Crystals Perspektiv:
Dagen Efter 'Mötet'
Jag kollade runt i rummet jag var i. Gråa stenväggar, och det var verkligen sten. Sängen jag satt i hade päls som täcke. Sedan kom jag på vart jag var, jag är i ett av slottets rum under marken. Jag var ju framtida väktare av kungariket.
Rummet var litet, endast en säng, en liten garderob, en stol och ett litet bord stod i rummet. Hyllorna kunde man ju räkna bort eftersom att de var så små.
Jag ställde mig upp och letade efter den klocka som inte existerade, jag visste inte hur jag nu skulle kunna veta tiden. Jag tog snabbt på mig en vit blus och svarta jeans, samt skor jag fått från kungafamiljen. Skorna såg tunga ut, men de var dem inte.
Jag öppnade dörren varsamt, men fortfarande hördes ett litet gnistrande.-Halt!, sa en manlig man röst från vänster om mig. Jag kollade åt hållet som rösten kommit ifrån.
-Vem är du?, frågade mannen som bar en rustning, han var förmodligen en vakt.
-Cr-ysta-l.. Moo-n, stammade jag fram. Vakten nickade.
-Alla måste bära de kläder som lades in i deras garderober, sa han och öppnade min dörr mer. Jag kollade ner på mina kläder.
-Okej.. Förresten hur mycket är klockan?, sa jag innan jag stängde dörren. Vakten tog fram ett föremål från en ficka jag inte såg att han haft innan.
-Klockan ska ungefär vara fem på morgonen, sa han och vände ryggen till. Jag gick in i rummet och stängde dörren. Jag visste inte hur jag vaknade så tidigt.
Jag bytte motvilligt om till kläder som jag märkte jag aldrig haft förut. Ljusbruna byxor, vit blus som inte var den jag haft innan, och de saker som skulle sitta mer ovanpå, en kjol och en chestplate gjort av tunn metall ( Jag hittade inte det svenska order för chestplate ).
Jag ångrade att jag tagit på mig kläder när jag kände att ögonlocken blev tyngre. Jag bytte om för tredje gången och gick till sängen för att sova.TimeSkip
Vi alla från Beast Clan stod nu precis vid skogen i likadana kläder, jag såg ingen skillnad på folk. Våran klanledare, Nymeria stod framför oss på en sten.
-Godmorgon, elever. Idag ska ni få lära er om våra fiender. En del är små, en del är stora. Vi har också räknat ut att träsktroll är påväg hit för att attackera, sa Nymeria allvarligt. Jag ska förbereda er för en attack, och ni ska försöka göra ert bästa för att skydda kungariket, förstått?!
-Förstått, sa alla i en kör. Nymeria som hade varit snäll och söt igår, är nu hård och allvarlig. Som en gam stirrade hon på oss.
-Alla formskiftare, ditåt!, halvskrek hon och pekade höger. Nästan hälften rörde sig åt höger, jag hade ingen aning om hur många formskiftare det faktiskt fanns i skolan.
-Resten går vänster.., ropade hon ut med en mjukare ton. Och som hon hade sagt, så gick vi vänster. Jag kände redan på mig att jag inte kunde stanna.
Efter "Träningen"
Jag rusade till matsalen, jag behövde verkligen prata med de andra. På vägen mötte jag Kitty. Jag tog hennes hand och fortsatte att springa vidare tills jag hade alla med mig. Alla räknades då som Kitty, Lily, Sky, Coco och Måns.
-Varför springer du runt som en galning?!, sa Coco surt. Jag andades djupt innan jag började prata.
-Vi kan verkligen inte stanna här.. De tänker tvinga oss att slåss mot träsktroll!, sa jag snabbt och oroligt. Vi kan ta en drake och flyga till portalen hem!
-Portalen.. Den ligger ju skitlångt bort, sa Lily. Sedan skrattade hon tyst för sig själv.
-Ta en drake.., sa Kitty och kollade på Lily, de kollade på varandra och log.
-Sky, du kan tämja en drake!, sa Måns. Hopp fyllde våra hjärtan, träsktroll är gigantiska, vi skulle aldrig ha kunnat döda fem ens.
-Njaa.. Kanske, det är svårt, men vi kan försöka. Det blir bara roligt om alla får en drake, sa Sky och flinade. Jag log brett, vi skulle rymma.
-Vi smyger ut, nu!, sa Måns glatt. Alla höll med, vi ska ut nu.
Vi gick ut till skogen, och på väg dit sa vi till alla att vi skulle plocka shimmersvamp till middan. Vi vandrade i en timme minst kändes det som, men det var säkert bara tjugo minuter. Vi gick längre, och längre in i den tysta skogen.
Vi hade säkert vandrat i en timme nu, för alla var utmattade förutom Kitty och Måns, de var till hälften djur så de blir ju inte utmattade lika snabbt.-Jag kan se om vi det finns någon ma-
Sky blev avbruten av ett vrål. Alla tystnade av rädsla, hade vi funnit drakarna?Sky gick mot ett hål, inte ett litet, ett gigantiskt. Lika stort som slottet i kungariket.
-Vi har hittat dem.. de är här, sa han och log. Resten av oss rusade dit och kollade.
Vi såg mäktiga, vackra och stolta varelser. Drakar av olika färger flög, gick, vilade, jagade osv.Jag log av lycka.
-Tänk på att vara tysta, buga djupt och låt draken välja dig. Morrar den ska du backa och vända ryggen, sa Sky. Han hoppade försiktigt ner i det stora hålet, drakar kollade på honom fundersamt.
Sky bugade djupt, flera drakar gick fram till honom. Det var en drake, vit som snö, och den var stor, till min förvåning bugade den lika djupt som Sky. Sky hade blivit vald.
Sky kollade in i drakens ögon.-Eira, sa Sky. Blind och vit som snö, du är nu min. Den vita draken nickade, var hon verkligen blind? Sky nickade mot Coco, hon gick fram.
Coco bugade. En brun drake, större än Eira kom fram. Draken stirrade på människan, som darrade av skräck. Draken rörde henne med sin haka, som om den var en katt som stryker sig mot ditt ben.-Du är vald, viskade Sky. Coco kollade upp på draken som nu var hennes.
-Azibo, brun som jord. Du är nu min trogna kompanjon, sa hon, och lät som en politiker. Skräcken som Coco haft i sina ögon var nu helt borta, hon såg mycket självsäker ut, det gjorde även Azibo.
Sky kollade på mig, det var min tur att få en drake.Jag gick långsamt fram, och kände mig modig, jag bugade lika djupt som Sky gjort.
Jag väntade på en drake. Till slut hörde jag fotsteg, inte från en stor drake utan en liten. Jag såg drakens fötter, de var isblåa. Jag kände andetagen från den, de kom närmare.
Nu såg jag på fötterna att den bugade, jag ställde mig upp och kollade på den.
Det som ut som om den log.-Clyde, högljudd och blå som is, du är från och med nu min, sa jag starkt. Clyde nickade accepterande, vi gick åt sidan.
Måns kom fram och bugade, en grön drake, lika stor som min sprang fram, den bugade inte utan böjde sig ner och kollade på Måns ansikte. Måns ställde sig upp.
-Willow, grön som löv på den varmaste sommar, är nu min kompanjon, sa Måns och klappade sin drake på halsen. Han och Willow ställde sig bredvid mig och Clyde.
Lily sprang ner till oss och bugade snabbt. Flera drakar som sovit kollade stört på henne. En mycket liten drake gick fram, en gul. Den bugade djupt, djupare än Sky.
Lily ställde sig normalt och klappade sin drake.-Misa, gul som sand, är nu min, sa Lily. Hon fortsatte att klappa sin drake, även när Kitty om ner.
Kitty bugade precis som vi innan hade gjort. Det tog en stund innan någon drake intresserades av henne.
Till sist trampade en lila drake fram, den hade ett underbett som fick den att se dummare ut än vad den förmodligen var.
Draken bugade, då ställde Kitty sig upp igen och stirrade på draken.-Shion, lila som en lavendel, tillhör nu mig, sa Kitty och nickade mot sin drake.
Plötsligt hoppade Sky upp på sin drake.-Vart ligger portalen?, sa han och gav alla en frågande blick.
-Jag kan vägen, svarade jag. Men det kommer bli en lång resa..
HAHHAHAHAHAHAHH CLIFFHANGERRRR
Sorry 😅 Men aja, det här är kanske ett av de sista kapitel i den här boken. Jag har en ganska bra idé :3
Hoppas ni gillar kapitlet, (Det är svårt att skriva på telefonen när en kattunge "river" mig..) Der kan ta lång tid innan nästa kapitel, men jag kan lova att det kommer i alla fall ett kapitel till ;D
KAMU SEDANG MEMBACA
Skolan i Itronye
Fantasi(Det här är en väldigt gammal bok, men den håller på att bli redigerad) I den här bokserien följer vi sextonåriga Crystal. Crystal går igenom allting från glädje till tårar under tiden i den nya skolan hon blev skickad till i norr om Itronye, men Cr...