2: Pijn

12 0 7
                                    

Zorgen
Jeroen heeft Patricia onder de douche gezet, maar blijft er wel even bijstaan omdat hij bang is dat er anders iets gebeurd met haar. Patricia kijkt nog altijd strak voor zich uit en lijkt geen enkele emotie te tonen. Wat is er met haar gebeurd? "Patries, wil je er onder vandaan?". Hij krijgt geen reactie maar had dit ergens ook niet verwacht door hoe ze nu is. Daarom pakt hij haar vast en droogt haar af om haar vervolgens aan te kleden. Het lijkt haar allemaal niets te doen. Mick klopt op de deur. "Binnen". "Hoe is het met haar?". Jeroen zucht: niet best, ze reageert nergens op. Mick kijkt naar zijn verloofde die er inderdaad uit ziet alsof ze een geest heeft gezien. "Moeten we de dokter bellen?". Jeroen knikt: doe maar, ik zal wel bij haar blijven. "Is goed".

Linda en Noa
De twee die helemaal niks door hebben van wat er bij de anderen aan de hand is, zijn Linda en Noa. Zij hebben vandaag afgesproken om te gaan shoppen. Noa leek het leuk om eens mee te gaan met Linda om op zoek te gaan naar babykleertjes. Linda heeft vrijwel alleen maar jongens kleding, dus wat nieuwe meisjes kleding kan zeker weten geen kwaad. "Heeei Lin!" zegt Noa blij als ze de deur open doet. Linda zwaait vanuit haar auto. Noa draait de deur op slot en stapt bij Linda de auto in en ze geven elkaar een knuffel. "Alles goed?". "Zeker weten". "Waar is Toby?" vraagt Linda. "Een dagje bij Emma". Dat is een vriendin van haar. Linda knikt: gezellig. "Wij gaan lekker shoppen voor de kleine" zegt Noa enthousiast. "Absoluut!".

Arts
Zojuist heeft er een arts naar Patricia gekeken en bevestigd dat ze in een shock is. "Hoe komt ze hier weer uit?" vraagt Mick bezorgd. "Dat komt vanzelf. Je moet het vooral niet over dingen gaan hebben wat haar zou kunnen triggeren, dat kan blijvend letsel opleveren". Mick en Jeroen knikken. Mick z'n vader heeft de drie meisjes even opgehaald. Voor hen werd het ook allemaal even te veel. Een moeder die niet aanspreekbaar is. "Sterkte, en als jullie nog vragen hebben of je weer zorgen maakt, kunnen jullie altijd bellen". Jeroen en Mick bedanken de arts en hij verlaat het huis. "Wat doen we nu?" vraagt Mick. Jeroen haalt zijn schouders op en voelt wat tranen in zijn ogen prikken. Mick bedenkt zich geen seconde en neemt hem in een omhelzing. Ze voelen beiden dat dit een zware tijd gaat worden...

Gezelligheid
Linda en Noa hebben het in tegenstelling tot de anderen enorm gezellig. Linda is al goed geslaagd wat betreft de babykleding en daarnaast hebben ze ook beiden wat leuke dingetjes gekocht. "Nog even een warme chocolademelk drinken?" stelt Noa voor. Linda knikt: goed plan. Ze lopen een schattig cafétje binnen en nemen plaats. Linda ontvangt een berichtje van Jeroen en haar gezicht veranderd in een wat sombere blik. "Wat is er?" vraagt Noa. Linda laat het berichtje lezen en Noa voelt zich ook gelijk gek. Het gaat over Patricia. Ondanks dat het wel gezellig blijft bij de twee vriendinnen, denken ze ook toch wel aan hun andere vriendin. Hopelijk komt alles goed met haar...

Troost
Mick is even wat aan het bijslapen in de logeerkamer. Het voelde niet goed om bij zijn verloofde te gaan liggen terwijl ze er helemaal niet écht is. Althans, zo voelt dat. Jeroen houdt de wacht bij Patricia. Hij zit op een stoel naast het bed en bekijkt Patricia. Nog altijd voelt hij zoveel liefde voor haar. Ze hebben zo belachelijk veel meegemaakt samen. Ze hebben moeilijke tijden gekend, maar ook hele mooie en fijne momenten. Jeroen schrikt op uit z'n gedachten doordat Patricia hem ineens strak aankijkt. Daarnet waren haar ogen nog gesloten. Jeroen slikt. Zal ze nog altijd in die shock zijn? Al snel krijgt Jeroen het antwoord doordat Patricia in huilen uitbarst. Jeroen snelt zich naar haar toe en neemt haar in zijn armen. "Sssst". Hij streelt over haar rug heen en probeert haar wat te sussen. Het lijkt hem niet slim om gelijk te vragen naar wat er is gebeurd. Daarom zegt hij eventjes niets en wacht tot Patricia uitgehuild is. Na vijf minuten is het helemaal stil in de kamer en legt Jeroen zijn vinger onder Patricia's kin. Ze ontwijkt zijn ogen. Waarschijnlijk schaamt ze zich. Maar waarvoor? "Patries?" vraagt Jeroen zacht. Patricia snikt nog wat na. "Lieverd kijk me eens aan" zegt Jeroen lichtelijk wanhopig. Patricia sluit eerst even haar ogen en kijkt hem dan gebroken aan. Jeroen ziet gewoon dat ze pijn heeft. Niet fysiek, maar mentaal. "Wat is er allemaal aan de hand met je?". Patricia schudt uit wanhoop haar hoofd: ik weet niet of ik het kan zeggen Jeroen. "Is het zo erg dan?". Patricia knikt resoluut: niet alleen voor mij Jeroen, voor ons allemaal. Jeroen fronst zijn wenkbrauwen: wat bedoel je? "Het... het gaat over je... je vader". Jeroen kijkt haar gelijk geschrokken aan: wat is er met hem? "Het is veel te veel om allemaal te vertellen Jeroen. Je zult het niet geloven...". "Was je vanochtend bij hem?". Patricia knikt: ik kwam hem tegen in het park en toen ben ik met hem mee gegaan naar z'n hotelkamer. "Ik wil het weten Patries" zegt Jeroen direct. Patricia weet dat hij recht heeft op de waarheid dus gaat ze rechtop zitten en kijkt hem gespannen aan. "Oké houd je hart vast. Het zit zo...".

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: 5 days ago ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

De Liefde Voor AltijdWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu