kali tunggu abang. Biar abang buat," kata Najmi.

"Tunggu abang lambatlah!" balas Mawar.

"Terima kasih, sayang! Kesian sayang penat buat semua ni."

"Yas tak buat. Yas tukang suruh je. Semua Aaryan dengan Abang Ad yang buat. Tak percaya, abang pergi tanya dia orang."

"Taknaklah. Sayang, buatkan maggi. Abang rindulah nak makan maggi sayang masak," rengek Najmi.

"Asyik maggi je. Takde ke benda lain yang disukanya?" Mawar sudah mula membebel.

"Yasmeen."

"Hah?" Mawar pandang si suami.

"Selain suka maggi yang sayang buat, abang pun suka Yasmeen," ulang Najmi.

"Auch! So sweet my husband!" Mawar mencubit pipi Najmi dengan geram.

"Sakit, sayang!"

Lekas-lekas Mawar lepaskan cubitannya apabila Najmi mula menggeleteknya. Ketawa kegelian dia di situ.

"Jom! Yas ajar abang masak maggi tu. Nanti kalau Yas takde, abang senang dah tahu buat sendiri."

Najmi terkaku seketika. Mawar mengetap bibir apabila melihat air muka suami yang mulai hilang keceriaannya. Dia tahu dia sudah terlepas cakap.

𝐂𝐢𝐧𝐭𝐚 𝐔𝐧𝐭𝐮𝐤 𝐍𝐚𝐣𝐦𝐢 (𝐂)Where stories live. Discover now